Pensionärsorganisationerna slår tillbaka och påpekar hur mycket stöd de unga har fått
I dagens tidning vill pensionärsföreningarna reda ut, hur mycket understöd de unga har fått som dagens pensionärer aldrig fick.
Pensionärsorganisationerna missar flera punkter av vilken en är att deras pensioner aldrig har minskats, trots att de är de största vinnarna. En annan sak som går förbi är det, att pensionärerna aldrig har betalat de ungas understöd.
Hur är det med dem som varken är pensionerade eller unga? Deras pensioner är skurna, de får inga understöd och de betalar både pensionerna och de ungas understöd.
Är det ännu någon som undrar varför Finlands överlägset största emigrantgrupp är mellan 15 och 44 år gamla?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä hjyrrejä saada täältä buiss?
Miksi? Minä luen mielelläni. Pitää yllä kielitaitoa.
Tykkäät varmaan siitäkin että kolonialistit vetelee sua hanuriin?
Ilmiannettu ruotsiksi tehty avaus. Palstan kieli on suomi, koska sillä tavoittaa parhaiten kaikki palstalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu ruotsiksi tehty avaus. Palstan kieli on suomi, koska sillä tavoittaa parhaiten kaikki palstalaiset.
Mutta lue säännöt, saa puhua suomea, ruotsia ja englantia
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ilmiantoon vaan kaikki ketjut, jossa joku ruotsipaskaa mongertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy?
Älykäs ihminen harjoittaa välillä opittuja taitoja, ruotsin kieli on yksi sellainen jota harvemmin pääsee treenaamaan.
Det att betalarna emigrerar tyck verkligen ta hårt på vissa "skribenter" här.
Hur är det då man bara kan riva och förstöra men aldrig konstruera något själv? Berätta gärna helt med egna ord.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy?
Älykäs ihminen harjoittaa välillä opittuja taitoja, ruotsin kieli on yksi sellainen jota harvemmin pääsee treenaamaan.
Jos kerran haluat harjoitella ruotsin kieltä, mikset mene keskustelemaan suomenruotsalaisten Vauva-palstalle? Siellä on paljon aktiivista ruotsinkielistä keskustelua ajankohtaisista aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liittyy?
Jos kerran haluat harjoitella ruotsin kieltä, mikset mene keskustelemaan suomenruotsalaisten Vauva-palstalle? Siellä on paljon aktiivista ruotsinkielistä keskustelua ajankohtaisista aiheista.
Skribenten är redan här och tillför till diskussionen. Hur motiverar du din egen närvaro då kontributionen är negativ?