Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolla on ahdistuneisuushäiriö, mikä lääkitys sinulla on?

Vierailija
23.10.2024 |

Mielenkiinnosta kyselen, koska pelottaa, että itselleni määrätty escitalopraami ei auta. Tarvittaessa mulla on opamox, jonka ottamista välttelen viimeiseen asti.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram Actavis oli 20v ja toimi hyvin myös paniikkihäiriöön. Just kerkesin lopettaa ja olin 3kk ilman, meni ihan hienosti. Kunnes tapahtui elämässä kerralla useita kuormittavia tapahtumia ja paniikkihäiriökohtaukset palasi. Aloitin uudestaan 3vk sitten ja aloitusoireet on olleet ihan helvetillisiä; pitkäkestoisia kohtauksia melkein päivittäin, unettomuutta jne. Nyt sain rinnalle Propralin, Ketipinorin ja Opamoxin tarvittaessa. Ketipinorin teho laantui viikossa ja Opamox ainoa joka oikeasti tehoaa ahdistukseen ja kohtauksiin, vaikkakin yritän viimeiseen asti vältellä sen ottamista

Vierailija
42/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olet syönyt cipralexia ap? Itselläni se 10mg.

Olen itseasiassa syönyt nyt kuukauden, mutta kai pitää vielä jonkin aikaa malttaa odottaa. Olen lukenut joitain keskusteluja, että joillakin on auttanut vasta 1 kk:n kuluttua aloituksesta.

Höh, miksi tuosta jäi pois yksi merkki. Piti siis kirjoittaa, että joillakin on auttanut vasta puolentoista kuukauden kuluttua.

Vierailija
44/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kolmannella viikolla Essin aloituksesta kohtaukset alkoi lieventyä niin, etten mene enää hyperventilaatioon ja ole tyyliin soittamassa ambulanssia. Propral on hyvä ja riskitön apukeino hillitsemään sykettä, joten senkään puolesta ei kohtaukset enää ole ihan niin pahoja

Vierailija
45/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäislääkityksenä Paroxetin 10 mg/päivä. Söin pitkään 20 mg/päivä, mutta vähitellen laskin 10 mg:aan ja tuolla olen jotenkin pärjännyt. Pahimpiin ahdistuksiin tarvittaessa Diapam 5 mg, aika harvoin otan, en edes joka viikko, ehkä 2-4 päivänä/kk tuon tarvittavan.

Vierailija
46/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan sulla on nyt mennyt Escitalopram? Viikko viikolta se auttaa yhä paremmin, täytyy yrittää olla kärsivällinen ja käyttää kaikki mahdolliset apukeinot mitä on, että pääsee yli pahimmista aloitusoireista ja mieli tasaantuu. Se tulee tapahtumaan vielä, usko tai älä. Hyvä lääke kun annostus saadaan kohdalleen. Tsemppiä kovasti

Vierailija
47/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tarvitsette rauhoittavia, jos vain pari kertaa kuukaudessa. 

Vierailija
48/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Venlafaxin ollut ehdottomasti paras ahdistukseen. 

Vierailija
49/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor 0,5mg tarvittaessa. SSRI-lääkkeet vain lisäsivät ahdistustani

Vierailija
50/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram, Brintellix ja Mirtazapin. Kahdesta ensimmäisestä meni unet (nukun muutenkin huonosti). Mirtazapin nukutti, mutta vei toimintakyvyn. Opamoxia olen kokeillut, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä. Nyt olen ilman.

Vierailija
51/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram minulla ollut hyvä lääke jo yli 10 vuotta. Ei sivuvaikutuksia. 

Vierailija
52/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xanor 0,5mg tarvittaessa. SSRI-lääkkeet vain lisäsivät ahdistustani

Sama itselläni. Nimike onkin että kohtuksittaiseen ahdistukseen. Itsellani menee pidempiäkin aikoja etten tarvitse ja tietoisesti yrittänyt " kouluttaa" itseäni ja tarvitessa otan vain puoliskon. Niistähän varoitetaankin että tulee herkästi riippuvuus: vain harvajaksoiseen käyttöön.

Vierailija
53/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox ja propral. Eivät poista ahdistusta kokonaan. Välillä olen syönyt muitakin lääkkeitä, mutta ne ovat vieneet tunteet kokonaan ja siksi en niitä halua syödä. Esim. Pregabalin, jonka aikana silti ahdisti. 

Vierailija
54/60 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra pirtua päivässä.

Vierailija
55/60 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut 17 vuotta paroxetin, ahdistus- ja paniikkihäiriöön 

Vierailija
56/60 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox tarvittaessa. Vajaa 2 vuotta oli escitalopram 10mg, joka lihotti ja siksi jätin lääkityksen. Olen tällä hetkellä työtön ja kova hinku olisi päästä töihin. Pelkään kylläkin, että en pysty töihin ilman lääkitystä.

Kuinka usein tarvitset Opamoxin?

Vierailija
57/60 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lääkitystä. Minulle on kyllä suositeltu tuota essitalopraamia. Olethan odottanut sen pari viikkoa ennekö vaikuttaa?

Kylmät kädet Ry.

Vierailija
58/60 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee pregabalin, opamox tarvittaessa ja propral. Ei poista pahimpia, mutta tuon pregabalinin aloitus on vähän auttanut. 

Vierailija
59/60 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI. Mutta ei lääkitys poista ahdistusta, jos sen aiheuttaja ei poistu.

Vierailija
60/60 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox tarvittaessa, ehkä kerran kuussa. Minulle yritettiin masislääkkeitä joskus, mutta kävin lääkärillä Jenkeissä töissä ollessani, ja siellä kerrottiin jo 7 vuotta sitten että masislääkkeet eivät ole oikea lääkitys ahdistuneisuushäiriöön paniikkikohtauksineen. Kuulemma masislääkkeet koukuttavat pahemmin ja rasittavat elimistöä enemmän kuin rauhottavat. Siinä kohtaa tajusin että Suomen lääketiede vaikuttaa olevan muita länsimaita 10 vuotta jäljessä.

Tästä masennuslääkkeiden koukuttamisesta ollut Ruotsin lehdissä juttua vuosia sitten, siellä oli yli puoli miljoonaa koukuttuneet niihin.

Tämähän se. Suomessa kun menet viittaamaan johonkin tutkimustulokseen lääkityksen aiheuttamien oireiden vuoksi, lääkäri nauraa sut pihalle. Kyllä lääkärisetä tietää.