Naapurille meni UO kirje
Naapurille oli posti laittanu mun UO kirjeen. Kirjeessä oli maksukehotus summa oli nelinumeroinen luku jonka eka numero alkaa 1 nro joka tapauksessa kirjeen löysin omasta postilaatikosta joka oli revitty auki ja kirjeen päälle oli kirjoitettu tämä kirje oli toimitettu väärään osoitteeseen terkuin naapuri. Nyt tässä jonkun aikaa ihmiset kyttää "naapurit" ja tuntuu iteltä että kyllä ne sköndee heittää tuolla aivan varmasti musta. Tuntuu et olisin 3 ja 4 luokan kansalainen🤔
Kommentit (9)
Ei ketään oikeasti kiinnosta naapurin asiat ja jos on fiksu niin ei sano kenellekään mitään
Tämän takia kaikki kirjeet sähköisesti suomi ...fi palveluu ettei niitä levitetä ympräi porttaninkatua.😎👍
Otsikon perusteella luulin, et sulle on tullut naapurin ulosottokirje ja nyt sä täällä meuhkaat miten kauhee naapuri sulla on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole UO kirjeitä.
Kyllä minulle on ainakin tullut
Minulle tuli kerran jonkun pankkitiliote ja avasin sen automaattisesti katsomatta osoitetietoja.
Toisella kerralla tuli jonkun samassa talossa ehkä asuvan ehkä arkaluontoinen kirje, jota onneksi en ehtinyt avata. Vein sen postiin ajatellen, että kyseisen henkilön on mukavampi olla tietämättä, missä kirjeensä on seikkaillut.
Aika vähän näitä väärin jaettuja posteja tulee, mutta vähintäänkin yksityisyyden kärsimisen vaara on olemassa. Ennen eli ollessani lapsi 60-70 -luvulla kirjeposti tuli eri jaossa kuin muu, ja kyseinen jakaja virkapuku päällä kuljetti kirjeitä kuin arvotavaraa pienessä olkalaukussa - kirjeitä siis kunnioitettiin, ha niitä myös postitettiin paljon, niin virallisia kuin yksityisiäkin.
Suomessa ei ole UO kirjeitä.