Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muunsukupuolinen sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen vaikkei edes synnyttänyt

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan tuo on joka on vaan sekaisin.

Vierailija
2/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullisilla naisilla on usein "pieni vatsa" kun sitä kannattelevat lihakset toimivat. Minulla oli myös. Kun vatsan lösäytti eli vapautti lihakset, siitä tuli "normaali"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt! Nyt ollaan todella jännän äärellä mitä nämä vielä muuta keksivät🤣

Vierailija
4/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää et miksei halua olla nainen? Misogyniaa?

Vierailija
5/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP

Vierailija
6/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole yhtään sen kummempia ilmiö kuin että tuore isäkin voi sairastua masennukseen esikoisensa jälkeen. Ihan typerää länkytystä yrittää vähätellä toisen oireita, koska tämä kokee olevansa muunsukupuolinen.

Fun fact: myös sillä ei-synnyttävällä vanhemmalla tapahtuu tutkimusten mukaan muutoksia hormonitasapainossa lapsen syntymän jälkeen joka altistaa masennukselle.

Vierailija
7/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt! Nyt ollaan todella jännän äärellä mitä nämä vielä muuta keksivät🤣

Joo, tässä on mietitty miten saadaan ääriwoke juttu aikaiseksi...

Vierailija
8/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole yhtään sen kummempia ilmiö kuin että tuore isäkin voi sairastua masennukseen esikoisensa jälkeen. Ihan typerää länkytystä yrittää vähätellä toisen oireita, koska tämä kokee olevansa muunsukupuolinen.

Fun fact: myös sillä ei-synnyttävällä vanhemmalla tapahtuu tutkimusten mukaan muutoksia hormonitasapainossa lapsen syntymän jälkeen joka altistaa masennukselle.

Kyseessä on aikuinen nainen, joka ei kykene myöntämään sitä faktaa, että on nainen ja äiti, vaan omaksuu itselleen teini-ikäisten kersojen tiktok-identiteetin, jotta pääsee mediaan kerjäämään huomiota mielikuvitusidentiteetillään.

Synnytyksen jälkeinen masennus on todellinen ilmiö. Muunsukupuolisuus on mielikuvitsta.

Vierailija
9/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä, että nuoret julistautuvat muunsukupuolisiksi ja transiksi ja genderfluideiksi ja ties miksi. Mutta aikuiset ihmiset, voi nyt stana mitä pelleilyä.

Nainen on nainen, vaikka hän ei "kokisi" olevansa nainen. Kokemuksella ei ole mitään väliä, biologialla on. 

Vierailija
10/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän kyllä, että nuoret julistautuvat muunsukupuolisiksi ja transiksi ja genderfluideiksi ja ties miksi. Mutta aikuiset ihmiset, voi nyt stana mitä pelleilyä.

Nainen on nainen, vaikka hän ei "kokisi" olevansa nainen. Kokemuksella ei ole mitään väliä, biologialla on. 

Media on tässä osasyyllinen mielestäni. Media tekee jatkuvasti juttuja, joissa annetaan huomiota sairaalloisen huomionkipeille ihmisille. Minä ja minun identiteettini, minä ja minun identiteettikriisini, miksei kukaan ymmärrä, minulla on niin vaikeaa kun minulla on tämä identiteetti, minäminäminäminäminä.

Vierailija
11/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan antaisitte tämän (teille tuntemattoman) ihmisen olla. Hänen elämänsä on hänen elämäänsä, ei teidän.

Vierailija
12/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentui jonkun muun synnyttämisen jälkeen?

Vierailija
13/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta ihminen voi itse päättää että "nyt mä olen raskaana", niin miksei voi sitten päättää että "nyt mä en enää kärsi masennuksesta"?

Kauheen kätevää, kun ihmisen asiat ovat päätettävissä olevia juttuja.

Lääketieteellinen läpimurto, jos sairastuu vaikka syöpään, senkin PÄÄTTÄÄ VAAN ETTEI OLEKAAN, ja kas näin, olet taas terve.

Vierailija
14/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunkee itseään mediaan ja huomiohuor** niin saa siitä puhua

Vierailija
15/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esikoisensa vauvavuonna Veera sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Siihen johti moni asia, mutta vahvimpana syynä oli kamppailu vanhemmuuden identiteetistä.

Koin itseni näkymättömäksi, kun minua ei pidetty tai validoitu vanhempana."

Jos tämän olisi sanonut lapsen isä, tuskin kukaan täällä väittäisi että mitä bullshittiä.

Veera kuulostaa myös kohteliaalta ja ymmärtäväiseltä ihmiseltä: " Minulla ei ole tarvetta suuttua tai loukkaantua vääristä termeistä, jos niillä ei tarkoiteta pahaa. Ohjaan lempeästi siihen, että äidin sijaan voi käyttää esimerkiksi sanaa raskaana oleva tai synnyttävä vanhempi. Me kaikki oletamme jotain, mutta se ratkaisee, miten kohtelemme muita."

Vierailija
16/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi joku sairastuu syvään masennukseen kun omalle aampaskalle ei löytynyt sylikummia lähipiiristä.

Vierailija
17/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuolle on spermaa antanut, paljonko maksoi?

Vierailija
18/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on äiti-sanassa tai äitiydessä???

Vierailija
19/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on äiti-sanassa tai äitiydessä???

Monelle ei olekaan, eli siitä vaan. Veera ei muuta pyydäkään kuin että häneen henkilökohtaisesti ei viitattaisi äitinä.

Vierailija
20/29 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äitihän hän silti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän