Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys sijoittamisesta ja sen aloittamisesta

Vierailija
26.10.2024 |

En ole koskaan sijoittanut osakkeisiin, obligaatioihin tms. En siis tiedä aiheesta mitään. Mutta se kysymys: Kuinka moni tekee voittoa ja kuinka moni häviää rahansa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan ihan hyvin sijoituksillani ja niin tekee valtaosa pitkäjänteisistä sijoittajista.

Lisäksi sijoitukset antavat kivan vararahaston jos jotain yllättävää tulee. Tällä hetkellä minulla tulee noin 500 euroa/kk nettona osinkoja. Nämä jotka vähättelevät tässäkin ketjussa että "osinkoja tulee niin vähän ettei vaikuta mihinkään" puhuvat paskaa. Rehellisesti voin sanoa että ainakin minulle 500 euroa kuussa rahaa palkan päälle on merkittävä summa, kuten valtaosalle suomalaisista.

Minkäkokoisella salkulla saat 500€/kk osinkoja? Vuodessa siis 6000€ + verot. Taidetaan puhua jo miljoonasalkusta, johon harvan peruspulliaisen kuukausisäästöillä pääsee.

Vierailija
22/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan ihan hyvin sijoituksillani ja niin tekee valtaosa pitkäjänteisistä sijoittajista.

Lisäksi sijoitukset antavat kivan vararahaston jos jotain yllättävää tulee. Tällä hetkellä minulla tulee noin 500 euroa/kk nettona osinkoja. Nämä jotka vähättelevät tässäkin ketjussa että "osinkoja tulee niin vähän ettei vaikuta mihinkään" puhuvat paskaa. Rehellisesti voin sanoa että ainakin minulle 500 euroa kuussa rahaa palkan päälle on merkittävä summa, kuten valtaosalle suomalaisista.

Minkäkokoisella salkulla saat 500€/kk osinkoja? Vuodessa siis 6000€ + verot. Taidetaan puhua jo miljoonasalkusta, johon harvan peruspulliaisen kuukausisäästöillä pääsee.

Jo pelkästään Nordeaan sijoittamalla on saanut yli 8% osinkotuoton viime vuosina. Koronan aikana sen, kuten muidenkin osakkeiden hinnat romahtivat alle puoleen nykykurssista. Silloin sai Nordeaa alimmillaan n. 5 eurolla. 100k€ salkku Nordeaa nykyään riittäisi.

- eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet ihan liian tyhmä sijoittamaan kysymystesi perusteella. Jatka peukun imemistä.

Olisiko sinulla antaa mitään neuvoja niille, jotka ovat tarpeeksi järkeviä sijoittamaan?

Vierailija
24/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyy vihjeitä?

Vierailija
25/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isomman osan täytyy hävitä, että pienempi osa tienaa.

Ei se niin mene. Kun on oikea aika, niin kaikki voivat voittaa ja yleensä pitkällä tähtäimellä vaikka 10 v vuodessa voi hajautettu kuukausimaksullinen rahastosijoitus tuottaa tosi hyvin. Tai sitten ei. Aina siinä on riskinsä.

Vierailija
26/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isomman osan täytyy hävitä, että pienempi osa tienaa.

Ei se niin mene. Kun on oikea aika, niin kaikki voivat voittaa ja yleensä pitkällä tähtäimellä vaikka 10 v vuodessa voi hajautettu kuukausimaksullinen rahastosijoitus tuottaa tosi hyvin. Tai sitten ei. Aina siinä on riskinsä.

Komsii komsaa=D

Vierailija
27/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tarvita miljoonasalkkua, ei lähellekään. Vähän päälle 100 k€ salkulla pääsee tuohon. 100 000 euron salkun voi ihan tavallinenkin duunari kerätä parissa vuodessa kun tietää mitä tekee.

Vierailija
28/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet ihan liian tyhmä sijoittamaan kysymystesi perusteella. Jatka peukun imemistä.

Olisiko sinulla antaa mitään neuvoja niille, jotka ovat tarpeeksi järkeviä sijoittamaan?

Ja mitäköhän neuvoja tarvit.

-ota selvää miten haluat sijoittaa

-tee sopimus haluamasi palveluntarjoajan kanssa siitä miten haluat sijoittaa.

-sijoita haluamiasi summia

Vierailija
29/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida matematiikka olla vahvin laji jos luulee että 6000 euron osinkoihin tarvitsee miljoonasalkun...

Vierailija
30/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Indeksirahastoihin sijoitat, matalakuluisiin ja hajautus kuntoon niin ei mitään hätää. Indeksirahastoa nykyää suosittelee ammattilaisetkin. 

Kertoisitko mitä tarkoittaa (indeksi)rahastot? Ja olen kuullut myös jostain joukkovelkakirjoista, onko se sama asia? Osakkeet kyllä ymmärrän.

Vierailija
31/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden touhuja. Sain pienen perinnön mutta en uskalla sijoittaa. 

Minkä kokoisen perinnön sait?

Vierailija
32/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä, käsi ylös virheen merkiksi. :(

Paniikissa vetäsin keväällä suurimman osan sijoituksiksta - tuotto (-kulut) = 0e (jos sitäkään).

Nää idarit nyt keksii jotain .... "nyt korot laskee, Lähi-Idässä sota, nyt vedetään ....." = jos sulla on varaa kärsiä tappio, niin on. Mulla ei. (se nousukausi tulee, mulla ei vaan aika enää riitä ....). 

Tämä NWO, luulin, et se on foliopipoilua; nyttemin en ole siitä niinkään varma. - Piensijoittajilta vedetään manit pois.

On vaan tullut mieleen, kun kursseja seuraillut.

Jos tuo olisi totta, se tarkoittaisi että piensijoittajien kohdalla pörssikurssien pitäisi kehittyä jotenkin eri tavalla kuin suursijoittajien. 

Vierailija
33/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti tuo, kortti vie.

Vierailija
34/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80% ammattilaisista salkunhoitajista häviää pörssi-indeksille.

Mitä jos ottaisi rauhallisesti, ja vertaisi sijoituksen menestystä siihen että makuuttaa rahojaan pankkitilillä? 

Vierailija
35/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Indeksirahastoihin sijoitat, matalakuluisiin ja hajautus kuntoon niin ei mitään hätää. Indeksirahastoa nykyää suosittelee ammattilaisetkin. 

Kertoisitko mitä tarkoittaa (indeksi)rahastot? Ja olen kuullut myös jostain joukkovelkakirjoista, onko se sama asia? Osakkeet kyllä ymmärrän.

Ei ole sama kuin joukkovelkakirjalainat. Jos rankasti yksinkertaistaa niin indeksirahastot ovat jonkun rahoituslaitoksen perustamia instrumentteja, josta sijoittajat ostavat osuuksia. näistä osuuksista saadut rahat sijoitetaan sitten kohdeindeksissä mukana oleviin yhtiöihin samoilla painoarvoilla kuin ne ovat indeksissäkin. -> rahaston arvon kehittyy kyseisten yhtiöiden kurssien mukaisesti eli kyseisen indeksin mukaisesti.

Vierailija
36/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole bisnessalkku kädessä syntynyt niin kannattaa sijoittaa korkeintaan rahastoihin, osakkeissa menettää vain rahansa.

Vierailija
37/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80% ammattilaisista salkunhoitajista häviää pörssi-indeksille.

Mitä jos ottaisi rauhallisesti, ja vertaisi sijoituksen menestystä siihen että makuuttaa rahojaan pankkitilillä? 

Itsellä olisi nyt sellanen 9000 euroa enemmän jos makaisi vain tilillä.

Vierailija
38/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö löytyy vihjeitä?

Jos ostat sitä Nordeaa ja kurssi romahtaa, niin älä myy. Saat edelleen osinkoja ja kyllä se sieltä taas nousee kympin kieppeille. Hyvällä onnella käy joskus neljässätoista myös.

Vierailija
39/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellet ole bisnessalkku kädessä syntynyt niin kannattaa sijoittaa korkeintaan rahastoihin, osakkeissa menettää vain rahansa.

Puhut paskaa.

sijoitan pääsääntöisesti osakkeisiin (yli 90%) ja hyvin tienaan. Joka viikko tulee ihan riihikuivaa rahaa tilille.

Vierailija
40/51 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa.

sijoitan pääsääntöisesti osakkeisiin (yli 90%) ja hyvin tienaan. Joka viikko tulee ihan riihikuivaa rahaa tilille.

Alkukantainen kielenkäyttösi ei kyllä viittaa siihen että osaisit tehdä menestyviä osakekauppoja.