Mamma, oletko jo tarkistanut oliko sinunkin pesukoneesi, leivänpaahtimesi, tai jääkaappisi mukana Nordeaan kohdistuneessa hyökkäyksessä?
Nordea paljasti, että pankkiin kohdistunut hyökkäys toteutettiin suomalaisten kodinkoneita käyttäen. Pankki peräänkuuluttaa kansalaistaitoja, eli kurittomilta kodinkoneilta tulee vetää töpseli seinästä. Muuten uhkana voi olla laajempi koneiden kapina, kun älylliset leivänpaahtimet, kuivausrummut ja tehosekoittimet kehittävät tietoisuuden itsestään.
TS: Nordean palvelunestohyökkäyksissä hyödynnetty suomalaisten kodinkoneita
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Mun kodinkoneet ei osaa käyttää nettiä...
sama, sanooka vainoharhaiseksi mutta en todellakaan käytä mitään turhaa appien kautta..ei edes robotti-imuria. Mutta monelle tämä on niin "kätevää" kun kaikkea voi räplää puhelimesta käsiin ja mieluiten vielä etänä..niin sen voi tehdä joku muukin ei niin hyvin aikein :D
Mistä vapaa muurari asentamaan palomuuri kodinkoneiden ympärille?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on Nordea taas alhaalla. 🙄
Sori hei, meillä taitaa olla pesukoneen rahahana auki 😱
Temu sovellus keräsi kaikki verkkolaitteiden tiedot jota venäjä ja kiina käyttää hyväksi. Ääliöt!!@
Vierailija kirjoitti:
Temu sovellus keräsi kaikki verkkolaitteiden tiedot jota venäjä ja kiina käyttää hyväksi. Ääliöt!!@
eli taas wt yrittää upottaa tän maan..huoh
Vierailija kirjoitti:
Pakastin höpisi yöllä jääkaapille jotain tilien jäädyttämisestä, satuin kuulemaan.
Töpseliä pistorasiaan laittaessa kipinöi, miltä huoltokirjan sivulta löytyikään ohje blitzkriegin hoitoon?
Meidän ovikamera menee aina välillä itsekseen päälle. Siellä ne kiinassa vaklaa meitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ovikamera menee aina välillä itsekseen päälle. Siellä ne kiinassa vaklaa meitä.
Oletpa tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo laitteet vakoilee käyttäjiään. Amazon joutui maksamaan 30 miljoonan sakon, kun työntekijät oli Ring-kameran ja Alexan kautta tirkistelleet asiakkaita ja asiakkaiden lapsia.
https://cybernews.com/privacy/amazon-30m-fine-ring-spying-alexa-child-p…
Kyllä tämän aiheutti Nordea ihan itse - on hankkinut IT palvelut Intiasta kokemattomien IT palvelun ostajien voimin ja tulos on tämä...
Koska Björn Wahlroos astuu median eteen ja vetoaa suomalaisiin ottamaan leivänpaahtimet ja jalkakylpylaitteet pois seinästä? Jotta Nordean asiakkaat pääsee maksamaan laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, onko se elektroninen? Kummittelu vai hakkerit. Täällä on ovisilmä joka on perinteinen, mutta sivulle ei näy kovin kauas.
Kyllä ainakin minä istun kynttilänvalossa jotta miljardiluokan firma voi tehdä vähän enemmän voittoa eikä käyttää omia varojaan kyberturvaan. Ettekö tekin?
Ja olen onnellinen.
Pitääkin käydä pihalla tarkistamassa, ettei vaan ilmalämpöpumppu ole vuotanut verkkopankkitunnuksia.
Näyttävät vasta laittautuvan valmiiksi ja kovasti tuntuu hihityttävän kun punovat hyökkäyssuunnitelmiaan.
Ne otti porukkaansa hanaviinipaketinkin :(
Vierailija kirjoitti:
Niin no, ihmisiä kyllä varoitettiin tästä. Jos on pakko tilata Temusta, niin ei koskaan äppin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämän aiheutti Nordea ihan itse - on hankkinut IT palvelut Intiasta kokemattomien IT palvelun ostajien voimin ja tulos on tämä...
Kannattaa. Positiivinen tulos. Näin ihmiset heräävät ja miettivät syvemmin asioita. Myös mihin rahansa tunkevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temuttajat jakaneet osoitteitaan Kiinaan. Temusta on varoitettu mahdollisena hyökkääjänä, kun lähettävät kaikki tietonsa maailmalle.
Meinaat, että Temun härpättimissä on tehoja kaataa Nordea?
Toisaalta, Nordeahan siirsi It-puolensa Intiaan.
Niitä Temun härpättimiä on miljoonia. Niissä on yhteensä julmetusti tehoja.
Hammasharja luikahti jo pahantekoon postiluukusta mutta leivänpaahdin rymähti eteisen lattialle. Pesukone varmaan ottaa sen matkaansa kunhan linkoaa itsensä ikkunasta pihalle.
Toivottavasti eivät isoon ääneen metelöi ja piippaile kun yöjalasta kotiutuvat, koska mä ajattelin nukkua.
Joo. Itse hain juuri kaasuhellani kotiin louhimasta valuuttaa Suomen Pankin nurkalta.