Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoilijat kuvittelevat ettei pyöräilijällä tai kävelijällä ole ajokorttia?

Vierailija
25.10.2024 |

Näkyykö se miten päällepäin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi niin heidän olisi pakko tuntea liikenne säännöt. Mutta kun he ei tunne liikenne sääntöjä niin ei heillä voi olla ajokorttia. Tai sitten ne on todella sairaita että tietävät liikennesäännöt mutta ei noudata niitä samalla kun vaativat kaikkia autoilijoita noudattamaan sääntöjä ja lakeja pilkulleen.

Jos liikennesääntöjen tunteminen on ainoa kriteeri, sitten tuolla tien päällä on pelottavan paljon ajokortittomia autoilijoita.

Vierailija
22/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttia suoritettaessa opetellaan ajoneuvoliikenteen säännöt. Ne ovat erilaiset kuin kevyen liikenteen säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti on ja pyöräilen paljon mutta aina yksi asia ihmetyttää autoilijoissa kun liikun pyörällä. Jos lähestyn suojatietä ja olen siitä vielä kaukana enkä tee liikettäkään että aikoisin edes sinne niin eikö joku siellä jo jarruta siihen suojatien eteen vaikka olisi ainoa auto koko näkyvän tien mitalla. Älkää v... jarrutelko jos siihen ei ole edes menossa. Muutaman kerran olen itse ajaessa ollut ihmeissäni miksi edessä oleva lyö yhtäkkiä jarrut pohjaan. Ja syy on siellä pyörätiellä seisova tyyppi joka ei tee elettäkään ylittääkseen tien. Ajakaa sa...tana silloin. Tuollainen yltiö kohteliaisuus vain lisää vaaratilanteita ja pahentaa ilmastonmuutosta kun jarrutellaan turhaan ja sitten kiihdytellään.

Vierailija
24/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokorttia suoritettaessa opetellaan ajoneuvoliikenteen säännöt. Ne ovat erilaiset kuin kevyen liikenteen säännöt.

Polkupyöräilijä on kuitenkin ajoneuvo eikä jalankulkija tässä on asia jota useiden on vaikeaa muistaa. Esimerkiksi jos suojatiellä on kärkikolmio kevyen liikenteen väylältä tulijoille silloin pyöräilijä väistää autoilijaa ja autoilija jalankulkijaa.

Vierailija
25/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti on ja pyöräilen paljon mutta aina yksi asia ihmetyttää autoilijoissa kun liikun pyörällä. Jos lähestyn suojatietä ja olen siitä vielä kaukana enkä tee liikettäkään että aikoisin edes sinne niin eikö joku siellä jo jarruta siihen suojatien eteen vaikka olisi ainoa auto koko näkyvän tien mitalla. Älkää v... jarrutelko jos siihen ei ole edes menossa. Muutaman kerran olen itse ajaessa ollut ihmeissäni miksi edessä oleva lyö yhtäkkiä jarrut pohjaan. Ja syy on siellä pyörätiellä seisova tyyppi joka ei tee elettäkään ylittääkseen tien. Ajakaa sa...tana silloin. Tuollainen yltiö kohteliaisuus vain lisää vaaratilanteita ja pahentaa ilmastonmuutosta kun jarrutellaan turhaan ja sitten kiihdytellään.

Minuakin ärsyttää tämä. Olen pyörän kanssa selvästi pysähtynyt odottamaan, että auto menee ensin, mutta silti auto pysähtyy. Sitten viiton sille, että mene, niin kuski viittoo takaisin, että minun pitäisi mennä. Sitten molemmat odottaa, kunnes auto vihdoin menee. 

Ja ajan itsekin paljon autolla, joten tiedän kyllä, että odottamaan pysähtynyt pyöräilijä eroaa oleellisesti eteen ajavasta pyöräilijästä. Joten ei voi vedota siihen, että nokun jotkut pyöräilevät suoraan eteen, niin pitää olla varovainen ja antaa tietä väärin.

Vierailija
26/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyöräilijöitä on ylipäätään alettu ohjata noille suojateille, kun siitä kerran tulee niin paljon ongelmia? Miksei liikennettä voida suunnitella siten, että pyöräilijät eivät mene sinne?

Vierailija
27/27 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa voi olettaa näin. Oliko 50% aikuisista ajokortti Helsingissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän