Joka kolmas kantasuomalaisnainen on lähisuhdeväkivallan uhri
Tutkimuksen mukaan naiset kohtaavat yhteiskunnassa useammin toistuvampaa ja vakavampaa väkivaltaa, miehet taas enemmän kertaluonteista väkivaltaa.
Seksuaaliväkivallan kokemukset ovat yleisimpiä 1634-vuotiailla naisilla. Heistä yli puolet on kohdannut seksuaaliväkivaltaa vähintään kerran, yliaktuaari Henna Attila sanoo tiedotteessa.
Myös parisuhteissa merkittävä osa naisten kohtaamasta väkivallasta on seksuaaliväkivaltaa.
Parisuhteessa joka kolmas nainen ja noin joka kuudes mies on kokenut väkivaltaa nykyisen tai entisen parisuhdekumppanin taholta. Väestötasolla tämä vastaa noin 625 000 naista ja 309 000 miestä.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin suhteesta heti jos huomaisin mieheni olevan väkivaltainen. Sellaiseen suhteeseen jääminen päättyisi huonosti.
Lähtisitkö jos on vaarana että menetät pääsi?
Mua auttoi sellainen sivu kun ainoaid.fi siel oli paljon tietoa ja voi keskustella tekoälyn kanssa tilanteestaan
Jännämiesten ikuinen suosio ei näytä laantumisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Jätät yhden oleellisen sanaa mainitsematta. Se sana on kokea. Tässäkin tutkimuksessa kysyttiin kokeeko naiset tätä siinä ei missään mainita onko sitä lähisuhdeväkivaltaa todistetusti ollut. Joka nainen vihaa kaikkia miehiä jollain tasolla niin umyksikään nainen ei ole rehellinen kokemuksestaan kun tietää että sitä ei mitenkään tarvi todistaa ja joka nainen valehtelee varsinkin kun on tilanne mies vastaan nainen.
Kokemus on kokemus. Kaikki voi kokea ihan mitä tahansa mutta ei se sitä tapahtunutta todista rehelliseksi. "Koen asian tapahtuneen" ja "todistettavasti näin tapahtui" on kaksi täysin eri asiaa
Tän päivän seksuaalilain säädännössä ne on täysin sama asia. Riittää täyttämään rikoksen tunnusmerkit tapauksissa missä nainen on uhri ja mies on tekijä. Haluan huomauttaa että lainsäätäjissä on viime vuosi kymmenien aikana tapahtunut muutos eli on tullut naisvalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan muuttaja naiset kokevat väkivaltaa 2-3 kertaa enemmän kuin valtaväestön naiset.
Monika ry.
Eli siis ei haittaa että suomalaissyntyiset naiset kokee parisuhdeväkivaltaa, koska joku muu kokee sitä vielä enemmän😳 aika kestämätön argumentti mielestäni.
Todellakin haittaa, mutta liian usein käy niin, että puhutaan ja korostetaan vain kantasuomalaisten naisten kokemaa väkivaltaa, viis näistä muista. Tuomittaisiin kaikkiin naisiin kohdistuva väkivalta Suomessa, muuten kärsii uskottavuus huolesta, miten vakava ja laajalle levinnyt ongelma väkivalta naisia kohtaan on.
Väheksyntä ja sivuuttaminen maahan muuttaja naisten kohtaamaa väkivaltaa kohtaan kertoo vain siitä, miten osa kantasuomalaisista naisista pitää itseään etuoikeutettuna ja ylempiarvoisena näihin muihin nähden. Lähisuhde-väkivalta on väkivaltaa ja jättää jäljet, oli uhrina sitten kantasuomalainen tai ulkomailta Suomeen tullut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppua
Suomessa seksuaalista väkivaltaa kokee nainen jota mies hipaisee vahingossa ruuhkabussissa. Monessa muussa maassa taas kaula katki tilastoidaan väkivallaksi.
Mua ja varmaan montaa muutakin on esim puristeltu perseestä baarissa. Kerran todistin KOULUn pihalla kun rinnakkaisluokkalainen yhtäkkiä vaan puristi kaveria rinnoista 😳 sanallinen häirintä ja kuvien lähettely on arkipäivää.
Ei me silti noita lasketa edes, se on niin yleistä. Itse en oikein laske edes sitä, kun muhun on kajottu kun oon nukkunut tai sammunut. Ja nää ei tosiaan ole ollut mitään posken silittelyä vaan ihan itse aktia. Mutta itsehän kai menin.
Itseasiassa. Nuorena sammuin miespuolisen kaverin sohvalle. Heräsin siihen kun tyyppi oli päälläni ja
luulisi jääneen menneisyyteen sellaisen, että seksuaalisen väkivallan uhri sukuineen pyritään häpäisemään, mutta näköjään meillä Suomessa tähän on vielä matkaa. nuorenahan monilla tulee helposti tehtyä ylilyöntejä päihteiden kanssa, ja nuoret eivät välttämättä tiedosta sukupuolittuneen väkivallan mahdollisuutta. nuoret myös tottuneet meillä Suomessa sukupuolineutraaliin yhdessäoloon, missä ei sinänsä mitään huonoa ole
Mutta onko näistä kaikilla kantasuomalaisnaisilla kantasuomalainen mies ja jos on, miten kantasuomalaisuus on tilastossa määritelty?
AinoAid.fi löytyy tietoa tästä aiheesta ja myös chatbot jonka kanssa voi jutella vaikka läheisen tilanteesta tai miksei tällee yhteiskuntatasolla?
No mutta akat! Tehän olette omien sanojenne mukaan vapaa-ajattelijoita, jotka ihan itse valitsevat huivinsa, uuden sukunimensä ja tyttöjen systemaattiset abortoinnit. Miksi katsotte miehiltä sairasta susimaisuutta? Länkytätte Kareneista ja "naisten draamasta", vaikka parisuhde ja avioliitto miehen kanssa on pelkkää väkivaltaa, ääriajattelua ja henkensä menettämisen pelkoa.
Koska kanalaumalle selviää, ettei heterosuhteet ole vapaita, eikä niitä nimiä kuulu vaihtaa? Ihan älytöntä hirnua vapautta kun konteksti on se, että joka kolmas teistä saa nyrkistä. Onko tämä nyt se miehen kiitos huivistanne ja sukunimestänne? ;)
Mies on naiselle susi. En ikinä haluaisi olla missään tekemisissä miesten kanssa. JA MIEHET EIVÄT OLE MISSÄÄN TUOMINNEET TÄTÄ, YKSIKÄÄN EI AVAA SUUTAAN MUUTA KUIN HUORITELLAKSEEN UHREJA.
Ihana vapaa sukunimi hhihihi<3
Mitenkäs se naisten tekemä henkinen ja fyysinen väkivalta mikä kohdistuu miehiin?
Itse katkaisin parisuhteen jossa oli todella paljon minun taloudellista ja henkistä hyväksikäyttöä sekä ja henkistä sekä fyysistä väkivaltaa minua kohtaan ja siittä on muistona fyysinen 7cm pitkä arpi sekä todella suuret henkiset arvet.