Tuttava käyttää sukulaisensa mökkiä ja sanoo sitä omakseen
Yksi tuttavani on saanut sukulaiseltaan luvan käyttää sukulaisensa mökkiä ilmaiseksi ja mökki ei ole mikään vaatimaton vaan kuulemma todella upea niin nyt tuttavani on alkanut sanoa mökkiä omakseen, siis joka käänteessä ja isommassa porukassa mainitsee että kun menee mökilleen ja puhuu yhtenään mökistään, kerran oikaisin asian ja sanoin että eikös se mökki ole sinun sukulaisen mökki, mitä mieltä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans työkaveri joka selitti vuosia omasta mökistään. Haaveili sisustamisesta ja kaikenlaisesta, otti aina vanhat sanomalehdet mukaansa mökille sytykkeiksi.
Selvisi että kyseessä on vuokramökki. Jotenkin kiusallista, en voi sille mitään.
No mitää! Mitä hän edes mitään vuokramökkiä sisustaisi? Ymmärrän ap:ta kiusallista nimenomaan kuunnella miten joku leuhkii jollain mitä hänellä ei edes ole. Sama kun jotkut haluavat antaa ymmärtää miten rahaa kyllä piisaa ja itse tietää ettei asia todellakaan ole niin vaan pikemminkin päinvastoin. Miksi pitää esittää jotain mitä ei ole
No sitäpä juuri, ei hän saa sitä vuokramökkiä sisustaa millään lailla. Siksi jälkeenpäin ihmetytti ne kaikki jutut että mitä tekisi mieli laittaa mökille taas kun sinne mennään, ehkä uudet verhot, pöytäliinat, sohvatyynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kans työkaveri joka selitti vuosia omasta mökistään. Haaveili sisustamisesta ja kaikenlaisesta, otti aina vanhat sanomalehdet mukaansa mökille sytykkeiksi.
Selvisi että kyseessä on vuokramökki. Jotenkin kiusallista, en voi sille mitään.
No mitää! Mitä hän edes mitään vuokramökkiä sisustaisi? Ymmärrän ap:ta kiusallista nimenomaan kuunnella miten joku leuhkii jollain mitä hänellä ei edes ole. Sama kun jotkut haluavat antaa ymmärtää miten rahaa kyllä piisaa ja itse tietää ettei asia todellakaan ole niin vaan pikemminkin päinvastoin. Miksi pitää esittää jotain mitä ei ole
No sitäpä juuri, ei hän saa sitä vuokramökkiä sisustaa millään lailla. Siksi jälkeenpäin ihmetytti ne kaikki jutut että mitä tekisi mieli laittaa mökille taas kun sinn
Miten selvisi että kyseessä on vuokramökki? Sanoitteko hänelle että tiedossa on ettei ole heidän mökki?
Olisipa noloa jos vuosia olisi katsonut kuvia "työkaverin mökiltä" mitä esittelee tai laittanut vaikka faceen ja sitten vuokraisi itse sen saman mökin ja paikan päällä vasta tajuaisi että nyt näyttää tutulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitäpä juuri, ei hän saa sitä vuokramökkiä sisustaa millään lailla. Siksi jälkeenpäin ihmetytti ne kaikki jutut ett
Oli yhdelle työkaverille kahden kesken valitellut, että tänä kesänä ei päästäkään sitten sinne lempparimökkiin kun unohdettiin varata ajoissa. Työkaveri oli tietysti kysynyt että miten niin varata, ja siihen oli sitten tämä mökkiläinen änkyttänyt vaikeana että niin kun viikko kerrallaan sitä aina vuokrataan.
Tosiaan, olisi ollut vielä kiusallisempaa jos joku olisi vuokrannut saman mökin. :D Olisin itse laittanut sieltä kuvan työkaverille että sinäkö nämä sohvatyynyt valitsit, onpa kivat ja pehmeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vihervassari? Heidän mielestään kaikki mikä on muiden, kuuluu myös heille.
Ja taas löysi persuli paikalle lussuttamaan tyhjänpäiväisyyksiä.
Vähän on tässä keskustelussa muuta kuin tyhjänpäiväisyyksiä, avauksesta alkaen, olivat kirjoittajien puoluekannat sitten mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vihervassari? Heidän mielestään kaikki mikä on muiden, kuuluu myös heille.
Ja taas löysi persuli paikalle lussuttamaan tyhjänpäiväisyyksiä.
en minäkään ole persu, mutta kyllä hänen mielipiteessään on vinha perä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitäpä juuri, ei hän saa sitä vuokramökkiä sisustaa millään lailla. Siksi jälkeenpäin ihmetytti ne kaikki jutut että mitä tekisi mieli laittaa mökille taas kun sinn
Saahan sinne vaihtaa verhot ja pöytäliinat halutessaan, laittaa vaan vanhat takaisin kun lähtee pois.
Mun työkaverilla on ollut kohta varmaan 10 vuotta sama mökki vuokrattuna ympäri vuoden, on siis toistaisekai voimassa oleva vuokrasopimus ihan niinkuin jostain kerrostalo-asunnosta. On sisustanut mökin ihan täysin oman näköisekseen. Jospa kaverisi on samanlainen pitkäaikainen vuokralainen eikä mikään viikkovuokralainen? Olen itsekin miettinyt joskus samanlaista ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitäpä juuri, ei hän saa sitä vuokramökkiä sisustaa millään lailla. Siksi jälkeenpäin ihmetytti ne kaikki jutut ett
Ei ole, viikko kerrallaan vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielissään että voi puhua mökille menosta.
Mihin asia vaikuttaisi?
Pyydä päästä mukaan. Silloin voit nähdä mökin.
No mikäs siinä, kun puhuu mökille menosta. On se kuitenkin halveksuttavaa, jos antaa käsityksen menevänsä omalle mökille, jos ei omista ko. mökistä euroakaan.
Olemme asuneet puolisoni kanssa sekä vuokralla että omistusasunnoissa (tällä hetkellä omassa omakotitalossa) ja puheet ovat olleet sen mukaiset: vuokra-asunnosta puhuttu vuokra-asuntona ja omistusasunnosta omistusasuntona. Tietysti puhuttu käytännössä kodista, mutta vuokra-asunnon ei ole annettu ymmärtää olevan oma. Samoin jos olemme vuokranneet kesämökin, niin emme ole antaneet ymmärtää sen olevan oma kesämökki.
Kun lähdit vierailulta ystäväsi luota sanoit: täytyykin jo lähteä vuokra-asuntoon? Ai saatana, olet umpihullu.
Jos siellä mökillä usein käy ja sitä käyttää kuin omaansa, niin ehkä se on tosiaan satunnaisessa keskustelussa helpompi sanoa vain menevänsä mökille kuin selittää joka kerta, että tädin mökille olen menossa, mutta en siis tädin vieraaksi vaan ihan itsekseni.
Jeesus sentään, millaisista asioista tämän palstan sekopäät onnistuvat tekemään ongelmia.
Meidän firmassa on yksi vakkari kesätyöläinen joka tulee toiselta paikkakunnalta ja vuokraa täältä aina saman kesämökin joka kesäksi mistä kulkee töihin. Kyllä hän ainakin tuo omat tekstiilit mukanaan ja on muutenkin "kuin kotonaan" mökillä.
Mitä tuosta.Ei se sinulta ole pois vai onko?
Tämä alkaa olla ihan normaalia. Meillä perikunnan yhteinen mökki. Neljä aikuista sisarusta, joista yksi puhuu mökistä omanaan. Ihmeellisiä Facebook-päivityksiä, joissa hehkutetaan miten kivaa on olla omalla mökillä ja tuijotella järvenselkää.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä mökillä usein käy ja sitä käyttää kuin omaansa, niin ehkä se on tosiaan satunnaisessa keskustelussa helpompi sanoa vain menevänsä mökille kuin selittää joka kerta, että tädin mökille olen menossa, mutta en siis tädin vieraaksi vaan ihan itsekseni.
Jeesus sentään, millaisista asioista tämän palstan sekopäät onnistuvat tekemään ongelmia.
Me käydään miehen suvun mökillä ja sanotaan tutuille että mennään mökille. Kyllä heille on aikoinaan selitetty tuo kuvio ja kerrottu että kyseessä on yhteismökki josta mieheni ei silti omista siivuakaan. Uusille tuttavuuksille toki ensimmäisellä kerralla sanotaan että mennään suvun mökille mutta ei toisteta sitä joka kerta vuodesta toiseen kun oletan että asia on mennyt perille jo yhdellä selityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä alkaa olla ihan normaalia. Meillä perikunnan yhteinen mökki. Neljä aikuista sisarusta, joista yksi puhuu mökistä omanaan. Ihmeellisiä Facebook-päivityksiä, joissa hehkutetaan miten kivaa on olla omalla mökillä ja tuijotella järvenselkää.
Pitäisikö jokaisessa facebook-päivityksessä sitten uudestaan ja uudestaan selittää tarkasti mökin omistussuhteet? Olisi varmasti kaikkien facebook-kavereiden mielestä huisin mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se hänen oma mökki jos se kerran on perikunnan ja hän on perikunnan jäsen.
Mitä mieltä? Tunnistan ihmistyypin. Te "eikös" kommentoijat olette rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella yleistä nykyisen keskiluokan parissa. Kaikki puhuvat omista mökeistään, vaikka ne ovat vanhempien.
Myös yksi sosionomi puhuu miehensä rahoista ominaan, matkustelee kiimaisesti ja samaan aikaan huutelee, miten naisvaltaisilla aloilla on pienet palkat ja niillä ei tule toimeen.
No on minullakin pieni palkka ja silti puhun meidän autoista, vaikka miehen nimissä ne on ja hän on ne maksanut huomattavan isommasta palkastaan. Parisuhteessa vaan tuppaa monilla omaisuus olemaan suht yhteistä käytännön elämän kannalta. Vai oikeastiko pitäisi aina muistaa mainita, että kyseessä on miehen autot, en ole ikinä ajatellut että joku on ehkä loukkaantunut kun olen esim. tarjoutunut hakemaan hänet autollaNI.
Itse saan käyttää vapaasti vanhempieni mökkiä ja kutsun sitä joko pelkästään mökiksi tai meidän mökiksi. Jos tulee tarkemmin puhetta niin tietysti silloin kerron että mökki on vanhempieni, mutta harvemmin on tarvetta. Olen vielä suht nuori joten uskon että kaikki tajuavat itsekin, etten omista kyseistä mökkiä.