Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olet ja kuinka monta kertaa elämässäsi olet sairastanut INFLUENSSAN? Minä 80 v enkä ole ikinä sairastanut mitään influenssaa.

Vierailija
23.10.2024 |

Entä sinä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, eikä kiinnosta. Lääketeollisuuden faneilla on milloin mikäkin draama ja katastrofi päällä, kun ei anna niille huomiota niin säästyy

Enkä ole ottanut rokotuksia muutakuin koronat, kun oli pakko varautua matkustamaan tuolloin. Muutoin ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos olen joskus flunssassa niin sitten olen, ei kestä yleensä 3 päivää pidempää. Korona kesti 4 päivää

Vierailija
22/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 v ja kaksi kertaa, luulisin. Virallista diagnoosia ei ole Kummallakin kerralla makasin päiviä sängyssä niin kovassa kuumeessa, etten tiennyt menikö päiviä 3 vai 5, vasta toivuttuani pystyin laskemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan, olen 67v.

Vierailija
24/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö edes espanjantautia?

Eihän ap ollut sillon vielä edes syntynyt

Vierailija
25/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö edes espanjantautia?

Haha! Se riehui 1. Maailmansodan aikoihin. 80-vuotias on syntynyt 1944.

Vierailija
26/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen sairastanut influenssan 20v. Oli rankka tauti ja olin puolikuollut vaikka olin perusterve ja hoikka. Ainut kerta kun olen ollut todella sairas. Nyt olen 55v. Otan rokotuksen joka vuosi. Maksan itse.

Vierailija
27/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 62 ja tietääkseni en kertaakaan. Influenssan sairastanut tuttu sanoi kyllä, että tietäisit, jos olisit. Itse joutui sen vuoksi sairaalaan. En juuri ole influenssapiikkejä ottanut. Koronat kyllä enkä varmaan sitäkään ole saanut. 

Vierailija
28/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

688v ja rutto oli paha mut ei yhtään influenssaa oo tullu. Pari raajaa lähti kun oli spitaali. 

Vierailija
29/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän jokaista tautia testata, eikä niiden takia usein mennä lääkäriin, ellei tarvitse sairaslomaa. Mistä sen sitten tietää, onko influenssa, korona vai joku perusflunssa.

Vierailija
30/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

688v ja rutto oli paha mut ei yhtään influenssaa oo tullu. Pari raajaa lähti kun oli spitaali. 

Spitaali onkin paha tauti. Raajoista katoaa tunto ja sitten saattaa vaikka kävellessä pudota jalka pois ihan huomaamatta.

Vierailija
31/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän jokaista tautia testata, eikä niiden takia usein mennä lääkäriin, ellei tarvitse sairaslomaa. Mistä sen sitten tietää, onko influenssa, korona vai joku perusflunssa.

Flunssan ja influenssan erottaa toisistaan, usko pois.

Vierailija
32/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa ollut ihan varmistetusti influenssa ja vahvasti epäilen, että yhden kerran oli myös mutta sitä ei lekurissa testattu tai mitään. Mikä ironisinta, nuo kaksi takuuvarmaa influenssaa olen sairastanut just sinä talvena kun olen syksyllä ottanut influenssa-rokotteen. On toki ollut niitäkin talvia, ettei influenssaa tullut rokotteesta huolimatta mutta myös niitä kun en ottanut rokotetta eikä ollut influenssaakaan.

N47

Vierailija
33/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

53, en ole koskaan sairastanut influenssaa. Otin kaksi kertaa influenssarokotteen ja siitä tuli pahat allergiareaktiot toisella kerralla. Jos ottaisin sen, joutuisin ottamaan teho-osaston valvonnassa varmuuden vuoksi. Eli enpä ota. 

t. Hoitaja

Vierailija
34/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53, en ole koskaan sairastanut influenssaa. Otin kaksi kertaa influenssarokotteen ja siitä tuli pahat allergiareaktiot toisella kerralla. Jos ottaisin sen, joutuisin ottamaan teho-osaston valvonnassa varmuuden vuoksi. Eli enpä ota. 

t. Hoitaja

Olipa sitten korona- tai influenssarokote, niin jotkut voi olla allergisia. Ei sille voi mitään.

Itse olen ottanut influenssarokotteen parikymmentä kertaa, onneksi ilman sivuvaikutuksia.

Vierailija
35/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 ja ikinä ei ole testattu influenssaa. Mutta sanoisin oireiden perusteella sairastaneeni sen viitisen kertaa elämäni aikana, viimeksi noin 15 vuotta sitten. Ero normiflunssaan on selvä: nopeasti nouseva kuume, lihaskivut, joskus pahoinvointi, päänsärky ja kurkkukipu sekä myös oikeasti niin sairas olo, että on vain maattava sängyssä. Flunssassa mulla on aina nuhaa ja korkeintaan pientä lämpöä, ja olo on muutenkin melko toimintakykyinen. Mutta pelkkää mutuahan tämä on kuitenkin. Koronaa en oles airastanut tiettävästi, rokotteet otettu.

Vierailija
36/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman vilelya ei mistään: ihmisillä on vain kummallinen käsitys siitä, että influenssan ja flunssan erottaa korkeasta kuumeesta ja/tai rajuimmista oireista.

Vierailija
37/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut influenssan muutaman kerran. Viimeksi vuonna 2019. Muistan ton hyvin. Mulla oli yli 39 kuume ja tein kämppiksen muuttosiivoukset. Suutuin sille ihan sootanasti sitten, kun tuli näyttämään naamaansa... :D 

Miksi teit kämppiksen muuttosiivouksen?

Vierailija
38/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet Joulupukin kanssa samaa ikäluokkaa. Hienoa.

Vierailija
39/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Hoitaja

Mitä teet työksesi kun työnantaja ei velvoita hoitajaa rokottautumaan?

Vierailija
40/82 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin rokotuksia vielä oli, sairastin influenssan joka talvi jälkitauteineen niin, että noin 2 kuukautta meni sairastaessa joka ikinen talvi ehkä 5-7 vuoden aikana. Influenssarokotus mullisti terveyteni ja olen ottanut sen joka vuosi, olen 56. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi