Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö anopille tarjota jotain?

Vierailija
26.10.2024 |

Tulee iltapäivällä pistäytymään kun tulee tänne teatteriin, asuu 150 kilometrin päässä. Ajaa sitten teatterin jälkeen kotiin.

Jos pari tuntia on, näkee lapset, tuo kuulemma heidän synttärilahjansa, ei tule kuukauden päästä ei kai hän nyt mitään ruokaa tarvitse , kahvit juo kuitenkin väliajalla.  Mitä tekisitte?

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joka ei tarjoa anopilleen mitään näköjään kuitenkin odottaa appensa tarjoavan hänelle.

En saa kiinni tuosta nurinkurisesta ajatuksen juoksusta kiinni.

Vierailija
162/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että maailma on tällainen tänä päivänä kun jo konflikteja saadaan tällaisista perusasioista. 

Muistakaa, että puolisonne vanhempien luona kieltäydytte tarjoiluista kertomalla, että syön vain omien sukulaiseni tarjoamia tarjoilija. Ettet voi nyt ottaa, kun appivanhemmat nyt eivät vain kuulu sinun sukuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei ole vaihtoehtoa että se mies huolejtii omat sukulaisensa? Juurihan se paasattiin miten simppeliä se on."

Onhan se vaihtoehto, mutta ilmeisesti APn perheessä ei, koska hän siitä tarjoiluista nyt on stressannut. Eihän tuo ole ongelma silloin, jos on fiksun puolison valinnut. Nyt näin ei nähtävästi ap:n kohdalla kuitenkaan ole. Sanoisinko kyllä vakka on kantensa valinnut.

Jos mun mies on esim. työmatkalla, niin kyllä mä passaan miehen vanhemmat jos käymään tulevat, ei niin pienintäkään ongelmaa. Samoin tekee mies, ei meillä lasketa, että sun täytyy hoitaa tämä kun ovat sun sukua. Se jolta just silloin luonnistuu paremmin, hoitaa. 

Tiedättekö, elämä sujuu aika kivasti kun ei näe taisteluja joka puolella. 

Vierailija
164/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kun lukee näitä miten kulut jaetaan perheessä ymmärtää.

Sentilleen tasataan kulut, kumpikin ostaa omat erikoisherkkunsa omilla rahoillaan. Tottakai ei silloin mun ostamaa pakastepullaa ota puoliso tarjotakseen kenellekään.

Lapsiperheessä en oikein ymmärrä miten se sujuu, kuka käyttää lapsilisät,  kuka maksaa päiväkotimaksut, laitetaanko lasten tikkari ouoliksi kummankin exel-taulukkoon.

Meillä jääkaappi vapaasti käytössä, silti "erikoisherkut" sopii samaan ruokalaskuun.  Puoliso maksaa asumiskulut, minä ruuan ja lasten vaatteet.  Muut laskut kenellä käyttötili täydempi. 

Mies tekee usein vkl-ruuat kun tykkää keitellä. Minä arjen sapuskat, pidän huolta että tarvikkeita on ja pakastimesta löytyy niin perustarvikkeita kuin vierasvara. 

Kohtelemme ihmisiksi toisen sukulaisia ja ystäviä ja tuttavia.

Vierailija
165/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän joka ei tarjoa anopilleen mitään näköjään kuitenkin odottaa appensa tarjoavan hänelle.

Samaa ihmettelen. Heillä varmasti on myös vaimon rahat ja yhteiset rahat, sen verran loogista ajattelua.

Vierailija
166/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen määrää kodissa onko miehellä valtuuksia edes ottaa vanhempiaan oven sisäpuolelle?

Vierailija
167/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin suomea on tapana että vain verisukulaisille jutellaan ja keitetään kahvit?

Ei kai nämä naiset voi mennä vaikka miehen isän hautajaisiin jos heilläkin olisi periaatteema, van verisukulaisille tarjotaan?

Nämä naiset kun tulevat anopeiksi he eivät ole sitten piikoja lastensa puolisoille. Puolisot saa istua kuivin suin kun nykyinen nuori rouva, silloin anoppi, tarjoilee cain omalle lapselleen.

Miksi juuri sen naisen kuuluu huolehtia kaikesta? 

Jos jossain tällainen tapa on, tapa joutaa todella kiireesti romukoppaan.

Miksei appi voi hoitaa tarjoilua pojalleen ja tämän puolisolle?

Enpä ihmettele enää yhtään suuria avioerolukuja. Joka asiassa pitää olla niin h*lvetin itsekäs, "tuo ei kuul

Molemmat sukulaiset sekä omat että mieheni, ovat naimisiinmenomme jälkeen aina olleet yhteisiä sukulaisia.

En ole koskaan jaotellut sitä, että tuo kuuluu sinulle, koska on sinun sukulaisesi.

Minusta tuo ap:n aloitus on lapsellinen, todennäköisesti kuitenkin trolli.

Nämä anoppijutut ovat näköjään niin herkkiä, monet puhuvatkin ex-anopeista, ts avioero tuli, kun ei alkuunkaan hyväksytty sitä puolisoa sukulaisineen.

Vierailija
168/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luumuhilloa jääkaappiin ja torttutaikinaa pakastimeen. Tuunatusta pakastepitsasta voi tehdä tarjottavaa tai pakaste pasteijoita.

Helppoahan se on varata pakasteita pakastimeen ja sitten vaan tuupata uuniin.

Hyväksyykö sinun anoppisi mutinoitta tällaisen? Minä paistoin kerran joulutorttuja ja sain kuulla, että hän ja hänen tyttärensä tekevät AINA itse torttutaikinan, minun valmistaikinani maistui pelkältä rasvalta. Anoppi kertoi tehneensä jopa hillon itse, koska minun käyttämässäni valmishillossa on niin paljon lisäaineita että ainakin lapseni sairastuu syöpään. Miten sinä jaksat kuunnella vastaavaa?

Vierailija
169/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotini ei ole mikään teatterin tai minkään odotushuone ja ajantappopaikka.  Vapaapäivä sen pitäisi meille olla 

Pakko olla provo. Masennun jos kaltaisiasi taukkeja oikeesti on olemassa.

Vierailija
170/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin suomea on tapana että vain verisukulaisille jutellaan ja keitetään kahvit?

Ei kai nämä naiset voi mennä vaikka miehen isän hautajaisiin jos heilläkin olisi periaatteema, van verisukulaisille tarjotaan?

Nämä naiset kun tulevat anopeiksi he eivät ole sitten piikoja lastensa puolisoille. Puolisot saa istua kuivin suin kun nykyinen nuori rouva, silloin anoppi, tarjoilee cain omalle lapselleen.

Miksi juuri sen naisen kuuluu huolehtia kaikesta? 

Jos jossain tällainen tapa on, tapa joutaa todella kiireesti romukoppaan.

Miksei appi voi hoitaa tarjoilua pojalleen ja tämän puolisolle?

Enpä ihmettele enää yhtään suuria avioerolukuja. Joka asias

Ja tolla pelillä se kaikki kaatuu naiselle.

Se että jaetaan hommat alusta asti omiin ja mieheb sukulaisiin, molemmille tulee oma selkeä osuus josta huolehtia ja jos toinen laiminlyö jotain, myös ne omat ja miehen sukulaiset tietää, kuka on mokan tehnyt. Eikä syytä sitä naista automaattisesti.

Vierailija
171/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka jankuttaa että miniän tai anopin pitää tarjota, on nainut luuserin ja kasvattanut luuserin.

Vierailija
172/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kun lukee näitä miten kulut jaetaan perheessä ymmärtää.

Sentilleen tasataan kulut, kumpikin ostaa omat erikoisherkkunsa omilla rahoillaan. Tottakai ei silloin mun ostamaa pakastepullaa ota puoliso tarjotakseen kenellekään.

Lapsiperheessä en oikein ymmärrä miten se sujuu, kuka käyttää lapsilisät,  kuka maksaa päiväkotimaksut, laitetaanko lasten tikkari ouoliksi kummankin exel-taulukkoon.

Meillä jääkaappi vapaasti käytössä, silti "erikoisherkut" sopii samaan ruokalaskuun.  Puoliso maksaa asumiskulut, minä ruuan ja lasten vaatteet.  Muut laskut kenellä käyttötili täydempi. 

Mies tekee usein vkl-ruuat kun tykkää keitellä. Minä arjen sapuskat, pidän huolta että tarvikkeita on ja pakastimesta löytyy niin perustarvikkeita kuin vierasvara. 

Kohtelemme ihmisiksi toisen sukulaisia ja ystäviä ja tuttavia.

Veikkaan, että lapsilisätkin puolitetaan. En jaksaisi moista. Meillä menee samalla kaavalla kuin teilläkin. Loppujen lopuksi rahat ovat yhteisiä, vaikka omat tilit onkin.

Itsekkääksi on maailma muuttunut.

Vierailija
173/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luumuhilloa jääkaappiin ja torttutaikinaa pakastimeen. Tuunatusta pakastepitsasta voi tehdä tarjottavaa tai pakaste pasteijoita.

Hyväksyykö sinun anoppisi mutinoitta tällaisen? Minä paistoin kerran joulutorttuja ja sain kuulla, että hän ja hänen tyttärensä tekevät AINA itse torttutaikinan, minun valmistaikinani maistui pelkältä rasvalta. Anoppi kertoi tehneensä jopa hillon itse, koska minun käyttämässäni valmishillossa on niin paljon lisäaineita että ainakin lapseni sairastuu syöpään. Miten sinä jaksat kuunnella vastaavaa?

Tuohon voi vastata reippaasti, että tässä talossa keskitytään muihin asioihin kuin taikinoihin.

Ja ko puheen voi jättää omaan arvoonsa, todellisuudessa en ole koskaan oikeasti kuullut, että joku sanoo kahvipöydässä moisia törkeyksiä.

Ottaisin mieheni kanssa myös puheeksi anopin sanomiset.

Anopin "valinta" on mennyt pieleen :D.

Vierailija
174/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksei ole vaihtoehtoa että se mies huolejtii omat sukulaisensa? Juurihan se paasattiin miten simppeliä se on."

Onhan se vaihtoehto, mutta ilmeisesti APn perheessä ei, koska hän siitä tarjoiluista nyt on stressannut. Eihän tuo ole ongelma silloin, jos on fiksun puolison valinnut. Nyt näin ei nähtävästi ap:n kohdalla kuitenkaan ole. Sanoisinko kyllä vakka on kantensa valinnut.

Jos mun mies on esim. työmatkalla, niin kyllä mä passaan miehen vanhemmat jos käymään tulevat, ei niin pienintäkään ongelmaa. Samoin tekee mies, ei meillä lasketa, että sun täytyy hoitaa tämä kun ovat sun sukua. Se jolta just silloin luonnistuu paremmin, hoitaa. 

Tiedättekö, elämä sujuu aika kivasti kun ei näe taisteluja joka puolella. 

Niin eli malli on aiboastaan se että miniä jousraa ja joustaa.

Miksi ke miehen vanhemmat tulevat teille jos miehesi ei ole edes kotona????

Vierailija
175/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai työpaikallakin pitää hyväksyä kaikelaiset vohottajat, kuka lisäaineista, yksi syö vain kovia rasvoja, toinen ei ollenkaan, vain porkkanaa, yksi napsii aspiriinia, toinen havujuomaa ja kukin paasaa periaatteistaan.

Ihan samoiin voi sen anopin taikka miniän paasaukset jättää omaan arvoonsa. Pakastetaikina on ihan hyväksytty ruoka-aine.

Terveisin anoppi joka käyttää puolivalmisteita paljon, miniääni taas se ärsyttää. Mutta näillä spekseillä silti pärjätty.

Vierailija
176/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo on se toinen syy, miksi meillä kumpikin hoitaa suhteet omaan sukuunsa.

Ei tarvitse miniälle vittuilla, kun se oma poika on vastuussa tarjoiluista.

Vierailija
177/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani ovat hyvin rajoitteisia syömisten suhteen.

Ainoastaan liha, peruna ja pulla käy tarjoiluiksi.

ja se kitinä ruoasta on ylipäätään ihan käsittämätöntä. Ja tapa tulla ilmoittamatta ei voi käsittää.

Aluksi tarjosinkin jotain, mutta sitten totesin, että mies kantakoon ristinsä.

Vierailija
178/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka jankuttaa että miniän tai anopin pitää tarjota, on nainut luuserin ja kasvattanut luuserin.

Olet vienyt tasa-arvon äärimmilleen vai miten tuon määrittelisi. .  Olet kotisi hallitsija (minun kotini) ja pidät miehiä sitten alempiarvoisina jos sinusta kahvinkeitto ja keksitarjottimen pöytään nosto on piian töitä.

Mutta et vastaa kysymykseen, sinun ostamia ei tarjoilla anopille, miksi oletat että appesi kuuluu ostamiaan tarjottavia tarjota sinulle?

Lakkaa toistamasta tuota jankutusrasi cai etkö tosisan kykene selkeästi vastaamaan?

Vierailija
179/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta saa semmoisen kuvan, että välisi anoppiin eivät ole kovin lämpimät. Silti lapsia ei pidä opettaa välttelemään mummoaan, jos hän kohtelee näitä hyvin. Kun ei kovin tiuhaan käy, niin varmaan jaksat kanssakäymistä tuon parin tunnin ajan.

Miksi pitäisi? Miehen sukulainen ja ongelma.

Normaalit ihmiset eivät jaottele että kenen sukulaisia ovat. 

Erittäin epänormaalia vyöryttää asia ulkopuolisille.

Ulkopuolisille? En kertakaikkiaan ymmärrä tätä jaottelua. Minusta on ihana kun anoppi ja appi tukevat käymään ja talon emäntänä laitan pöydän koreaksi kute

Tietysti on. 

Vierailija
180/206 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vienyt tasa-arvon äärimmilleen vai miten tuon määrittelisi. .  Olet kotisi hallitsija (minun kotini) ja pidät miehiä sitten alempiarvoisina jos sinusta kahvinkeitto ja keksitarjottimen pöytään nosto on piian töitä.

Mutta et vastaa kysymykseen, sinun ostamia ei tarjoilla anopille, miksi oletat että appesi kuuluu ostamiaan tarjottavia tarjota sinulle?

Lakkaa toistamasta tuota jankutusrasi cai etkö tosisan kykene selkeästi vastaamaan?

Ei, vana meillä on jaettu työt selkeästi ja järkevästi. Meidän systeemissämme myös appivanhemmat tietävät kuka on vastuussa joulu- ja snyttärikorteista, vierailujen hoitamisista, lahjoista jne. Heidän oma poikansa. En minä. Valitukset sille pojalle ja peilistä näkee, kuka hänet on kasvattanut.

En minä oleta, että appi miunlle mitään ostaa tai tarjoaa. Sinähän se suljit itsekin apen jo aivottoman moisen urakan ulkopuolelle, koska vain nainen voi jotain tuiolaista tehdä.