Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa, vaaka näyttää 50 kiloa ja laihdun vaan, kun ei ole rahaa syödä.

Vierailija
17.02.2007 |

Eli olen yh-opiskelija. Olen pitkä 168 ja voin todella huonosti. Jatkuva nälkä ja unenpuute ainaisia riesoja. Ei tukiverkostoa, isä ei välitä. Omat vanhemmat pois kuvioista. Pelkään että sairastun kun en saa tarpeeksi ruokaa. Mistä saisin lainaa noin vuodeksi, että pysyisin hengissä? Nyt joka viikko tippuu puoli kiloa, ystävät huomauttelee kun olen jo niin aliravittu. Vinkkejä, KIITOS!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhden lapsen yksinhuoltajaäiti ja opiskelen ekaa vuotta yliopistossa. Nostin lainan ja täytyy sanoa, että en tunne itseäni laisinkaan köyhäksi. Rahat riittävät oikein hyvin, kun asumme halvasti opiskelija-asunnossa emmekä omista autoa tms. En osta mitään osamaksulla. Ostan hyvää ja terveellistä ruokaa ja puetan lapseni uusiin vaatteisiin, koska en ehd kirppaireillakaan kierrellä. Ja olen onnellinen

=)

Vierailija
2/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin voi riittää minimituloilla ruokaan yms. Ei voi omaa elämää verrata ap elämään. Emmehän tiedä millaisia menoja hänellä on emmekä tuloja. Turhaan täällä jotkut huomauttelee että pärjäänhän minäki jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otat suoraan siihen firmaan eli Jesper Junior. Googleta niin löydät niiden webbisivun ja siellä on sähköpostiosoitteita firmaan. Sitten laitat mailin sinne , esittelet itsesi ja kerrot, että haluaisit jälleenmyyjäksi. Ne lähettää sitten esitteen jälleenmyyntitoiminnasta.

Ei vaadi MITÄÄN alkupääomaa välttämättä! Voi tosin ostaa yhden haalarin esittelykappaleeksi ja annat sen sitten seuraavalla kaudella omalle lapsellesi tms. Niillä on kyllä hyvät kuvalliset esitteetkin.

-30

Vierailija
4/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aina mennä diakonissalta pyytämään ruokalappuja kauppaan ruokaostoksia varten!

Vierailija
5/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon just sun kokoinen ja voin mainiosti!

Tosin kyllä pidän huolen että syön joka päivä hyvin.

Ruokaa saa tehtyä halvallakin. Tee aina kaheksi päiväksi kerrallaan. Unohda valmis ruoat.

Makaronilla ja jauhelihapaketilla pärjää 2 päivää!

Tee laatikko.

Tee keittoja.

Käy kavereidesi luona kahvilla!

Juo nesteitä paljon! Syö vitamiinia! Huolehdi että saat monivitamiinia joka päiväj os syöt huonosti.

Ja ole onnellinen että olet hoikka!

Kaverisi on kateellisia sulle, ihan varmasti!

Siksi nälvivät aliravitsemuskesta... ;)

Vierailija
6/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö sinne varata aika vai voiko vaan mennä käymään? Ei taida huomenna olla auki?... miten sitä jaksaa odottaa maanantaihin, on niin kova nälkä ja puuro ja makaroni tulee korvista ylös. Olen jo pihistänyt lapsen ruokia, minä saamaton äiti...

Vierailija
7/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään moneen vuokra-asuntoon sisältyy netti vuokran hintaan tai se on edullinen esim. 5 ¿/kk, tietokoneen saa alle 50 eurolla.

kalliimmaksi elämä tulisi jos ei olisi internetiä, internetin kautta voi myydä tavaroita, soittaa puheluita, ei tarvitse aina soittaa numeropalveluun jos etsii jotain numeroa yms.

Vierailija
8/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen netti, hän myös lainasi sen 20 euroa huomiselle. Kiitos hänelle. Ei ole puhelinta, ei kampaamoita, ei uusia vaatteita. Läjäpäin laskuja ja velkaa. Tekisi mieli joskus luovuttaa, ei musta taida olla tähän.

Vierailija
9/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu ei auttanut mutta lähikirkon diakonissa antoi meille heti leipää ja 2 20 euron maksusitoumuslappua (ruokalappuja joilla sai siis ostaa 20egellä ruokaa). Diakonissa oli paikalla vaan ma-pe aamuisin eli etsi lähin kirkkosi ja sieltä diakonissa..soita ja he sitten neuvovat miten voit mennä sinne käymään(esim. varaavat ajan jos et heti saa aikaa).Mutta saat varmaan jo heti maanantaille! t.se joka siitä aiemmin mainitsi

Vierailija
10/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teet itse ruoat ja todellakin useaksi päiväksi kerrallaan. Keitot on hyviä ja riittoisia.

Vierailija
11/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET VOI PIHISTÄÄ LAPSEN RUOKIA!!!

voi helvetti.

lapsi pois tuommoiselta idiootilta.

