Apua en ole hävenny ikinä näin paljo. Huoltomiehet käyneet ja hirveä sotku.
Asuntoni on ollu kauheassa kaaoksessa. Yksiö 20 neliöö. Ei ole pelkästään vain sotkua vaan ihan kaaos. Astiat likaisina ympäri pöytiä. Lattia täynnä vaatteita roskia ja papereita. Pöydät kaaoksessa. En vain ole jaksanut siivota enkä pitää järjestystä. Olen viimeksi siivoillut kesällä. Nyt huoltomies oli tänään käynyt lukemassa mittareita. Oli jättänyt lapun. Ei mitään kommentia tästä sotkusta, mutta kyllä joku kuntotrkastus tulee?
Niin ja yksityisellä asun vuokralla.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina paikalla kun huolto käy. Kengät pois. Taloyhtiösä olen ilmoittanut että lainmukaankin jo pelkästään vuokranantajan on ilmoitetava 2vko aiemmin tarkistus -sekä pienemmistä huoltokäynneistä. isot remontit ilmoitettava sille vuokralaiselle tai koko taloyhtiön asukkaille puoli vuotta aiemmin.
Ja huom. Ilmoitus Päiväyksellä josta voi laskea ajankulun milloin tarkastus tai huoltokäynti tulee. Olen ilmoittanut huoltoon, että lukko on sellainen-vaihdettu, että yleisavain ei edes käy. Ja s.posti/puh/ jotta voidaan sopia ajankohta. Jos on hyvä parketti mm. niin silloin kun ketään ei kotona ,monikaan huolto ei välttämättä riisu ns työkenkiään. Joiden pohjissa voi olla varsinkin hiekoitushiekan aikaan kiviä. ne voivat tehdä pahaa jälkeä jopa viiruina koko huoneiston lattioihin. Sitten väite- Me ei ooo varmasti tehty mitään-!. Sana sanaa vastaan, ellei oll valvontakamera.
Siivoa. Itse pesen lattiakaivon ne syvimmätkin
Eipä taida sinullakaan olla kaikki asiat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina paikalla kun huolto käy. Kengät pois. Taloyhtiösä olen ilmoittanut että lainmukaankin jo pelkästään vuokranantajan on ilmoitetava 2vko aiemmin tarkistus -sekä pienemmistä huoltokäynneistä. isot remontit ilmoitettava sille vuokralaiselle tai koko taloyhtiön asukkaille puoli vuotta aiemmin.
Ja huom. Ilmoitus Päiväyksellä josta voi laskea ajankulun milloin tarkastus tai huoltokäynti tulee. Olen ilmoittanut huoltoon, että lukko on sellainen-vaihdettu, että yleisavain ei edes käy. Ja s.posti/puh/ jotta voidaan sopia ajankohta. Jos on hyvä parketti mm. niin silloin kun ketään ei kotona ,monikaan huolto ei välttämättä riisu ns työkenkiään. Joiden pohjissa voi olla varsinkin hiekoitushiekan aikaan kiviä. ne voivat tehdä pahaa jälkeä jopa viiruina koko huoneiston lattioihin. Sitten väite- Me ei ooo varmasti tehty mitään-!. Sana sanaa vastaan, ellei oll valvontakamera.
Oletko sinä se, joka hinkuttaa pyykkikoneen pesuainelokeroa hammasharjalla? Voihan sitä noinkin aikansa käyttää, mutta en mä ammatikseni siivoavana ole kertaakaan pessyt ulko-oveani, missään kodissani. Aikanaan opetettiin, että omassa kodissa siivotaan niin, että pysyy terveenä ja viihtyy. Siinä on kyllä suuria eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida sinullakaan olla kaikki asiat kunnossa.
Tai heimolaisia, oudot pyykkisäännöt.
Tuosta tuli mieleen Altmanin elokuvan kohtaus, jossa erokämpässä oli sahattu huonekalut kahtia, ja paikalle pöllähtää arvonnan voitosta ilmoittamaan saapuva mies, joka selittelyyn tokaisee vain, että "Olen jo nähnyt kaiken".
No kyllä mulla kävi joku lämpöpatterin huoltaja joskus ilmoittamatta. Harmittaa vieläkin vaikka siitä on jo aikaa. Oveen ei saanut laittaa omaa lukkoa (tietenkään) joten kerran kun menin sisällä oli yhtiön siivooja mukamas tarkastamassa, vaikka olimme sopineet ettei hänen tarvi käydä. Inhottavaa, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittamattako ne muka käy mittarit lukemassa?
Ei ap niin sanonutkaan. Mutta kai tuollaisessa tilanteessa ilmoitukset jää jonnekin pinon alimmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla pakko-oireinen häiriö....? Ei taida sunkaan asiat olla ihan kunnossa.
Jos tarvitset apua, kokeile tätä: Free cleaning help: sent pics & location: aurikacleaning@gmail.com
Vierailija kirjoitti: Mä juttelin yhden huoltomiehen kanssa kun se kävi mun luona huoltamassa ja se kertoi tarinoita siitä, miten se on käynyt ihmisten asunnoissa joissa on tyyliin koiranpaskaa lattioilla, kissojen kusi haisee, kuukausien ruuat keittiön pöydillä ym. Älä hätäänny, ne on nähnyt vaikka mitä :D Mullakin kerran oli jäänyt pikkuhousut suojineen kylpyhuoneen lattialle kun huoltomies oli käyny. Sitä itsekkin painkoin kunnes sitten sain kuulla, että huoltomiehet on nähnyt paljon pahempaa. Ja ei, ei sulle ongelmia tule mutta varmaan hyvä olisi pikkuhiljaa alkaa siivoilemaan. Älä ota turhaa stressiä kuitenkaan! Stressi pahentaa sitä, että saat siivottua.
Kyllähän huoltomies on velvollinen ilmoittamaan, jos lemmikkien ulosteita ja virtsaa on lattioilla. Sellainen pilaa asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla kesän aikaisia roskia lattioilla? Minä olen masentunut ja kämppä sotkuinen mutta roskat vien ulos monta kertaa viikossa. Eihän asuuntoon edes mahdu sisälle jos roskia ja tavaroita levirelty ympäriinsä kuukausien ajan.
Tuo itsensä jalustalle ja muiden mollaaminen on todella toksista.
No ei ole mitään itsensä jalustalle nostamista vaan ihmettelyä siitä että miten voi olla kuukausia siivoilematta ollenkaan. Jos ja kun tiputan kaiken käsistäni lattialle niin yksiössäni ei mahdu liikkumaan parin päivän jälkeen, siksi on pakko niitä roskia välillä keräillä vaikkei jaksaisikaan. Tai ehkä olen vaan poikkeuksellisen nopea sotkemaan asuntoani.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulla kävi joku lämpöpatterin huoltaja joskus ilmoittamatta. Harmittaa vieläkin vaikka siitä on jo aikaa. Oveen ei saanut laittaa omaa lukkoa (tietenkään) joten kerran kun menin sisällä oli yhtiön siivooja mukamas tarkastamassa, vaikka olimme sopineet ettei hänen tarvi käydä. Inhottavaa, mutta minkäs teet.
Ai minkäs teet? No vaikka mitä, jos toimitaan vastoin lakia.
Kai sitten pitää siivota lattiat ja pintoja. Astiat pesuun. Roskat pussiin. Ehkä huomenna?
Huoltomies voi ilmoittaa isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla kesän aikaisia roskia lattioilla? Minä olen masentunut ja kämppä sotkuinen mutta roskat vien ulos monta kertaa viikossa. Eihän asuuntoon edes mahdu sisälle jos roskia ja tavaroita levirelty ympäriinsä kuukausien ajan.
Tuo itsensä jalustalle ja muiden mollaaminen on todella toksista.
No ei ole mitään itsensä jalustalle nostamista vaan ihmettelyä siitä että miten voi olla kuukausia siivoilematta ollenkaan. Jos ja kun tiputan kaiken käsistäni lattialle niin yksiössäni ei mahdu liikkumaan parin päivän jälkeen, siksi on pakko niitä roskia välillä keräillä vaikkei jaksaisikaan. Tai ehkä olen vaan poikkeuksellisen nopea sotkemaan asuntoani.
Kyllä varmasti näkevät kaikenlaisia asuntoja.
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä.
Ja jos ei ole rahaa niin kukaan ei käy siivoamassa paitsi korkeintaan omaiset.
Monella eläkeläisellä on isot asunnot. Mitään ilmaissiivouksia ei ole olemassa. Ja siivousfirmat ottaa siivouksen lisäksi kilometrikorvaukset.
Vieläkö joku kehtaa ulista, ettei naisten sikolätit muka olisi aika yleisiä?
