Kesäaika on ihan tyhmä!
Aurinko nousee vasta 8.20 tänään Helsingissä. Yritä tässä nyt aloittaa päivä ja työt kun on yhä pilkkopimeää!!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Me siirrettiin kellot talviaikaan jo 3 viikkoa sitten. Aamuisin paljon valoisampaa 7 aikaan.
Pimeää on klo 7 myös talviajalla. Sen sijaan se valo on illasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että päästään taas normaaliaikaan, aikaisemmin valoisaa, ei tarvitse lähteä pimeässä aamulenkille.
Normaaliaika on hyvä, vaikka sen pitäisi olla jo paljon paljon aikaisemmin kuin vasta lokakuun lopussa. Aamulenkit ovat pimeitä ja pysyvät pimeinä pitkälle kevääseen. Iltaan en kaipaa valoa yhtään, aamulla on hyvä tulla valoisaa mahdollisimman aikaisin.
Normaaliaika on paras!
Ihmettelen niitä, jotka vinkuvat iltapäivien ja iltojen pimeyttä, kun "pitäisi päästä lenkille työpäivän jälkeen". Noh, itse en tosiaan työn jälkeen jaksa lenkille lähteä vaan käyn lenkkini aamulla ennen työpäivää, ja pimeää on puoli vuotta. En edes asu alueella, jossa olisi katuvalaistusta, kuten ehkä jopa suurin osa noista, jotka valittavat iltojen pimeyttä, ja silti pystyn käymään lenkillä. Otsalamppua en käytä vaan silmät tottuvat hämärään. Koskaan ei ole niin pilkkopimeää, ettei mitään näkisi.
Käyttäkää heijastimia, mielellään heijastinliivejä tai -henkseleitä, kun lenkkeilette.
Kun olin tulitikkuaskin kokoinen niin isoisän ei tarvinnut Käkikellon viisareita 2 kertaa vuoden aikana veivata vaan ainoastaan vetää Käkikellon täyteen. Kerran päivässä isoisä veti Käkikelloa.
Talviaika on normaali aika. Se on myös oikea aika joka on luonnossa.
Tiedoksi kaikille, että kesäaika on sama aika kuin Moskovan aika.
En todellakaan halua venäläistä kellonaikaa Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Moskovan aika (kesäaika) tuottaa Suomessa hyiset ja pimeät aam
----
Tämä. Eli nämä talviajasta valittajat ovat joko geeneiltään venäläisiä. Minä en ole.
Tai sitten Pietarin trolleja jotka haluavat Moskovan ajan Suomeen.
No niin, nyt on saatu pilattua kaikki kesäillat menemällä tuntia aikaisemmin nukkumaan. Viikonlopulla saadaan sitten tuntia valoisampi aamu, kun ei tarvitsekaan lähteä keskellä yötä töihin. Kukanhan idiootti keksi, että kesällä pitää mennä aikaisin nukkumaan?