Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hyökkäsi lenkkeilijän kimppuun Jyväskylässä

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä äänestitte suvaitsevan Suomen.

Vierailija
142/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa jokin näppärä keino millä voisi satuttaa mahdollisimman paljon hyökkääjää. 

jos hyökkääjä on miespuolinen ja on pakko päästä irti, niin potku tai isku munille saa miehen kuin miehen lankeamaan maahan ja vaikertamaan. Sen jälkeen, kun on päässyt irti, lähtee juoksemaan karkuun niin lujaa kuin pääsee ja jos puhelimen käyttö on opeteltu ja puhelin ohjelmoitu soittamaan häkeen autommaattisesti, vaikka puhekomennolla, niin samalla se ja toki sitten on myös hyvä huutaa ääneen apua kertoen mitä on tehty ja mielellään ääneen myös hyökkääjän tuntomerkkejä.

Mä oon kerran ollut itsepuolustuskurssilla ja sieltä opin, että ainoat puolustuskeinoni ovat ennaltaehkäisy, valppaus, epäluuloisuus ja karkuun juokseminen. Toki se tyyppi, jota itsepuolustuskurssilla käytettiin harjoituksissa oli joku kovan tason taistelulajien treenaaja, mutta silti. En onnistunut pääsemään irti yhdestäkään otteesta niillä opetetuilla tekniikoilla. Oli kuin tiilimuuriin olisi törmännyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nämä tuomakset ja eetut?

Vierailija
144/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolustaudutaan veitsellä voi olla että joudut itse syytetyksi.

Suosittelen värjäävää turvasuihketta. Vaikka juippi loikkisi karkuun, väri ei lähde ihosta/tekstiilistä kovin helposti ja auttaa syyllisen tunnistamisessa.

Tulet kuulee syytetyksi vaikka puolustaudut nyrkein päätä pitempää körmyä vastaan ja tyrmäät yhdellä lyönnillä. Poliisi sanoi ettei sillä ole väliä kuka käy kimppuun vaan kuka seisoo lopuksi pystyssä, hänelle tulee syyte. Korvaus summat huitelee useissa tuhansissa euroissa jos osaat lyödä vintin pimeeksi.

Vierailija
145/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä saa lukea naisvihamielisiä kommentteja ja suoranaisia väkivaltafantasioita päivittäin. Naisiin kohdistuvan väkivallan vähättelyä ja jopa hyväksymistä. 

Mutta kukaan tällaisessa kuplassa elävä ei koskaan tekisi mitään? Joopa joo.

Vierailija
146/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan karhu. Pakko olla mies. 

Vierailija
147/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timothy of the Night?

Vierailija
148/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes lenkillä saa naisena rauhassa käydä vaan joutuu pelkäämään 😡😡

Ainoastaan kaunkit,hoikat ja nuoret naiset vaarassa, onneksi itse olen sysiruma vanha nainen.

Älähän nyt, täällä Suomessa joku r... *piip* yli 80-vuotiaan naisen kerrostalon pyykkituvassa. 

Vierailija
149/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä jonkun hyvän tutun kaverin tai vaikka porukalla lenkille. Tai jos on sellainen koira mukana joka laittaa kuriin ihmisen ku ihmisen. 

Vierailija
150/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lopulta taas löydy syrjäytynyt SSRI-lääkitty tämänkin teon takaa. Sillä tuntuu saavan näihin kuunoihin juuri sopivasti lisää rohkeutta ja empatian tunteen lamattua.

Vierailija
151/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun Jyväskylän keskustaan on sijoitettu avovankila....

Vierailija
152/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timothy of the Night?

Vai Tuomas?

Vierailija
153/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisipa ostaa laillisesti jonkin pippurisumutteen. Tai edes saisi ostaa, jotenkin

Saksalaisesta nettikaupasta saat aitoa tavaraa.

Saksassa ovat lupavapaita ja netin kautta saa tilattua tännekin.

Esim. "security-diskount".

Vierailija
154/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, että uutisen nainen pääsi pakoon! Hän pisti vastaan ja säästyi, miltä säästyikään. Onneksi kävi näin. Aina vastaanlaittaminen ei mene näin, ja toisaalta ymmärrettävää on myös jos ihminen lamaantuu paikoilleen.

Tämäkin on hyvä, että ketjussa on joku kamppailulajien ihminen/siä sanomassa vinkkiä. Vaikka tekniikat voi mennä ylitse eikä tule sisäistykseen, mutta siltikin. Voi olla jollekin/joillekin kimmoke eteenpäin/perehtymään.

Suosittelen itsepuolustuskursseille menemistä ja kamppailulajin harrastamista/aloittamista. Sielläkin neuvotaan että jos karkuun pääsee, niin eikun juoksemaan tai jos tilanteen pystyy rauhoittamaan, niin ok  --  fyysinen puolustautuminen tulee kyseeseen, kun toinen on hyökännyt kimppuun = pakkotilanteessa. 

Olen ollut uhri ja selviytyjä, en pystynyt fyysisesti puolustautumalla pelastautumaan. Aloitin sen jälkeen itsepuolustuslajin harrastamisen. Mutta tilanne kohdallani se, että parinkaan vuoden harrastamisen jälkeen en ole fyysisesti tarpeeksi hyvä tai osaava 4 real. Tämä on ihan nähty aiemmin treeneissä, ei mitään mahiksia miesten kanssa fyysisesti. Tai sanotaan että 0-5 %. 

Ihan rehellisesti sanoen, toi 0-5 %. Mä olen jtk päälle 40 kg, kädet ja selkä kuin lapsen. Jalat vähän paremmat, mutta verrannossa kuin teinin tai heiveröisen pojan (oikeastaan tytön), jos sitäkään. Liikunnallinen koordinaatiokyky ja motorinen taju ja liikkeiden oppiminen on mulla  keskitasoa paljon surkeampaa. 

Olen joissain muissa asioissa/alueilla lahjakkaampi kuin liikunnallisessa koordinaatiossa/hahmottamisessa (tai miksi sitä sanotaan, liikunnallinen älykkkyysalue). En siis sano tahallani alta lipan. Vaan asia on noin. Ja juuri siksi kun sillä alueella on parannettavaa, niin sitä aluetta harjaannutin.

Joskin lopputulos on yhä se, että ei fyysisesti jakoa miesten kanssa. :D  Tuli vähän paremmat tietämykset ja hippusen verran paremmat mahikset. Olen ylpeä itsestäni, että pystyin mennä haastamaan itseäni mukavuusalueen ulkopuolelle ihan toiseen laitaan. 

Toivottavasti ei tule enää tosi tilannetta. Niissä voi tapahtua mitä vaan. Tosi tilanteet ovat aivan eri kuin treenikerrat. 

Vinkiksi sanoisin että kannattaa miettiä etukäteen selviytymiskeinoja, niin henkisiä kuin fyysisiä. Tilanteen ollessa päällä sanoisin vinkiksi että ei kannata mennä paniikkiin, jos mahdollista. Aivot päälle. Aina sekään ei mahdollista, koska tilanteita on kaikenlaisia.

Rukous mukana.

Vierailija
155/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä Ylilaudan tuomassalmisia suvaitsee? 

Vierailija
156/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät estäneet tuota pahoinpitelyä? Kertoisko joku?

Koska eivät olleet autiossa umpimetsässä päivystämässä?

Vierailija
157/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä jonkun hyvän tutun kaverin tai vaikka porukalla lenkille. Tai jos on sellainen koira mukana joka laittaa kuriin ihmisen ku ihmisen. 

rothwayler on aika passeli

Vierailija
158/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät estäneet tuota pahoinpitelyä? Kertoisko joku?

Koska eivät olleet autiossa umpimetsässä päivystämässä?

Tuo on relevantti kysymys, sillä miehethän on kollektiivina vastuutettu muiden miesten teoista jo aika päiviä sitten.

Joten, miksi miehet eivät estäneet?

Vierailija
159/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari-kannattaja on taas hyökännyt suomalaisen kimppuun. Mitenkähän demarit yrittävät tällä kertaa asiaa peitellä ja pimittää. 

Vierailija
160/170 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa jokin näppärä keino millä voisi satuttaa mahdollisimman paljon hyökkääjää. 

jos hyökkääjä on miespuolinen ja on pakko päästä irti, niin potku tai isku munille saa miehen kuin miehen lankeamaan maahan ja vaikertamaan. Sen jälkeen, kun on päässyt irti, lähtee juoksemaan karkuun niin lujaa kuin pääsee ja jos puhelimen käyttö on opeteltu ja puhelin ohjelmoitu soittamaan häkeen autommaattisesti, vaikka puhekomennolla, niin samalla se ja toki sitten on myös hyvä huutaa ääneen apua kertoen mitä on tehty ja mielellään ääneen myös hyökkääjän tuntomerkkejä.

Mä oon kerran ollut itsepuolustuskurssilla ja sieltä opin, että ainoat puolustuskeinoni ovat ennaltaehkäisy, valppaus, epäluuloisuus ja karkuun juokseminen. Toki se tyyppi, jota itsepuolustuskurssilla käytettiin harjoituksissa oli

Silloin on ollut huono opettaja sinulla.