Kuumeilua ilman flunssaa
Onko muilla ollut tämmöstä, että nousee korkea kuume (38-39 astetta) joka kestää muutaman päivän (ilman flunssaa) ja sitten laskee normaaliksi ja muutaman kuukauden välein sama toistuu. Tätä on nyt kestänyt parin vuoden ajan. Olen käynyt terveyskeskuslääkärillä usean kerran tästä asiasta ja on otettu kaikenlaisia kokeita, mutta syy ei ole selvinnyt. Kohtalontovereita?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tosta kuvauksesta vaikea sanoa. Onko sulla jokin perussairaus, josta se voisi johtua?
Ei ole.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Tekivätkö HIV testin?
Ei ole testattu, mutta tiedän varmasti, ettei minulla voi olla HIV-tartuntaa.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekivätkö HIV testin?
-ap-
Mistä tiedät varmasti?
Onko ollut pitkäkestoista stressiä ja unettomuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekivätkö HIV testin?
-ap-
Mistä tiedät varmasti?
Minulle ei ole tehty verensiirtoa enkä ole harrastanut seksiä (20:een vuoteen). Varmaan HIV:stä olisi muitakin oireita kuin kuumeilu.
-ap-
Onko tää aina ennen kuukautisia? Keltarauhashormonin määrän kasvu nostaa ruumiinlämpöä (yleensä puolisen astetta, mutta miksei voisi enemmänkin jos hormonimäärä kasvaa ihan älyttömästi).
Vierailija kirjoitti:
Onko ollut pitkäkestoista stressiä ja unettomuutta?
No on kyllä ollut, ainakin stressiä. Unettomuutta ei (käytössä unilääke).
Vierailija kirjoitti:
Onko tää aina ennen kuukautisia? Keltarauhashormonin määrän kasvu nostaa ruumiinlämpöä (yleensä puolisen astetta, mutta miksei voisi enemmänkin jos hormonimäärä kasvaa ihan älyttömästi).
Mulla ei ole kuukautisia. Olen jo 58-vuotias.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekivätkö HIV testin?
-ap-
Mistä tiedät varmasti?
Minulle ei ole tehty verensiirtoa enkä ole harrastanut seksiä (20:een vuoteen). Varmaan HIV:stä olisi muitakin oireita kuin kuumeilu.
-ap-
En halua pelotalla. Yksittäisiä tapauksia on ollut, että hammaslääkäristä on saatu hepatiittia ja verenotoissa käytetty likaisia neuloja yms.
Eräällä ystävälläni oli vastaavanlaista. En tiedä mikä hänen tilanteensa nyt on, mutta hänellä oli diabetes ja korkea verenpaine ja rutkasti ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekivätkö HIV testin?
-ap-
Mistä tiedät varmasti?
-ap-
Miksi et ole harrastanut 20 vuoteen?
Kait lääkärit ovat jotakin tuosta sanoneet?
Kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta? Onko tutkittu?
Oletko stressaantunut tai yliväsynyt? Elimistö olisi loppu ja yrittää kuumeella saada sinut rauhoittamaan tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaa- tai liikatoiminta? Onko tutkittu?
On tutkittu. Kaikki kunnossa siltä osin.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Oletko stressaantunut tai yliväsynyt? Elimistö olisi loppu ja yrittää kuumeella saada sinut rauhoittamaan tahtia.
Paljon mahdollista. Ehkä se on se syy, kun ei mitään elimellistä syytä ole löytynyt.
-ap-
Tosta kuvauksesta vaikea sanoa. Onko sulla jokin perussairaus, josta se voisi johtua?