Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaapin sisällön järkeistäminen - Mitä vaatteita nainen oikeasti tarvitsee

Vierailija
25.10.2024 |

Olen keski-ikäinen, toimistotyötä tekevä nainen. Harrastan liikuntaa pari kertaa viikossa, lenkkeilen koirien kanssa, töihin tarvitsen siistiä ja tyylikästä luovalle alalle sopivaa vaatetta, vapaalle kivoja oloasuja ja sitten sellaista pubiin ja kulttuuririentoihin sopivaa kaupunkikampetta.

Tykkään pukeutua kivasti ja näyttävästikin, tai ainakin persoonallisesti, ostan usein laadukasta kotimaista ja käytettynä, jos vain löydän. 

Vaatekaappini kaipaisi silti nyt täyttä puhdistusta. Se on ensinnäkin ihan liian täynnä ja siellä on aika paljon vaatteita, joita en käytä esim. koska ovat liian isoja. Lisäksi on muutamia vaatteita, jotka muuten vain ovat jääneet käyttämättä mallin, värin tms takia. 

Haluaisin järkevöittää vaatekaappini sisällön. Mitä kaltaiseni naisen puvustoon tarvitaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stringit

Vierailija
2/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa avuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörkevöität sen luopumalla kaikesta mitä et käytä. Sitten katsot mitkä ovat lempivaatteitasi töissä ja kotona ja hankit samanlaista tarvittaessa lisää.

Ei muut voi tietää mikä on tyylisi ja miten olet pukeutunut tai miten haluaisit pukeutua. 

Vierailija
4/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on TÄYNNÄ kapselivaatekaappiohjeita.

Vierailija
5/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lihava keski-ikäinen työtön nainen, eikä käytössäni edes ole vaatekaappia. Joudun säilyttämään vaatteitani ja muita tavaroitani muutamassa muovikassissa. Lähes kaikki vaatteeni ovat jo parhaat päivänsä nähneitä, mutta eipä sillä väliä kun käyn lähinnä vain Prismassa, eikä rahaa uusiin vaatteisiin ole, sopivien vaatteiden löytäminen on lihavuuteni takia lähes mahdotonta, enkä siis oikein uusia vaatteita edes tarvitse, eikä niille edes ole säilytyspaikkaa.

Vierailija
6/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kay Harms tekee viikoittain youtubeen videon aikuisen naisen pukeutumisesta - katso vaikka siitä vinkkekä.

Vierailija
7/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lihava keski-ikäinen työtön nainen, eikä käytössäni edes ole vaatekaappia. Joudun säilyttämään vaatteitani ja muita tavaroitani muutamassa muovikassissa. Lähes kaikki vaatteeni ovat jo parhaat päivänsä nähneitä, mutta eipä sillä väliä kun käyn lähinnä vain Prismassa, eikä rahaa uusiin vaatteisiin ole, sopivien vaatteiden löytäminen on lihavuuteni takia lähes mahdotonta, enkä siis oikein uusia vaatteita edes tarvitse, eikä niille edes ole säilytyspaikkaa.

Kai sinunkin vaatteista tulee sellainen kapselijuttu. Kerro millainen esim. tänään. Olisi kiva kuulla.

Vierailija
8/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän joskus kuulemaani nyrkkisääntöä eli vaatteita pitäisi olla kaikkea kolme kappaletta: Yksi pesussa, yksi kaapissa, yksi päällä. Alkkareita ja sukkia toki joka viikonpäivälle. 

Eli nyt tyhjäät vaatekaapistasi kaikki ne vaatteet, joita et käytä. Katso, mitä jää jäljelle ja täydennä sitten kaappia niin, että sulla on:

Kolmet siistit housut töihin ja/tai kaupungille

Kolme siistiä, kivaa paitaa töihin ja/tai kaupungille

Kolmet kivat olohousut

Kolme collegepaitaa

Siisti musta jakku

Siisti kauluspaita

Kolme ihanaa mekkoa, mieluusti sellaisia, joita voi helposti asustaa koruilla, jakulla, laukulla tms ulos mennessä tai töihin sopivaksi

Kolme ihanaa hametta, kts. edellinen kohta

Kolme urheiluvaatekertaa

Näillä pärjää jo aika pitkälle :-)

Vierailija
9/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän joskus kuulemaani nyrkkisääntöä eli vaatteita pitäisi olla kaikkea kolme kappaletta: Yksi pesussa, yksi kaapissa, yksi päällä. Alkkareita ja sukkia toki joka viikonpäivälle. 

Eli nyt tyhjäät vaatekaapistasi kaikki ne vaatteet, joita et käytä. Katso, mitä jää jäljelle ja täydennä sitten kaappia niin, että sulla on:

Kolmet kivat olohousut

Kolme collegepaitaa

Siisti musta jakku

Siisti kauluspaita

Kolme ihanaa mekkoa, mieluusti sellaisia, joita voi helposti asustaa koruilla, jakulla, laukulla tms ulos mennessä tai töihin sopivaksi

Kolme urheiluvaatekertaa

Tuossahan on hirveän paljon vatteita!

Ei mulla ole koskaan ollut noin paljon housuja! Hyvä jos on ylipäätään kolmet housut. Yhdet farkut, yhdet collarit ja yhdet suorat housut.

Paitoja minusta saa olla enemmän. 4 neuletta, 4-6 hyvää t-paitaa, 1-2 pooloa, 1-2 kauluspaitaa.

1-2 hametta, 1-2 mekkoa jos niitä käyttää.

Vierailija
10/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pois kaikki mitä et käytä.

Vierailija
11/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa avuton.

Palstan surkeaa elämäänsä oirehtivat taas paikalla. Ainut ilo ja vallan tunne elämässä on veetuilla anonyyminä:).

Vierailija
12/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok hienoa kun jaoit tämän yksi-lelu-ja-sekin-patterin-välissä-tarinan mutta vastaako tämä jotenkin aapeen kysymykseen?

Vierailija
13/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmet kivat olohousut

Kolme collegepaitaa

Siisti musta jakku

Siisti kauluspaita

Kolme urheiluvaatekertaa

Hyviä neuvoja. Itse olen todennut että yläosia tarvii ehkä vähän enemmän kuin housuja.

Vierailija
14/14 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmet kivat olohousut

Kolme collegepaitaa

Siisti musta jakku

Siisti kauluspaita

Kolme urheiluvaatekertaa

Hyviä neuvoja. Itse o

Mä taas käytän paljon farkkuja ja olen huomannut että yläosia tarvii enemmän, Yläosan pesen päivän käytön jälkeen farkut noin viikon.

Mulla on joka vuodenaikaan soveltuvat ulkovaatteet, osa vedenpitävää.

Kasa erivärisiä farkkuja, mustia kahdet.

Vain sopivia, ehjiä ja kulahtamattomia (t- ja pitkähihaisia) paitoja, muutama villapaita, muutama college-tyyppinen takki. 

Lämpimät väli- ja alusvaatteet.

Housupuku niihin tilaisuuksiin joihin ei voi mennä farkuissa.

Pipot, hanskat, rintsikat, uimapuku....

Ei yhtä ainotta hametta tai mekkoa.

Vain 1 paita joka ei sovellu töihin ja se on eri hyllyllä kuin muut. Periaatteessa voin aamulla silmät kiinni kiskoa vaatteet kaapista päälle ja asu kelpaa toimistotöihin. Sen verran kapseliajattelua ennen kapseliajattelua että värit sopii muuten toisiinsa paitsi tumman sinistä en käytä yhdessä mustan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi