Tuttava käyttää sukulaisensa mökkiä ja sanoo sitä omakseen
Yksi tuttavani on saanut sukulaiseltaan luvan käyttää sukulaisensa mökkiä ilmaiseksi ja mökki ei ole mikään vaatimaton vaan kuulemma todella upea niin nyt tuttavani on alkanut sanoa mökkiä omakseen, siis joka käänteessä ja isommassa porukassa mainitsee että kun menee mökilleen ja puhuu yhtenään mökistään, kerran oikaisin asian ja sanoin että eikös se mökki ole sinun sukulaisen mökki, mitä mieltä?
Kommentit (39)
Halusi kai tuntea itsensä jotenkin tärkeäksi.
Ja miten tämä asia vaikuttaa kenenkään elämään?
Vierailija kirjoitti:
Halusi kai tuntea itsensä jotenkin tärkeäksi.
Siis ap?
Mistä tiedät ettei ole nykyään hänen oma. Mun yli 80v sukulainen antoi mökkinsä minulle, kun ei jaksa enää pitää huolta. Maksoin vain lahjaveron
Mielissään että voi puhua mökille menosta.
Mihin asia vaikuttaisi?
Pyydä päästä mukaan. Silloin voit nähdä mökin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin asia vaikuttaisi?
No mikäs siinä, kun puhuu mökille menosta. On se kuitenkin halveksuttavaa, jos antaa käsityksen menevänsä omalle mökille, jos ei omista ko. mökistä euroakaan.
Olemme asuneet puolisoni kanssa sekä vuokralla että omistusasunnoissa (tällä hetkellä omassa omakotitalossa) ja puheet ovat olleet sen mukaiset: vuokra-asunnosta puhuttu vuokra-asuntona ja omistusasunnosta omistusasuntona. Tietysti puhuttu käytännössä kodista, mutta vuokra-asunnon ei ole annettu ymmärtää olevan oma. Samoin jos olemme vuokranneet kesämökin, niin emme ole antaneet ymmärtää sen olevan oma kesämökki.
Sä et voi ap tietää sitä että onko hän saanut tai ostanut mökin, ihmiset kun ei aina kerro kaikkea kaikille.
Mennään mekin aina meidän "suvun" mökille joka on todellisuudessa meidän, sillä keinolla ei tule lokkeilijoita 😅
Oletko aloittaja kateellinen, vai miksi tämmöinen aloitus?
Voi KAUHEEEEEETA! Mitä se muuta tekee, kerro nyt!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei ole nykyään hänen oma. Mun yli 80v sukulainen antoi mökkinsä minulle, kun ei jaksa enää pitää huolta. Maksoin vain lahjaveron
Tuttava on itse sanonut ettei ole hänen mökki vaan kaukaisen sukulaisensa jolla on oma perhe joten ei tule koskaan edes perimään mökkiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin asia vaikuttaisi?
No mikäs siinä, kun puhuu mökille menosta. On se kuitenkin halveksuttavaa, jos antaa käsityksen menevänsä omalle mökille, jos ei omista ko. mökistä euroakaan.
Olemme asuneet puolisoni kanssa sekä vuokralla että omistusasunnoissa (tällä hetkellä omassa omakotitalossa) ja puheet ovat olleet sen mukaiset: vuokra-asunnosta puhuttu vuokra-asuntona ja omistusasunnosta omistusasuntona. Tietysti puhuttu käytännössä kodista, mutta vuokra-asunnon ei ole annettu ymmärtää olevan oma. Samoin jos olemme vuokranneet kesämökin, niin emme ole antaneet ymmärtää sen olevan oma kesämökki.
Samaa mieltä, mielestäni halveksuttavaa jos toinen on ostanut ja maksanut kalliin mökin vaikka lainarahoilla ja maksaa siitä myös kaikki kulut vesi ja sähkölaskut ja kiinteistöveron ym. ja sitten toinen sanoo mökkiä omakseen?
Tämä on todella yleistä nykyisen keskiluokan parissa. Kaikki puhuvat omista mökeistään, vaikka ne ovat vanhempien.
Myös yksi sosionomi puhuu miehensä rahoista ominaan, matkustelee kiimaisesti ja samaan aikaan huutelee, miten naisvaltaisilla aloilla on pienet palkat ja niillä ei tule toimeen.
Ap, sä kun et voi tietää siltikään koko totuutta. Vaikka olisi perhe, mökin voi lahjoittaa tai testamentata. Jotkut myös vuokraa mökkejä vuosien sopimuksella. Sä kun et oikeasti tiedä ja mitä se sulle edes kuuluu? Vaikutat kateelliselta.
Ap, sä kun et voi tietää siltikään koko totuutta. Vaikka olisi perhe, mökin voi lahjoittaa tai testamentata. Jotkut myös vuokraa mökkejä vuosien sopimuksella. Sä kun et oikeasti tiedä ja mitä se sulle edes kuuluu? Vaikutat kateelliselta.
Mulla on kans työkaveri joka selitti vuosia omasta mökistään. Haaveili sisustamisesta ja kaikenlaisesta, otti aina vanhat sanomalehdet mukaansa mökille sytykkeiksi.
Selvisi että kyseessä on vuokramökki. Jotenkin kiusallista, en voi sille mitään.
Onko vihervassari? Heidän mielestään kaikki mikä on muiden, kuuluu myös heille.
Vierailija kirjoitti:
Onko vihervassari? Heidän mielestään kaikki mikä on muiden, kuuluu myös heille.
Ja taas löysi persuli paikalle lussuttamaan tyhjänpäiväisyyksiä.
Joillakin on hieman vääristynyt käsitys siitä, mikä on omaa ja mikä ei. Näkyy monessa asiassa
Ehkä miettisin sinuna omia piirejäsi ja niiden laatua