Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka kolmas kantasuomalaisnainen on lähisuhdeväkivallan uhri

Vierailija
24.10.2024 |

Tutkimuksen mukaan naiset kohtaavat yhteiskunnassa useammin toistuvampaa ja vakavampaa väkivaltaa, miehet taas enemmän kertaluonteista väkivaltaa.

Seksuaaliväkivallan kokemukset ovat yleisimpiä 1634-vuotiailla naisilla. Heistä yli puolet on kohdannut seksuaaliväkivaltaa vähintään kerran, yliaktuaari Henna Attila sanoo tiedotteessa.

Myös parisuhteissa merkittävä osa naisten kohtaamasta väkivallasta on seksuaaliväkivaltaa.

Parisuhteessa joka kolmas nainen ja noin joka kuudes mies on kokenut väkivaltaa nykyisen tai entisen parisuhdekumppanin taholta. Väestötasolla tämä vastaa noin 625 000 naista ja 309 000 miestä.

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, kun lapsia ei synny. Ei kukaan tervejärkinen halua olla missään tekemisissä miesten kanssa. Ei tuohon väkivallan todistamiseen tarvita edes mitään tilastoa. Miesten ylimielinen asenne näkyy Suomessa kilometrien päähän. Eikä siihen todellakaan tarvita vielä lapsia terrorisoimaan jo muutenkin helvetillistä arkea sen ukon kanssa.

Kuka ne ylimieliset miehet pääosin kasvattaa? "Tervejärkiset" äidit/naiset. 

Isillä ei ole kasvatus vastuuta ollenkaan? 🤔

Vierailija
62/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppua

Suomessa seksuaalista väkivaltaa kokee nainen jota mies hipaisee vahingossa ruuhkabussissa. Monessa muussa maassa taas kaula katki tilastoidaan väkivallaksi.

Mua ja varmaan montaa muutakin on esim puristeltu perseestä baarissa. Kerran todistin KOULUn pihalla kun rinnakkaisluokkalainen yhtäkkiä vaan puristi kaveria rinnoista 😳 sanallinen häirintä ja kuvien lähettely on arkipäivää.

Ei me silti noita lasketa edes, se on niin yleistä. Itse en oikein laske edes sitä, kun muhun on kajottu kun oon nukkunut tai sammunut. Ja nää ei tosiaan ole ollut mitään posken silittelyä vaan ihan itse aktia. Mutta itsehän kai menin.

Itseasiassa. Nuorena sammuin miespuolisen kaverin sohvalle. Heräsin siihen kun tyyppi oli päälläni ja lamaannuin. Myöhemmin kerroin tästä silloiselle poikakaverille ja hän oli sitä mieltä että oma syy. Kysyin, entä jos joku tekis tuollaista hänen äidilleen tai siskoilleen. "No se on ihan eri asia" hän sanoi. Veikkaan että sä kuten tää tyyppi.

Mistä sä oot katkera?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tuntien tämä ratkea vain siten, että valtio kustantaa molemmille osapuolille ampuma-aseen ja koulutuksen sen käyttöön, jolloin väkivalta vähenee molempien eläessä jatkuvassa ja välittömässä kuolemanpelossa.

Vierailija
64/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat halusi eksoottisia miehiä Suomeen ja tässä on lopputulos. M28

Mua on ainakin pahoinpidellyt ja rskannut ainoastaan suomalaiset kultapojat. En ole ikinä tuntenut, saati seurustellut muualta tulevien kanssa.

Mites se sun mummos joka otti turpiinsa sodasta palaavalta mieheltään kun miehen piti päästä purkamaan traumojaan? Ulkkis vaan?

Vierailija
65/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä. Kaikissa parisuhteissani on ollut väkivaltaa.

Pitäisi valita seuransa paremmin. 

Vierailija
66/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ihan karseissa parisuhteissa. 

Itsekin olin, mutta en enää koskaan.

Vierailija
67/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo karua kieltä siitä millaisia miehiä naiset valitsee miehikseen. Muutenhan satunnainen väkivalta tuntemattomien kesken olisi yhtä yleistä jos miehet kaikki olisi yhtä väkivaltaisia? Naisten kannattaisi alkaa itsekkin ottamaan vastuuta, eikä aina vaan tyytyä itkemään kun itse valitsi (taas) väkivallakon.

No mutta kun ne on komeita ja jännittäviä

En usko ollenkaan, että komeus ja väkivallan käyttö tilastoissa jotenkin korreloisi. Nämä kilttimiehet ainakin palstalla ovat aggressiivisimpia. 

Tällä palstalla miehet puolustaa itseään ja sukupuoltaan rehelliseltä sukupuoli vihalta sekä henkiseltä ja taloudelliselta hyväksikäytöltä mihin ihan joka nainen syyllistyy

"No, jos haluaa tuossa kuplassa ja noissa käsityksissä elää, joita jankkaatte täällä päivästä toiseen, kehoitan pysymään ihan kokonaan erossa naisista sitten. Meillä täällä omassa kuplassamme on oikein mukavia miehiä kyllä, joiden kanssa tulemme hyvin toimeen. "

Eihän sillä ole mitään merkitystä miten te toimitte ja käyttäydytte oikeasti vaan ainoa mikä merkitsee on se miten koen asian. Sen takia nämä "tutkimukset" miten joku kokee jonkun asian on niitä kuuluisia "huuhaa tutkimuksia"

Vierailija
68/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä eurooppalaiset vertailut on siitä hassuja, että käsitys väkivallasta riippuu maasta. Jossain etelämmässä läpsäisy tai heittäminen esineellä on vain normaalia riitelyä. Vasta kunnolla hakkaaminen lasketaan väkivallaksi. Samoissa maissa lapsenkin ruumiillinen kuritus on ok, jos ei mene överiksi. Meillä toleranssi on alhaalla. Se on hyvä, mutta tilastotkin valehtelevat.

Minun on vaikea uskoa, että joka kolmas nainen olisi kokenut väkivaltaa suhteissaan. Kun katson tässä ympärilleni, niin en tiedä kuin yhden väkivaltaisen parisuhteen lähisuvusta tai parhaista ystävistäni. Se oli tätini, joka hakkasi aikanaan miestään aina välillä. Liittyi siihen, että mies oli hiljainen hissukka ja ihan kännissä makasi jossain, niin saattoi raivostuneena karjua "juoposta" ja lyödä jollain. Onneksi erosivat sitten. Vaikka eihän juoppoakaan saa lyödä, niin olihan se raskasta, kun toinen lojuu jossain joka ilta sammuneena ja lapset ja koko ruletti on

Minun ei ole vaikea uskoa. Olen itse kokenut fyysistä väkivaltaa kumppanilta ja näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin 7 henkilöä tuttavapiiristä, joiden tiedän varmuudella sitä kokeneen. 2 näistä on miehiä.

Vierailija
69/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppua

Suomessa seksuaalista väkivaltaa kokee nainen jota mies hipaisee vahingossa ruuhkabussissa. Monessa muussa maassa taas kaula katki tilastoidaan väkivallaksi.

Suomessa nyt riittää että mies katsoo samaan suuntaan missä nainen on ilman että mies edes näkee naista niin nainen alkaa uhriutumaan julkisesti kuinka on väkivallan uhri

Vierailija
70/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näissä keskusteluissa ikinä ei ole mies tuomitsemassa väkivaltaa? Lähinnä tuntuu iloiselta ja katkeralta "eksoottisille" miehille.

Ja teihin pitäisi sit luottaa ja tuntea turvaa?

Luojan kiitos, itsellä ollut tukena oikeita miehiä mitkä ei ilku mulle. Tosin pahoinpitelijäkin oli suomalainen, vaikka sillä ei pitäis olla mitään väliä.

Vierailija
71/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuhdeväkivalta on yleisempää sateenkariväen keskuudessa verrattuna normaaleihin kantasuomalaisiin ydinperheisiin

Vierailija
72/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppua

Faktaa, persu.

Vierailija
73/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppua

Suomessa nyt riittää että mies katsoo samaan suuntaan missä nainen on ilman että mies edes näkee naista niin nainen alkaa uhriutumaan julkisesti kuinka on väkivallan uhri

Suomessa naisen saa hakata lähes hengiltä ja oikeudessa tulee ehdollista, eli ei yhtään mitään. Se kertoo yhteiskunnan arvoista.

Vierailija
74/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku taho joskus kysyisi miehiltä että oletko kokenut naisten tekemää henkistä väkivaltaa niin 100% sanoisi että kyllä olen kokenut.... tämän takia miehiltä ei koskaan kysytä kokemuksia naisita vaan miesten pitää aina todistaa kaikki kun vastassa on nainen. Ja siltikin naiset kieltää miesten kokemuksen ja valehtelee että naiset ei koskaan tee mitään väärää tai pahaa vaan kaikki väärä ja paha on aina ja ikuisesti pelkästään miesten tekemää

No haluatko kertoa asiasta?

Koska sua tai miesten kokemuksia on vähätelty naisten toimesta, voitko antaa oikean esimerkin?

Ja mikä sun mielestä on sitä henkistä väkivaltaa?

Tuo vähättely mihin sinäkin juuri syyllistyt että vaadit minua perustelemaan ja antamaan esimerkkejä vähättelystä.

tuo on henkistä väkivaltaa kun mitätöit kokemukseni ja vaadit minua perustelemaan kokemukseni.

Sitähän naisetkin sanovat että se on henkistä väkivaltaa kun naisen pitää todistaa tai perustella jotain eikä naista uskota lähtökohtaisesti ilman todisteita tai perusteluja.

Näin tasa-arvon aikakautena ihan samat asiat pätee miehiin ja naisiin

Vierailija
75/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähisuhdeväkivalta on yleisempää sateenkariväen keskuudessa verrattuna normaaleihin kantasuomalaisiin ydinperheisiin

Totta. Tästä pitäisi uskaltaa rohkeasti puhua enemmän ja kovemmalla äänellä. Huolimatta aakkosporukan valheista.

Vierailija
76/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa naisista haluaa edelleen lisää muslimeita ja afrikkalaisia. Ja sitten vingutaan, kuinka väkivaltaisia valkoiset miehet muka on.

Ihan kantasuomalaiset miehet täällä kirjoittelee aggressiivisia viestejä ja väkivaltafantasioita päivittäin. Pitäisikö uskoa, että juuri he eivät koskaan tee mitään? 

Vierailija
77/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tästä pitäisi uskaltaa rohkeasti puhua enemmän ja kovemmalla äänellä. Huolimatta aakkosporukan valheista.

Linkki SUOMALAISEEN tutkimukseen, kiitos.

Vierailija
78/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa naisista haluaa edelleen lisää muslimeita ja afrikkalaisia. Ja sitten vingutaan, kuinka väkivaltaisia valkoiset miehet muka on.

Ihan kantasuomalaiset miehet täällä kirjoittelee aggressiivisia viestejä ja väkivaltafantasioita päivittäin. Pitäisikö uskoa, että juuri he eivät koskaan tee mitään? 

Vasta äskettäin se kantasuomalainen mies kuristi ja seksuaalisesti hyväksikäytti 15v lasta.

Vierailija
79/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet on hirviöitä

Vierailija
80/190 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku taho joskus kysyisi miehiltä että oletko kokenut naisten tekemää henkistä väkivaltaa niin 100% sanoisi että kyllä olen kokenut.... tämän takia miehiltä ei koskaan kysytä kokemuksia naisita vaan miesten pitää aina todistaa kaikki kun vastassa on nainen. Ja siltikin naiset kieltää miesten kokemuksen ja valehtelee että naiset ei koskaan tee mitään väärää tai pahaa vaan kaikki väärä ja paha on aina ja ikuisesti pelkästään miesten tekemää

No haluatko kertoa asiasta?

Koska sua tai miesten kokemuksia on vähätelty naisten toimesta, voitko antaa oikean esimerkin?

Ja mikä sun mielestä on sitä henkistä väkivaltaa?

Tuo vähättely mihin sinäkin juuri syyllistyt että vaadit minua perustelemaan ja antamaan esimerkkejä vähättelystä.

<

Eli sulla ei ole yhtään?

Kyllä mulla ainakin on vankat perusteet syytöksilleni koska ne on tapahtuneet oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi