Helppo olla toisen kanssa ja outo tunne
Kuin olisi tuntenut toisen aina. Alusta saakka kaikki toiminut, pelleilyä yhdessä, paljon naurua ja vitsejä. Suudelmia ja huomaavaisia eleitä.
Pelottavaa. Mitä tämä on? En ole koskaan tuntenut näin. Hän sanoi samaa - omituista kun on hän helppoa olla kanssasi.
Kommentit (52)
Skitsofrenia iski, ei sen kummempaa.
Meillä oli tätä, koko yhdessäolon ajan eli 8v
Nyt kuitenkin ero tuli/tulossa koska nainen on alkoholisoitunut eikä halua lopettaa.
Kaupassa kävin, ennen hyllyvälejä kierreltiin nauraen ja pussaillen, rakastaen.
Nyt kävelin yksin iso tyhjyys sisällä, epätoivo ja suru niin suurta että olin purskahtaa itkemään..
m43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä match ja ei kannata antaa päästää tuollaista suhdetta käsistään havittelemalla jotain vielä parempaa.
Onnellisessa suhteessa elävilläkin saattoi olla alussa, että toista tai molempia jännitti, mutta tuollainen, että heti sujuu kaikki luonnostaan on harvinaisempaa.
Voi olla myös epäterve suhde. Monella epävakaalla on ikäänkuin opetellut vuorosanat alkuhuuman aikana. Ahdistuvat loppu viimein tasapainoisesta, vakaasta ja terveestä parisuhteesta. Ratkovat asioita pettämällä suhteesta toiseen. Koko elämänsä.
Sanoissa ja teoissa elämän varrella noilla tyypeillä usein todellakin ristiriitaa. Ja paljon. Pahantahtoisuus tulee pinnan alta esiin kun vähän on hereillä.
Eivät kestä lainkaan missään muodossa sanottua rakentavaa palautetta jotta molemmilla olisi hyvä olla. Suhtautuvat rehellisyyteen ja luottamukseen alentuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä match ja ei kannata antaa päästää tuollaista suhdetta käsistään havittelemalla jotain vielä parempaa.
Onnellisessa suhteessa elävilläkin saattoi olla alussa, että toista tai molempia jännitti, mutta tuollainen, että heti sujuu kaikki luonnostaan on harvinaisempaa.
Voi olla myös epäterve suhde. Monella epävakaalla on ikäänkuin opetellut vuorosanat alkuhuuman aikana. Ahdistuvat loppu viimein tasapainoisesta, vakaasta ja terveestä parisuhteesta. Ratkovat asioita pettämällä suhteesta toiseen. Koko elämänsä.
Sanoissa ja teoissa elämän varrella noilla tyypeillä usein todellakin ristiriitaa. Ja paljon. Pahantahtoisuus tulee pinnan alta esiin kun vähän on hereillä.
Eivät kestä lainkaan
Bloggari Sami Minkkisen kaltaisia siis?
Mietin pitkään kun en lähtenyt sellaiseen suhteeseen, jossa kolahti heti molemminpuolin, että olinko tehnyt elämäni suurimman virheen. Vieläpä kun aloitin pian hänen jälkeen epäonnistuneen ja tuhoisan suhteen toisen henkilön kanssa. Että kävikö niin, että hyvän kun jättää niin huonon ottaa.
Olen päätynyt siihen tulokseen, että kumpikaan näistä ei ollut oikea vaihtoehto pitkällä tähtäimellä. Sisäiset hälytyskelloni varoittivat heti alussa molempien miesten kohdalla, mutta eri tavoin. Siinä ensimmäisessä tapauksessa vaisto sanoi, että ei. Tuntui liian hyvältä ollakseen totta ja kuitenkin mies salasi joitakin olennaisia asioita. Mies naureskeli, että hän on juuri sellainen, josta äitisi on varoittanut. Myöhemmin sain tietää, että hänellä oli eronnut ja hänellä oli ollut paljon naisseikkailuita, ja että hän oli nuoruudestaan asti hyvin harjaantunut puhumaan naisille sitä mitä he haluavat kuulla. Mainittakoon vielä sekin, että hän meni vähän myöhemmin sänkyyn hyvän ystäväni kanssa.
Kyllä minun kohdalla oikea ihminen oli se, jonka kohdalla ei tullut levotonta ja epämääräistä oloa. Häntä ennen oli ollut todella ikimuistoinen, spontaani, mutta tulinen ja syvällinen kohtaaminen erään ihmisen kanssa. Hänestä heräsi kuitenkin levoton tunne siitä, että on niin paljon ristiriitoja, ettei siitä suhteesta tulisi kestävää. Turvallisuuden ja luotettavuuden tunne puuttui.
Se yksi, joka tuntui niin merkittävältä kohtaamisesta, oli itse asiassa hyvin samanlainen jännämies kuin oma isäni. En lopulta alkanut suhteeseen sen miehen kanssa. Vaisto jotenkin varoitti. Olin jo lapsena päättänyt, etten halua aikuisena samanlaista miestä kuin isäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä peräännyin tuossa kohtaa ja aloitinkin suhteen sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei tullut yhtä hyvää tunnetta ja yhteisymmärrystä. Itse asiassa ihan ensireaktioni oli inho. Oli kuitenkin muita syitä miksi halusin uskoa siihen suhteeseen. Se olikin massiivinen virhe. Lähes tuhouduin siinä suhteessa. Suosittelen, ettet ainakaan tee samaa virhettä kuin minä, että valitset jotakin niin paljon huonompaa.
Ei pidä olla ääripäissä. Vaan keskitiellä.
Juu, päädyin lopulta sinne keskitielle ja hyvä niin. Hyvässä suhteessa täytyy mielestäni olla riittävästi luotettavuuden ja vakauden tunnetta kaikkien muiden hyvien ja yhdistävien asioiden lisäksi. Sellaista, etteivät asiat jää vain kauniiden puheiden tasolle.
Kauniit, jopa imelät puheet, eivät ole minkään arvoisia jos teot eivät vastaa niitä.
Mulle on myöhemmin niistä nuoruudenaikaisista muutamasta ihmeellisen suuresta rakkaudesta paljastunut myöhemmin monta sellaista asiaa, jotka ovat vakuuttaneet minut siitä, että onneksi emme aikoinaan alkaneet suhteeseen. Pitkään kyllä kaipasin heitä ja koin tehneeni virheen kun jätin heidät. Otin heidät silloin hyvin vakavasti ja päätös heidän torjumisestaan ei ollut helppo, mutta kyllä tein sittenkin oikein.
Hänessä on jotain samaa kuin sinun vanhemmissasi. Hyvässä ja pahassa. Siksiniin tuttu.