Olisi kammottava ajatus, että minulle olisi annettu rekan nimi, koska isä tykkää rekoista
Minulle olisi ikään kuin jo nollavuotiaana asetettu persoonallisuuden rajat ja muotti, johon minun pitää asettua.
Entä jos Sisu Diesel haluaa leikkiä nukeilla, autolelut eivät kiinnosta ja isona hän ei hanki edes ajokorttia?
Kommentit (37)
Menisiköhän Urho Cadillac Kaleva -tai joku muu pähee nimi läpi?
Vierailija kirjoitti:
Erään duunarin lapsen nimi on Mirka...
Mirka oli ihan yleinen tytön nimi 80-luvulla ja onhan se nyt nimipäiväkalenterissakin, toisin kuin joku Diesel.
"Mirka on suomalainen etunimi, yksi Mirjam-nimen monista muunnelmista"
En tiedä mikä sulla tulee siitä mieleen. Hiomapaperi?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Diesel on mennyt läpi, kun eihän sukunimiä pitänyt saada antaa etunimiksi.
Ei ole suomalainen sukunimi.
Olisipa minunkin isäni tykännyt rekoista...
t: Jallu Ratto Virtanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Diesel on mennyt läpi, kun eihän sukunimiä pitänyt saada antaa etunimiksi.
Tuota minäkin ihmettelen. Ehkä DVV:ssä on oltu tietämättömiä, että Diesel on saksalainen sukunimi. Tosin tuo sukunimikin on kehittynyt etunimistä.
Tiisseli olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitat. Veljelläsi Fleshlightillä on paljon hankalampaa.
Mun mielestä Sisu on ihan ok etunimi. Ja voisin melkein kuvitella, että joskus muinoin ihmiselle on voitu kyseinen nimi antaakin, vaikka nykyään sitä nimeä ei kenties nimipäiväkalenterissa olekaan.
Diesel... No, toinen etunimi on harvoin kenelläkään käytössä. Ja kun lapsi tulee riittävään ikään, hän voi nimensä vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Menisiköhän Urho Cadillac Kaleva -tai joku muu pähee nimi läpi?
Ajatella, että Kaleva-nimi menisi noin vain läpi. Sanomalehden nimi lapselle.
Entä jos isä harrastuksensa innoittamana haluaa lapselleen nimet Mari Pilvi Pirita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitat. Veljelläsi Fleshlightillä on paljon hankalampaa.
Nyt sinä erehdyit, Fleshlight Virtanen ei ole veljeni vaan poikani. Minulla on vain yksi sisarus, Barbara-sisko.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Sisu on ihan ok etunimi. Ja voisin melkein kuvitella, että joskus muinoin ihmiselle on voitu kyseinen nimi antaakin, vaikka nykyään sitä nimeä ei kenties nimipäiväkalenterissa olekaan.
Diesel... No, toinen etunimi on harvoin kenelläkään käytössä. Ja kun lapsi tulee riittävään ikään, hän voi nimensä vaihtaa.
Sisun nimipäivä on 28.2 ja kyllä sitä edelleen annetaan nimeksin.
Wikipedia tietoja nimellä Sisu:
Sisu on suomalainen miehen etunimi. Nimi oli harvinaisena käytössä jo 1900-luvun loppupuolella, mutta on yleistynyt vasta 2000-luvulla. Vuoden 2023 loppuun mennessä nimi on annettu noin 3060 henkilölle, joista yli 99 % on syntynyt vuoden 2000 jälkeen. Vuodesta 2015 lähtien Sisun nimipäivä on ollut 28. helmikuuta, Kalevalan päivänä, joka ennestäänkin oli myös Onnin nimipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diesel... No, toinen etunimi on harvoin kenelläkään käytössä. Ja kun lapsi tulee riittävään ikään, hän voi nimensä vaihtaa.Sisun nimipäivä on 28.2 ja kyllä sitä edelleen annetaan nimeksin.
Ok, no, mä vaan en viittinyt tarkistaa, onko se nimipäiväkalenterissa . Hyvä että oikaisit! Eli vanha suomalainen miehen etunimi.
Jos mun faija olis 50-luvulla saanut päättää ja olis mennyt läpi, mun nimeni olis Mersu Taksi.
Lapsen kaveri on Isla M. Sukunimi siis alkaa m:llä. Kiva varmaan jos on useampi Isla, sitten oletkin islam.
No aattele miten kurjaa oli Karl Fazerilla, kun sai nimen suklaalevyltä!
Kyllä varmaan koulussa kiusattiin suklaapojuksi!