Tein lasagnee tomattikastikkeessa eikä tullut hyvää.
Tein ammattikokin ohjeen mukaan mitä noissa lehdissä niitä ohjeita on mutta ei tullut hyvää. Joudun heittämään pois koko ruuan ja siinä meni 8 euron ainekset hukkaan.
Kommentit (32)
Olen tehnyt bolognekastikkeessa aina ja ollut hyvää. Nyt vaan kokeilin tuota ohjetta ja ei ollut hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttien ruokaa.
Kyllä, italiaanot on juntteja. Pizzaakin syövät, moukat.
Urheilijana tulee syötyä pastaa, eikä siihen kyllästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaateista riippuen murskat sun muut voi maistua paskalta. Johtuiko siitä?
Tomaatti vaatii hieman sokeria joka poistaa umamin makua.
Porkkana tuo sen verran makeutta, ettei sokeria välttämättä tarvita. Mutta säilyketomaatti vaatii pidempää haudutusaikaa, muuten siihen jää tympeä ja vetinen maku.
Ei tarvitse porkkanaa. Sipulista saa makeuden, kun sitä ruskistaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt bolognekastikkeessa aina ja ollut hyvää. Nyt vaan kokeilin tuota ohjetta ja ei ollut hyvää.
Periaatteessa noissa aineksissa ja määrissä itsessään ei ole mitään vikaa, varmasti niistä tulee hyvä lasagne. Kastike vaatisi vain huomattavasti pidemmän keittoajan, vähintäänkin tunti ennen uuniin laittamista, mielellään enemmän. Ja kunnollinen valkokastike ja juustoraaste smetanan ja mozzarellan tilalle. Tuore mozzarella on hyvää, mutta kerrosten välissä siitä tulee venyvää kumia.
lampaan jauheliha maistuu erilaiselta ja porkkanakin muuttaa hiukan makua . Siihen pitää totutella
Jos ei osaa tehdä ruokaa niin sitä pitää harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään. Sokeri tasapainottaa tomaatin happoisuutta. Umamia ei pyritä poistamaan mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkana tuo sen verran makeutta, ettei sokeria välttämättä tarvita. Mutta säilyketomaatti vaatii pidempää haudutusaikaa, muuten siihen jää tympeä ja vetinen maku.
Ei tarvitse porkkanaa. Sipulista saa makeuden, kun sitä ruskistaa.
Tuossa ohjeessa nyt joka tapauksessa oli porkkanaa, joten sokeria ei tarvitse lisätä erikseen.
Ruokaa ei pidä tehdä reseptejä tarkasti noudattaen. Niistä otetaan hieman mallia ja sen jälkeen tuunataan resepti maistelemalla ja omia suosikkiraaka-aineita joukkoon lisäten.
Näin toimalla saadaan aikaan mm. Kuninkaan Lasagne (TM). jonka on suunnitellut Tampereen Ruokakuningas eli MINÄ. Sellaista ei sitten mistään ravintolasta saakaan ja sitä syödään vain minun Kotipalatsissani isossa talossa ison järven rannalla.
Tomaattimurska ei kyllä toimi oikein missään, ihme litkua.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattimurska ei kyllä toimi oikein missään, ihme litkua.
Kyllä toimii, kunhan sitä osaa käyttää oikein.
Kyllä, italiaanot on juntteja. Pizzaakin syövät, moukat.