Vierailija
12/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni etua ajattelen, kun koitan opiskella, koitan tehdä parempaa huomista meille molemmille. En juo kuin muutaman kerran vuodessa, tupakkaa poltan silloin tällöin, ei ole varaa siihen lystiin. On vain kumma, että minut tuomitaan, kun kerron, että jollain on oikesti niin tiukkaa ruuasta. Kiitos asiallisista vastauksista. t. ap

Vierailija
13/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkavat heti herjaamaan ja haukkumaan sua... jaksamista sulle..kyllä te vielä myöhemmin pärjäätte! Meilläkin alkaa talous helpottaa sen verran että kohta saadaan ruuan lisäksi jopa pientä extraa ostettua kuten lehtiä,vaatteita,leluja yms kivaa... käyppä nyt reippaasti vaan siellä diakonissan luona niin saatte ainakin kunnon ruokaa molemmat :) t. edelleen se joka sule diakonissaa ehdotti :)

Vierailija
14/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me eletään minimituloilla ja hyvin riittää rahat

Vierailija
15/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos järjestelmäälisesti suunnittelee ruokaostokset ja ostaa niitä edullisempia elintarvikkeita, pärjää kyllä aika pienellä budjetilla.

Itse kituutimme useamman vuoden kun mies opiskeli ja minä olin äitiyslomalla. Tein usein isomman annoksen ruokaa kerralla ja pakastin aina osan. Ostin aina sitä, mikä kulloinkin oli halpaa.

Vierailija
16/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ite oon just sun kokoinen ja voin mainiosti!

Tosin kyllä pidän huolen että syön joka päivä hyvin.

Ruokaa saa tehtyä halvallakin. Tee aina kaheksi päiväksi kerrallaan. Unohda valmis ruoat.

Makaronilla ja jauhelihapaketilla pärjää 2 päivää!

Tee laatikko.

Tee keittoja.

Käy kavereidesi luona kahvilla!

Juo nesteitä paljon! Syö vitamiinia! Huolehdi että saat monivitamiinia joka päiväj os syöt huonosti.

Ja ole onnellinen että olet hoikka!

Kaverisi on kateellisia sulle, ihan varmasti!

Siksi nälvivät aliravitsemuskesta... ;)

Vierailija
17/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka Ensikotiin yhteyttä ja kysy sieltä mistä kaikkialta voit hakea avustusta. Työttömillä ja seurakunnilla on monella paikkakunnalla edullisia ruokailutilanteita, nyt vaalien avulla puolueella jos toisella on soppakattiloita ympäriinsä. Seurakunnalta voit myös saada suoraa ruoka/raha-avustusta ja Pelastusarmeijalla on leipäjonoja jne. Kaikki nämä vaativat tietysti omaa yrittämistä ja jaksamista, mutta apua kyllä löytyy kun sitkeästi kyselee.

Ja varmaan niistä ystävistäsi joku voisi tarjota sulle kerran viikossa kunnon aterian vaikka lastenvahtipalveluja vastaan!

Vierailija
18/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vain sille joka ihmetteli miten voi olla noin köyhä.

Etenkin yh-opiskelijoilla on tiukkaa kun ei voi iltaisin tehdä töitäkään opiskelun ohessa. Jonkun on hoidettava lapsiakin.

Pelkällä tuella ja lainalla on elettävä ja se ei ole paljon.

Vierailija
19/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman painavin mies oli aliravittu.

Vierailija
20/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoituksena pakkasesta viime kesänä poimittuja marjoja, sieniä ja itse keitettyjä mehuja? Nekin auttaisivat...

Tiedän tuon rahan puutteen. Meillä venytettiin senttiä viisi vuotta oikein urakalla ja metsän antimet ( itse poimimiani) olivat joka talven pelastus.

Fakta on, että lahjoitukset (diakonissat jne) eivät ole joka kuukausi ulottuvillasi. Rupea tekemään työtä, missä lapsi voi olla mukana, jos et saa hänelle siksi aikaa ilmaista hoitajaa. Esim. rupeat järjestämään kotimyyntikutsuja (Tupperware, Oriflame, Jonathan-lastenvaatteet). Jonathaneista muuten saa myydessä puolet voittoa eli esim jos myyt yhden toppapuvun 60 eurolla saat itsellesi siitä käteen puolet eli 30 euroa. Ei tarvii paljon myydä niin saat hyvää lisätienestiä ja lapsi voi tarvittaesaa olla mukana kutsuilla!

Mä olen nyt valmistunut ja sain vakityön!!!! Tänään kävin kaupassa ja melkein itkin kun tulin kaupasta kotiin - ostin 2 pussia perunalastuja viikonlopuksi perheelle!!! En ole viimeiseen 5 vuoteen ostanut sipsejä ja nyt sitten kolmennesta tilistä uskalsin tuhlata niihin. Eli minä ainakin osaan arvostaa nyt niitä elämän pieniä iloja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi