Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siellä Tampereella on niin erikoista?

Vierailija
26.10.2024 |

Hesarikin hehkuttaa Tamperetta suomen himotuimmaksi paikaksi.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ikinä voisi asua sisämaassa. Ahdistaisi

Vierailija
42/59 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla asuvana vastaan, että Tampereella on miellyttävä, oma kaupunkikulttuuri. Tampere on selkeä kokonaisuus, jossa on tiivis keskusta. Pidän punaisista tiilirakennelmista ja sokkelikkomaisesta miljööstä joen lähellä. Siellä on hyviä ruokapaikkoja ja terasseja. Kulttuuritarjonta on hyvä ja alakulttuureja on kaikenlaista mm. konemusiikin osalta. Pidän myös isosta järvestä. Itse nautin tosin enemmän merestä, mutta ei sisävesissä mitään vikaa ole.

En käy ikinä terassilla (kerran kesässä syön ulkona terassilla jossakin muussa Suomen kaupungissa), mutta Tampereella ei ole terasseja mielestäni. Tallipihalla on kahvilan terassi kyllä. Siellä olen kerran syönyt vohvelin. 

Ei se ole mikään mielipidekysymys, onko Tampereella terasseja vai ei. Tampereella on paljon terasseja. Jotkut todella hyviä, jotkut ei. Itse aikoinaan Tampereella asuessani kävin usein Finlaysonin Palatsin terassilla ja se oli todella viihtyisä terassi ja on sitä varmaan edelleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla asuvana vastaan, että Tampereella on miellyttävä, oma kaupunkikulttuuri. Tampere on selkeä kokonaisuus, jossa on tiivis keskusta. Pidän punaisista tiilirakennelmista ja sokkelikkomaisesta miljööstä joen lähellä. Siellä on hyviä ruokapaikkoja ja terasseja. Kulttuuritarjonta on hyvä ja alakulttuureja on kaikenlaista mm. konemusiikin osalta. Pidän myös isosta järvestä. Itse nautin tosin enemmän merestä, mutta ei sisävesissä mitään vikaa ole.

En käy ikinä terassilla (kerran kesässä syön ulkona terassilla jossakin muussa Suomen kaupungissa), mutta Tampereella ei ole terasseja mielestäni. Tallipihalla on kahvilan terassi kyllä. Siellä olen kerran syönyt vohvelin. 

Ei se ole mikään mielipidekysymys, onko Tampereella terasseja vai ei. Tampereella on paljon terasseja. Jotkut todella hyviä,

Kerro vielä joku muu terassi Tampereelta. 

Tallipihalla, Plevna.. Kaksi terassia.

Vierailija
44/59 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään mielipidekysymys, onko Tampereella terasseja vai ei. Tam

En ymmärtänyt kysymystäsi ja miten tuo Plevnan terassi tähän liittyi? 

Miksi minun pitäisi alkaa luetella Tampereen terasseja, niitähän on lukematon määrä?

Vierailija
45/59 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni tulee Hesaan?

Menkää Tampereelle! Viihdytte varmasti paremmin siellä.

Vierailija
46/59 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella kaikkialle on kävelymatka.

Vierailija
47/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku niitä terasseja kyseli. Aika umpiossa on hän elänyt, jos ei niitä ole huomannut. Muutaman korttelin päässä asunnostamme on äkkiä mietittynä terassillisia paikkoja ainakin Tallipiha, Milavida, Finlaysonin palatsi, Ukkometso, Rillinki, Tuulensuu, Tampella, Vapriikki, Tammer, Sisko ja sen veli, Teerenpeli, Simon, Vinni, Dam, Luca, Eloisa ja Glivelab. Sitten jos viitsii kävellä tai ratikoida vähän pitemmälle, löytyy kymmeniä terassipaikkoja lisää.

Vierailija
48/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku parempi, koska meren rannalla. Tuo sisämaa käy pidemmän päälle omasta kokemuksestani ahdistavaksi.

Vierailija
49/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta täynnä narkkareita. Pilattu liiallisella rakentamisella. Rumia, isoja taloja. Tampereella on liikaa juntteja. 

Vierailija
50/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on kaikki mitä tarvitaan, ja yleensä aika lähellä. Palvelut, asunnot, luonto, järvet. Pääosin ihmiset on ystävällisiä ja asiat hoituu hyvin. En ymmärrä niitä jotka vain huvikseen ja perustelematta moittivat Tamperetta.

Ystävällisiä? Minä en ole koskaan tavannut ystävällistä tamperelaista. Sellaisia ylimielisiä päätään aukovia mulkeroita ne on aina olleet.

Tamperelaisista sanotaan, että ovat letkeitä ja rentoja. Mielestäni tämä on vain pintapuolista. Muutaman vuoden kestin kuittailua, törkeyksiä ja häirintää erilaisissa muodoissa, kunnes päätin vaihtaa maisemia. Missään toisessa kaupungissa en ole moista käytöstä kokenut.

Olet kolunnut kaikki Suomen kaupungit läpi? 

On asuinkokemusta useammastakin saman kokoluokan kaupungista.

Vierailija
51/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkuperäinen tamperelainen ja en koe mitään kaupunkikulttuuria jossa pitäisi olla mukana väkisin, pidän luonnosta enemmän. Kaikki keinotekoinen, manipuloitu ja plastinen voi olla liikaa. Jos joku perustelee alkoholisminsa "kaupunkikulttuurilla", se on hyvin erikoinen peruste jatkaa pubikierroksia.

Vierailija
52/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku parempi, koska meren rannalla. Tuo sisämaa käy pidemmän päälle omasta kokemuksestani ahdistavaksi.

No me asutaan järven vieressä. Kajakilla pääsee rannasta eli ei ahdista.

Vierailija
53/59 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikäs sopivan kokoinen kaupunki, ihmiset kivoja, kansainvälinen meininki, luonto, historia, tuttu kaupunki minulle muualla en viihdy.

Tyylikäs on sana, joka ei mitenkään sovi Tampereeseen. Tampere on Suomen juntein kaupunki.

Vierailija
54/59 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen simppeli tavallisten ihmisten kaupunki. Hyvällä tavalla suomalainen juntti. Ratikka ja Areena esimerkiksi tuo suurkaupungin menoa ja meininkiä. Pispalan harjumaisemat ja järvet, esteettisesti silmää hivelevää. Keskusta on kaupungin keskellä ja helposti saavutettavissa kun sen läpi kulkee. Tunnelma on maalaismainen ja kaupunkilainen. Emmää tiiä, rakastan tätä kaupunkia. On tullut asuttua ympäri Suomea ja ulkomaillakin useaan otteeseen, mutta aina palaan Tampereelle. 

Vierailija
55/59 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on jokaiselle jotain. Helsinkiin verrattuna Tampere on lempeä sekä kodikas. 

Vierailija
56/59 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä siellä oli,se on totaalisen tuhon läpikäynyt,paskottu kaupunki,yksi monista DEMAROINNIN uhreista.

Vierailija
57/59 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella kaikkialle on kävelymatka.

Silti värkkäsivät kolisevan ja halvan ratikan.

Vierailija
58/59 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiakkohomot. Niitä nääs nääs piisaa nääs.

Vierailija
59/59 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huvittavaa että joku puhuu aina tyhjistä kaduista. Aina kun menen ulos tai keskustaan on kauhea väkimassa. Kuin Kiinassa. Ellei mene myöhään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme