Onko 8v pieni?
Onko teidän mielestänne 8v enää pieni lapsi. Voiko esim joku sanoa että hänellä on pieni lapsi jos lapsi on 8v vai tarkoittaako alle kouluikäistä?
Kommentit (24)
12-13 -vuotiaat on teinejä, tai ainakin varhaisteinejä. Tytöt voi olla hyvinkin jo nuoren näköisiä tuossa iässä, eivät enää lapsen näköisiä.
Missä asiassa 12-vuotiaan voisi nimetä pieneksi lapseksi? Siis verrattuna lapsiin, ei aikuisiin.
Itse asiassa 6-vuotiaskaan ei ole pieni, jos hän on päiväkodissa. Siellä eskarilaiset on ihan kingejä, kun verrataan muihin päiväkoti-ikäisiin. Sitten he muuttuu taas pieniksi, kun menevät kouluun ekaluokalle.
Monilla työpaikoilla on äitejä, joilla on "pieniä lapsia" heti siinä vaiheessa, kun henkilökunnan lomia suunnitellaan. Muina aikoina nämä samat kouluikäiset lapset pärjäävät oikein hyvin omin päin vanhemman työpäivien ajan.
(Tää oli hieman sarkastinen kommentti, ei tartte vetää hernettä sieraimeen)
Vierailija kirjoitti:
12-13 -vuotiaat on teinejä, tai ainakin varhaisteinejä. Tytöt voi olla hyvinkin jo nuoren näköisiä tuossa iässä, eivät enää lapsen näköisiä.
Missä asiassa 12-vuotiaan voisi nimetä pieneksi lapseksi? Siis verrattuna lapsiin, ei aikuisiin.
Itse asiassa 6-vuotiaskaan ei ole pieni, jos hän on päiväkodissa. Siellä eskarilaiset on ihan kingejä, kun verrataan muihin päiväkoti-ikäisiin. Sitten he muuttuu taas pieniksi, kun menevät kouluun ekaluokalle.
En minä osaa ajatella minun eskarilaistakaan tosiaan minään ihan pienenä lapsena. Ja suuttuu kyllä itsekin jos sellaiseksi sanoo :D mutta tietenkin hän on vielä ihan lapsi vasta ja pieni verrattuna vaikka kolme vuotta vanhempaan siskoon, teineistä nyt puhumattakaan.
Kun katselee 5-6 lk tyttöjä, niin ovat kyllä jo ihan (varhais-)teinejä, eivät edes lapsia, saati pieniä lapsia.