Miksi etupohjetta särkee levossa?
Nyt jo muutaman viikon ajan ollut särkyä aina käydessäni nukkumaan. En tiedä onko nimeltään etupohje vai sääri, mutta särkyä siis pohkeen toisella puolella polvesta alaspäin. Ei ihan joka päivä, mutta aika usein. Viime viikolla, kun yksi aamu heräsin, oli oikea jalka polvesta alaspäin puuduksissa ja olisin kaatunut, jos en olisi saanut otetta pöydästä. Kävin istumaan sohvalle ja jonkun ajan päästä oli jalka normaali.
Pelottaa, että mikä oikein on? :(
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Voiko penikkatauti tulla huonoista tossuista?
Onko asekellus normaali?
Kärsin itse aiemmin ajoittaisista säärikivuista ja fyssari epäli sitä, ettei askel rullaa normaalisti. Kokeilin sitten ohjeiden mukaisesti pitää huolen siitä, että varpaat koskettavat maata viimeiseksi (näin siis ainakin ajatuksena) - ja kivut eivät ole palanneet.
Syy kipuhin on ilmeisesti se, että väärin askeltaessa säärilihas on jotenkin jatkuvasti jännittyneenä eikä lihaksen aineenvaihdunta toimi kunnolla.
Mene lääkärille kysymään. Itellä skolioosi ja moottorikelkalla murrettu selkä. Nyt 44 vuotiaana vasen jalka heikko. Vaikka taustalla tasanen treenitausta.
Käy fyssarilla ja lääkärillä. Jos on varaa. Näin köyhänä ei oo ja mieli on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asekellus normaali?
Kärsin itse aiemmin ajoittaisista säärikivuista ja fyssari epäli sitä, ettei askel rullaa normaalisti. Kokeilin sitten ohjeiden mukaisesti pitää huolen siitä, että varpaat koskettavat maata viimeiseksi (näin siis ainakin ajatuksena) - ja kivut eivät ole palanneet.
Syy kipuhin on ilmeisesti se, että väärin askeltaessa säärilihas on jotenkin jatkuvasti jännittyneenä eikä lihaksen aineenvaihdunta toimi kunnolla.
Voisiko siis johtua kuluneista tossuista? Niistä puuttuu osittain paloja pohjista, kun murentuneet aika pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkärille kysymään. Itellä skolioosi ja moottorikelkalla murrettu selkä. Nyt 44 vuotiaana vasen jalka heikko. Vaikka taustalla tasanen treenitausta.
Käy fyssarilla ja lääkärillä. Jos on varaa. Näin köyhänä ei oo ja mieli on loppu.
Itelläkin skolioosi ja sattumoisin myös 44-vuotias. Ikävä kuulla, että vaivannut pahasti :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on etupohje?
Täällähän minä!
Mitä sulle kuuluu?
Kiitoksia hyvää!
Mennään pois, mennään pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veritulppa tulossa.
Tutulla oli juurikin sääri kipeä, ei mennyt lääkäriin, linkkasi ja linkkasi, lähti rekallaan pitkälle keikalle, meni tulppa sydämeen ja kuoli rekkansa rattiin, oli ehtinyt ajaa tien sivuun mutta sitten tuli noutaja.
Kipu ei tule kuin vain levossa, mutta onhan toi kertomasi kauheaa ja pelottaa :(
Niin, ensintulee levossa, ja sitten pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asekellus normaali?
Voisiko siis johtua kuluneista tossuista? Niistä puuttuu osittain paloja pohjista, kun murentuneet aika pahasti.
Mahdoton sanoa näkemättä. Koita itse seurata miten askel normaalisti rullaa ja koita sitten kävellä tietoisesti niin, että askel rullaisi kunnolla - jos huomaat eron, niin syy voisi olla tässä. Varsin mahdollistahan se on, jos hajoamassa olevien kenkien takia on tiedostamattomasti alkanut muuttamaan askellustaan varovaisemmaksi.
Penikkatauti vaatisi kai sen, että rasitus on lisääntynyt merkittävästi aktiivisen harjoittelun myötä (lihas kasvaa nopeammin kuin lihaskalvo antaa myöden).