Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua en ole hävenny ikinä näin paljo. Huoltomiehet käyneet ja hirveä sotku.

Vierailija
24.10.2024 |

Asuntoni on ollu kauheassa kaaoksessa. Yksiö 20 neliöö. Ei ole pelkästään vain sotkua vaan ihan kaaos. Astiat likaisina ympäri pöytiä. Lattia täynnä vaatteita roskia ja papereita. Pöydät kaaoksessa.  En vain ole jaksanut siivota enkä pitää järjestystä. Olen viimeksi siivoillut kesällä. Nyt huoltomies oli tänään käynyt lukemassa mittareita. Oli jättänyt lapun.  Ei mitään kommentia tästä sotkusta, mutta kyllä joku kuntotrkastus tulee?

Niin ja yksityisellä asun vuokralla.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni eläkeläinen asuu yksin isossa omakotitalossa ja joutuu ostamaan siivouspalvelut ja pihanhoito palvelut, kallista lystiä sitten kun ei enää itse jaksa. 

Vierailija
42/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä muuttoon varautuminen käynnissä, pakkailen kamoja jo laatikoihin sekä pusseihin, joten asunto ei ole tavanomaisen siistissä järjestyksessä ja tietenkin seuraavina päivinä on ainakin kahdesti huoltoja tiedossa asunnossa. Ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa mittaria? Eikö taloyhtiö pyydä asukkaita itseään ilmoittamaan lukemat huoltoyhtiöön, ja jos ei asukas määräaikaan mennessä ole ilmoittanut, huoltomies käy lukemassa?

Niin. Sulla on elämänhallinnan ongelma. Kannattaisi ryhdistäytyä jaksamaan. 

Vierailija
44/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käyttää paljon tuota "häpeää" manipulointikeinona...

Vierailija
45/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina paikalla kun huolto käy. Kengät pois. Taloyhtiösä olen ilmoittanut että lainmukaankin jo pelkästään vuokranantajan on ilmoitetava 2vko aiemmin tarkistus -sekä pienemmistä huoltokäynneistä. isot remontit ilmoitettava sille vuokralaiselle tai koko taloyhtiön asukkaille puoli vuotta aiemmin.

Ja huom. Ilmoitus Päiväyksellä josta voi laskea ajankulun milloin tarkastus tai huoltokäynti tulee. Olen ilmoittanut huoltoon, että lukko on sellainen-vaihdettu, että yleisavain ei edes käy. Ja s.posti/puh/ jotta voidaan sopia ajankohta. Jos on hyvä parketti mm. niin silloin kun ketään ei kotona ,monikaan huolto ei välttämättä riisu ns työkenkiään. Joiden pohjissa voi olla varsinkin hiekoitushiekan aikaan kiviä. ne voivat  tehdä pahaa jälkeä jopa viiruina koko huoneiston lattioihin. Sitten väite- Me ei ooo varmasti tehty mitään-!. Sana sanaa vastaan, ellei oll valvontakamera.

Siivoa. Itse pesen lattiakaivon ne syvimmätkin

Tuo se vasta sairasta onkin. Ap on terve tuohon sinun menoosi verrattuna. 

Vierailija
46/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ehkä hävettäisi korkeintaan jos kotiin tultua päästäisin heti tuulikaapissa koko päivän pidättämäni raikuvat pierut ja sitten vasta huomaisin, että huoltomies on asunnossa lukemassa vesimittaria tms.

Vierailija
47/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomies varmaan haisteli pikkuhousujasi vaatekaapistasi.

Vierailija
48/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava tilanne, kun olin vähän kuormittunu (vuorotyöt +muuta hässäkkää arjessa) Yllätyskäynnille tullut huoltomies näki häpeäni ulospäin ja sanoi kepeästi "ei ongelmaa, lattia näkyy" Että vastaan on tullut "kaikenlaista"..

Tuli hyvä olo ja tartuin järjestelyhommiin heti käynnin jälkee.

Vierailija
49/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää EN VOI YMMÄRTÄÄ, miksi ihmiset eivät pese ulko-oviaan. Itse pesen 4x vuodessa vaikka kerrostalon ovi. Ihan saranat, tiivistet,kynnyksen jne. Monilla todella likainen lukko ja ovikello. Sisääntulo jo kertoo millaisia ihmisiä asuu  huoneistossa. Postilukut kuin törkyjä. Onhan se fiksua postinkantajalle ja ovikellonsoittajallekin, että on  tipi top. Se ei line iso vaiva.

Pestäänhän ulkoikkunoitakin, Sisäväliovia huoneistossa. Miksi ulko-ovi on niin vaikea pyyhkiä kunnolla.

Itsellä vuodenaikojen mukaan. Samalla lailla se ulko-ovi likantuu kuin sisäväliovetkin.

Sati omakotitalojen/rivitalojen asukkaat koska vielä enemmän ovi altistuu katupölylle keväällä,siitepölylle.

Joillakin ovenkahvat kuin vanhassa talossa. Joka pv siitä kuljetaan eikä ole silmiä päässä,miten likaiset ovikellot ja ovenkahvat. Koskee myös parvekkeenovia.

Itsellä niin puhtaat ja mun ystävällä, että ystävän taloyhtiössä kysyttiin kokouksessa,miksi ovi on vaihdettu ja kuka on maksumies/koska ovi oli kuin uusi ja muilla ihan rähjääntynet. Hän vastasi,olen itse maksanut pesuaine sekä microkuituliinani. Ovi alkuperäinen. Toki oli uudiskohde silloin kun muutti,jotta pääsi heti ylläpitämään. Ei noista 40 v vanhoista enää siistiä saa. Samoin ovi likantu kuin ulkoikkunatkin. Luulisi, että jokainen haluaa hyvin uuden näköisenä pitää oven,kuin uusi koti. 4x vuodessa ei liene  vaikeaa ja välipyyhintä jos ovikello tai kahva saanut likaa.

Oven pielessä nököttää nättiä kukkaruukkuja kyllä,mutta ovi likainen.

Sama koskee myös ulkopostilaatikoita. Tuleeko milenkään pestä ne sisältä ja ulkoa. Onhan kiva ottaa puhtaat postit ja ulospäinkin jakajalle kohteliasta. 

Vierailija
50/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä herätys, jos hävettää näyttää kotinsa ulkopuolisille. Kuulostaa siltä että elämänhallinta on horjunut ja on aika tehdä korjausliikkeitä. Lohdutuksen sanana: huoltomiehet ovat nähneet varmasti ennenkin hirveitä lääviä. Laita omasi kuntoon, pyydä jotain luotettavaa ystävää apuun jos omat voimavarat eivät riitä.

Vierailija
51/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asuntoa mahdollista siivota, vai pitääkö purkaa/polttaa koko talo ja rakentaa uudestaan?

Vierailija
52/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli juttua näistä huoltokäynneistä vähän aikaa sitten ja muistaakseni huoltomiehet siinä sanoivat, että n. joka kymmenes asunto on sellainen, ettei ole siivottu ainakaan vuoteen... eli ap ei ole yksin eikä harvinainen.

Vierailija
53/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella eläkeläisellä on isot asunnot. Mitään ilmaissiivouksia ei ole olemassa. Ja siivousfirmat ottaa siivouksen lisäksi kilometrikorvaukset. 

Eläkeläisten siivoushullu tuli sitten spämmäämään tätäkin ketjua. 

Vierailija
54/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
55/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoon tulosta tiedotetaan aina etukäteen. 

Aloitus on provo.

Vierailija
56/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuisuus ja likaisuus masentaa, pitäkää tietty siivoustaso jatkuvasti. Ei ole iso homma!viedä roskat  pois ja pestä likaiset astiat ja kerätä likaiset vaatteet yhteen kasaan,?edes.

Vierailija
57/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja on ainoa, jota säälin tässä tapauksessa. 

Vierailija
58/59 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tätä vaivaa? 

Vierailija
59/59 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pahassa kunnossa asunnon pitää olla että joku tavallinen huoltomies tekee valituksen vuokranantajalle? Itse olin sellaisessa kerrostalossa töissä jossa tehtiin paljon remonttia, sielä kun päivän kierteli ihmisten asunnoissa niin kaikenlaisia näki, oli siistiä asuntoa ja sitten epäsiistiä. Mutta ei olisi tullut mieleenikään tehdä mitään ilmoitusta kenenkään kodista. Huumehemmojen asuntoihin kiellettiin kokonaan menemästä.

Tavallinen "arki"sotkuisuus ei varmasti voi olla mikään peruste tehdä ilmoitusta, se olisi kiusantekoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi