Onko 34v nainen nuori?
Kommentit (76)
Ei ole nuori. Tiedän sen siitä, että itse olen likimain tuossa iässä. Ne oikeasti nuoret 18-25v kyllä näyttävät paremmilta kuin minä. Olen tosin kahden lapsen äiti. En tiedä sitten näyttäisinkö paremmalta, jos olisin vielä originaali vartalossani. En ole lihava, mutta löysää on. Ja sit se henkinen puoli.. työni puolesta kohtaan näitä nuoria ja heidän jutut on vielä niin lapsellisia vs minun ikäisteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tisut jo roikkuu.
Kyllä se tämä ihmisen elämä on nopeasti ohi. Sitä ei nuorena tajuakaan.Lyhyen hetken olet nuori ja kaunis. Kohta jo tissit roikkuu ja kaikki muukin.
Ei muuten roiku. N32
Ne on sitten tosi pienet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nuori. Tiedän sen siitä, että itse olen likimain tuossa iässä. Ne oikeasti nuoret 18-25v kyllä näyttävät paremmilta kuin minä. Olen tosin kahden lapsen äiti. En tiedä sitten näyttäisinkö paremmalta, jos olisin vielä originaali vartalossani. En ole lihava, mutta löysää on. Ja sit se henkinen puoli.. työni puolesta kohtaan näitä nuoria ja heidän jutut on vielä niin lapsellisia vs minun ikäisteni.
Oliko tässäkyse jostain ulkonäöstä?
Ihmiseksi vielä elämän alkupuoliskolla.
Lastentekoon alkaa vähän olemaan vanhuuden rajoilla.
Ei ole, vaan varhaiskeski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tässäkyse jostain ulkonäöstä?
Ei, mutta nämä seikat erottavat nuorista.
Joku 35v voisi luonnehtia keski-ikäistyväksi, 40v on jo selkeästi keski-ikäinen. Keski-iällähän tarkoitetaan aikaa aikuisuuden ja vanhuuden välillä,mihin asti keski-ikä jatkuu, on taas sitten hyvin yksilöllistä, koska esim. nykyään 60v ei oikein ole vielä mitään vanhuksia, ei välttämättä edes 70v. Hyvin yksilöllisistä tuntuu vanheneminen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tisut jo roikkuu.
Kyllä se tämä ihmisen elämä on nopeasti ohi. Sitä ei nuorena tajuakaan.Lyhyen hetken olet nuori ja kaunis. Kohta jo tissit roikkuu ja kaikki muukin.
Ei muuten roiku. N32
Ne on sitten tosi pienet.
Hoikkaan vartaloon just sopivat. N32
Ei nuori eikä vanha. Keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole nuori, mutta ei ihan eläkeläismummokaan. Itse olen 42 ja koen olevani hyvänikäinen. Sopivan vanha siihen, että kympiltä nukkumaan ja kuudelta ylös :)
Minä olen sinua 20 vuotta nuorempi, mutta silti tykkään mennä nukkumaan kymmenen aikoihin ja ylös kuudelta!
27 vuotias on aika nuori ja yli kolmekymmpiset ovat jo Kypsiä
Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni "kypsäksi" koska en ole kookenut paljon asioita. Olin aika ujo ja yksinäinen nuori joten ei tullut käytyä missään. T. N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tisut jo roikkuu.
Ei muuten roiku. N32
Ei roiku minunkaan rouvalla. 45.
Väittäisin, että on parhaassa iässään. Kokemusta ja näkemystä ja seesteisyyttä. Ja kauneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni "kypsäksi" koska en ole kookenut paljon asioita. Olin aika ujo ja yksinäinen nuori joten ei tullut käytyä missään. T. N32
Hän on sitten eri N32, kuin aiempi kommentoija :)
Riippuu keneltä kysyy.
Miehen vanhemmat +80v. kutsuvat nuoriksi omia lapsia puolisoineen, joiden ikähaarukka on 42-56v.
Meidän 12-vuotiaan mielestä 24v. isoveli ei enää ole nuori.
Vierailija kirjoitti:
Varhais keski-ikäinen, ei enää mikään nuori.
Jos tyypiliinen elinikä on 75...90 vuotta, 34-vuotias on aikuinen ja lähestymässä keski-ikää. Tai on varhaiskeski-iässä.
Jos tuon ikäinen kuolisi, sanottaisiin että kuoli nuorena. Siitä voi päätellä. Samaa sanottaisiin kyllä 50-vuotiaasta. joten en tiedä voiko päätellä mitään.
Olet nuori aikuinen, nainen parhaassa iässä. Minä höyrysin ja juoksin hoitaen kodin, työn, muutaman järjestön ja politiikan ja olin energinen, vauhti päällä ja osallistuin kyllä yökerhorientoihin ja yhdistysten "virkistysmatkoihin" jne.
Mutta sitten, töissä tuli alle nelikymppinen työparikseni ja on todella terävä, hoksaava ja samanlainen, ehkä kovempikin vauhti päällä. Kotona lapset katosivat oman perheen perustamiseen, mieskin löysi prätkät uudelleen ja korjaa tuota vanhaa volvoa yötäpäivää, yhdistyksessä jäin lähinnä neuvonantajan rooliin, nuoremmat juoksevat ja tekevät todella fiksuja toimia.
Kriisi, kauhea kriisi siis iski 54-vuotiaana. En olekaan korvaamaton, olenko jo vanha, vanhanaikaisin ajatuksin, organisointitapani on vanhanaikainen, nuoret alkavat kapinoimaan, isoäidiksikin minua alettiin kutsua (aiheesta kyllä) jne. Tunsin itseni vanhaksi, Joko minun on aika astua syrjään, eläkkeeseen on vielä 10 vuotta... Mitä minä teen, en ole edes sairastellut, jotta jollekin sairaseläkkeelle pääsisi aiemmin. Vaivuin todella syviin vesiin. Ja, joo, jäin sairaslomalla pariksi viikoksi, mutta eipä se paljoa auttanut, tästä kehästä ei pääse irti, ei ylös, minulla on vielä annettavaa, suhteita, tietotaitoa jota ei ole mihinkään kirjattuna (tosin työ tehdään nyt eri tavalla, vanhaa tietoa ei enää juuri tarvita). Saas nähdä, taidan keittää kahvit ja viedä miehelle kupillisen, juodaan kahvit siellä öljyntuoksuisessa autotalilssa (tai olutpullon se varmaan on jo avannut siellä).