Vierailija kirjoitti:
Monella eläkeläisellä on isot asunnot. Mitään ilmaissiivouksia ei ole olemassa. Ja siivousfirmat ottaa siivouksen lisäksi kilometrikorvaukset.
Valtiolla ja kaupungilla ei ole siivoustyöntekijöitä kuin sairaaloissa ja julkisissa rakennuksissa ja hoitokodeissa, mitään kotisiivoojia ei ole. Kotisiivoojia on vain yksityisillä siivousyrityksillä. Kun terveys pettää niin ei välttämättä jaksa itse siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku kehtaa ulista, ettei naisten sikolätit muka olisi aika yleisiä?
Hallitus pakottaa työikäisiä perheitä muuttamaan kaksioon samalla kun eläkeläiset asuvat yksin 5 h + k + omakotitaloissa, kyllä siinä tavarat mahtuu ihan eri lailla kaappeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla ja kaupungilla ei ole siivoustyöntekijöitä kuin sairaaloissa ja julkisissa rakennuksissa ja hoitokodeissa, mitään kotisiivoojia ei ole. Kotisiivoojia on vain yksityisillä siivousyrityksillä. Kun terveys pettää niin ei välttämättä jaksa itse siivota.
Jos saa aivoinfarktin tai menee lonkkaleikkaukseen niin kodin siivouksen joutuu ostamaan yksityiseltä siivousyritykseltä.
Ei ole mitään ilmaissiivouspalveluita.
Siivoa. Itse pesen lattiakaivon ne syvimmätkin osat, ei vain ritilän alta. Uusimmissa kylpyhuoneissa on erilaiset lattiakaivot, joiden osien purku aika helppoa, nekin osat pestään ja omalla ns astiaharjallaan sitten itse kaivo.
Käytän toki ns harsopessaaria lattiakaivossa, se kerää isoimmat hiukset, toki ei sitä ihmisen kuonaa, siksi vaaditaan syvemmät osat pesemäällä.
Altaassa ns pienei kierreharja siinä mihin tulppa laitetaan. Ei hajulukko mene tukkoon.
Ulko-ove pestään 4x vuodessa. saranat, tiivisteet,postiluukku jne. Siletä lähtee ihmisen siisteys. Ikkunat 2x vuosi ja parveke kerran kuussa ,jopa nolla kelillä.
Lattiat luututaan parkettipeseuainella kerran kuussa. Lattialista kontaten varoen. Huomioitavaa on jos tapettia, ettei tapetin alareuna kulu.
Noin teki meidän vuokranalainen joka olikin sitten 12 vuotta ja samalla!!!! vuokralla koko ajan. Uunikin oli kuin kaupasta tuotu. Niin upee siisti vuokrlainen, että siksi ei viitsinyt nostaa vuokraa. Varastonsa kuten mekin luuttusi ja pyyhki hyllyt kerran vuodessa. Jal maltillisesti pikku tavarat, ei ryönää. Joitain teema/ joulu/pääsiäinen koristeita.
Ikävää sinun epäsiisteys. Jotain mt taustaa vai. Hnakit hankkimalla maineen. Meillä aina kun tullaan vaatteet pesuun. Kerran viikossa korupesua,meikkipensselit. Ne vaatteet jotka ei pesuun/pesulan, heti kaappiin. Käsilaukut jne a.lasit omille paikoilleen, samalla valitsee seuraavat.
Astiat pestään miltein heti. AAmu on kiva aloittaa puhtaalta pöydältä. Joskus toki ns joutuu liottamaan joitain kattiloita ja ns paremipia laseja, lautasia pestäänkin käsin jotka eivät kestä konepesuaineita.
Kylpyhuoneen seinät/pyykkikone vedetään hieman, takaa luuttuaminen kerran kuussa, väliaika pyyhkimistä/imurointia.
Eteisessä omat lattialiinat ns sille alueelle, jotka kerryttyään pestään erikseen.
Pyykissäkin vain 1 aihealue koneessa, esim. pussilakanankanssa ei keittiöpyyhdettä-puseroa tms. Minkälaisen kotikasvatuksen olet saanut. Onko muuta ongelmaa,kuten talouden hallintaa, ruuanvalmistusta, maksuhäiriöitä.
Joku vuokraa asuntoaan sinulle ja noin vähän arvostat. Mitä itse pitäisit siitä, että olisi toisinpäin? Ja noin pieni alue jota pitäisi kyetä hallinnoimaan-20m2 ja senkin kanssa Elämänhallintaongelmia. Hnaki apua.