Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia asumisesta Tampereen Hervanta sekä Vuores?

Vierailija
25.10.2024 |

Olen hakemassa asuntoa noista kahdesta paikasta. Kokemuksia siellä asumisesta kaipailisin :) 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet opiskelija, muuta Hervantaan. Kaikki palvelut lähellä, julkisilla helppo kulkea. Asukaskunta laajakirjoista. 

Jos sinulla on lapsia ja auto, muuta Vuorekseen. Vuoreksessa asuu paljon hyvätuloisia lapsiperheitä. 

Opiskelija saa alennukset, joten opiskelijoille tuo julkisen liikenteen kulu ei ole ongelma. Muuten en todellakaan suosittele köyhille Hervantaa, koska vuokrat on melko korkealla ja sitten pitäisi olla varaa kaikkien asumiskulujen jälkeen vielä nyssen lippuihin /autoon. Olen itse laskenut, että edullisemmaksi tulee asua monessa muussa paikassa Tampereella. Tosin ei paljon voi valita sitä, mistä joutuu hakemaan asuntoja, jos asuntoja ei vapaudu joka paikassa tasaisesti, on sitten tyydyttävä varsinkin köyhän siihen, että asunnon saa vaikka Hervannasta. 

Vierailija
22/25 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negroja ja muslimeja Hervannassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Hervannassa moneen eri otteeseen vuosien 2000-2018 välillä. Ensin opiskelijana, sittemmin työssäkäyvänä. Luonnonläheinen ja omasta mielestäni rauhallinen asuinalue. Jos tykkäät käydä baareissa ja liikkua jalan keskellä yötä, tilanne voi olla eri. Palveluja saatavilla hyvin; terveydenhuolto, apteekit, kaupat, kuntosalit, kirppikset, ravintolat. Ei sieltä todellakaan usein tarvinnut lähteä mihinkään keskustaan asioimaan, mutta jos lähtee, niin ratikalla ja hyvillä bussiyhteyksillä pääsee. Turtolan Citymarket lähellä, jos isompaan kauppaan haluaa. Paljon metsäpolkuja ja uimarantoja, leikkipuistoja, urheilukenttiä, kivat pyörätiet.

Kaikki asumisen häiriöt, mitä olen kohdannut, ovat tapahtuneet muualla kuin Hervannassa. 

Vierailija
24/25 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta on niin iso paikka, että siellä on paljon merkitystä sillä, että missä päin hervantaa asuu 

Vierailija
25/25 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorekseen muuttaisin vain autollisena. Siellä kun ei ole palveluita, vain pari pientä lähikauppaa ja pizzeriaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme