Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sertralin kokemuksia

Vierailija
25.10.2024 |

Mulla on Sertralin lääke, ja olen syönyt nyt 50mg kaksi viikkoa. Aloitin 25mg ekan viikon. Nyt kolmannen viikon jälkeen alkoi jäätävä ahdistus taas. Onkohan tämä ihan normaalia? Milloin lääke alkaa tehoamaan? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina SSRI-lääkityksen alussa ja annosnoston yhteydessä sellainen kuherruskausi, jonka tasaantuessa olo palasi ennalleen.

Vierailija
2/6 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä lääkkeet ole aika hidasvaikutteisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki SSRI lääkkeet on aivokemiaa sotkevia myrkkyjä ja auttaa edes vähän vain pientä osaa syöjistä. Lopettaminen aivan helvetin vaikeaa. Miettikää nyt kunnolla ennen kuin alatte syömään. Itse ollut nyt 3v ilman mitään ja voin paremmin kuin koskaan aiemmin. Ikinäen tule enää syömään noita.

Vierailija
4/6 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ihan hyvä kokemus noista lääkkeistä. Tasoitti kuopat ja pystyin elämään tavallista arkea.

Vierailija
5/6 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä lääkkeellä on sellainen vaikutus että kun se alkaa vaikittaa, se saattaa pahentaa ahdisusta ennenkuin alkaa helpottaa.  Jos muita oireita ei ole, kannattaa jatkaa.

Minulle se ei sopinut.  Sain tuon vaikutuksen etä ahdistus  paheni mutta kun tiesin että niin voi hyvinkin käydä jatkoin sdelleen.  Toinen sivuvaikutus oli että ruokahalu katosi ja laihduin  kolme kiloa vaikka minulla ei olisi varaa laihtua.

Yritin sinnikkäästi käyttää sitä vaikka kuvottava olo, ruokahaluttomuus ja välillä todella kovat kouristukset suolistossa jatkui ja jatkui. Välillä olin täysin invalidi, oli niin kovat kivut ja suoi toimi hyvin voimakkaasti mutta ei ripulia. Oli kuitenkin kamalaa lähteä vaikka asioille  kun ne kouristukset saattoi alkaa missä tahansa. Ne oli niin kivuliaat että pyörrytti ja oli pakko päästä jonnekin istumaan.

Annostus oli 50 mg, oli puhe myöhemmin nostaa 75, siihen en pystynyt.  Vuoden verran kun yritin oli pakko luovuttaa. Vaihdettiin Seroxatiin joka sopii todella hyvin.  Alkuun oli hieman huonoa oloa, ruokahalu ei ole palannut mutta tuskat suolistossa on poissa.  Ahdistus on hävinnyt. 

Plen opetellut säännölliset ruokailuajat vaikka ruokahalua ei olekaan.  Syön aina vähän säännöllisin väliajoin muuten en jaksa.  Olen tyytyväinen tähän lääkitykseen ja aion jatkaa tällä.  Seroxat 20 mg x1.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän