Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta lähtevät risteilyt kyllästyttää

Vierailija
22.10.2024 |

Eikö Suomesta lähde oikeasti minnekään muualle risteilyjä kun Tukholmaan ja Tallinnaan? Ruotsista lähtee useampi alus Pohjois-Euroopan alueille, jopa usean sataman kiertäen. 

Suomalaiset ovat risteilykansaa niin on ihme ettei mitään muita määränpäitä ole. Mitä tapahtui sille Latvian risteilylle? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma ja Tallinna on vaan niin nähty. Jos tulisi Norjan risteily, niin tulisi taatusti käytyä. Ja voi olla vähän pidempikin laivareissu. 

Vierailija
2/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riian risteilylle oli uutuutena kesäaikana aikansa kysyntää. Muualle alkaa olla niin pitkä matka, että vaikkapa Köpenhaminan risteily kestäisi varmaan kaksi päivää suuntaansa ja hinta olisi sen mukainen. Kyllä niitä varmaan järjestettäisiin, jos olisi maksuhalukkaita asiakkaita.

Noin muuten Ristelykeskuksella on kyllä tarjolla Itämeren risteilyitäkin. Käyhän niitä Helsingin satamassakin kesäaikaan useampikin päivässä. Tosin Pietarin sulku on viihinkin vaikuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riian risteilylle oli uutuutena kesäaikana aikansa kysyntää. Muualle alkaa olla niin pitkä matka, että vaikkapa Köpenhaminan risteily kestäisi varmaan kaksi päivää suuntaansa ja hinta olisi sen mukainen. Kyllä niitä varmaan järjestettäisiin, jos olisi maksuhalukkaita asiakkaita.

Noin muuten Ristelykeskuksella on kyllä tarjolla Itämeren risteilyitäkin. Käyhän niitä Helsingin satamassakin kesäaikaan useampikin päivässä. Tosin Pietarin sulku on viihinkin vaikuttanut.

Kaksi päivää olisi mahtavaa. Uskon että suomalaiset kyllä maksaisi jos mahdollisuus olisi. Kyllähän matkoja tehdään eteläänkin. Jos Riian risteily järjestettäisiin uudestaan, menisin kyllä. 

Pitääkin perehtyä Risteilykeskuksen tarjontaan. 

Vierailija
4/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota lähtemään niille tylsille risteilyille. Lennä lekuttele sinne kanasarille tai vieläkin kauemmas, niin johan on erilaista ja hauskaa. Eikö?

Vierailija
5/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Line on vähän kuin Nokia. Kun muut tarjoavat kosketusnäyttöä, pysytään näppäimissä.

Vierailija
6/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennä Karibialle ja risteile siellä. Saksassakin on hienot risteilymaisemat esim. Rein-joella.

Vierailija
7/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota lähtemään niille tylsille risteilyille. Lennä lekuttele sinne kanasarille tai vieläkin kauemmas, niin johan on erilaista ja hauskaa. Eikö?

Itse olen ainakin matkustellut paljon, mutta risteilyillä on aina erilainen tunnelma. 

Vierailija
8/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivatkin 50 v vanhoja ainakin Hkistä lähtevät,  hirveitä lääviä. 

Vierailija
9/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholma ja Tallinna on vaan niin nähty. Jos tulisi Norjan risteily, niin tulisi taatusti käytyä. Ja voi olla vähän pidempikin laivareissu. 

Eikö ole väliä millainen laiva on kyseessä?  Vaikka tulisi risteily paratiisiin, en lähtisi nillä aluksilla. 

Vierailija
10/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin matkustellut paljon, mutta risteilyillä on aina erilainen tunnelma. 

Kyllä. Oksennus haisee ja 60v Railin tissit on tiskillä. 

Vierailija
11/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivayhtiöt elää rahtiliikenteellä. Risteilyt on pelkkä sivutuote.

Vierailija
12/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio. Luulen, että siksi kun Tukholma ja Tallinna vetää, niin mitä sitä muuta tarvitsee keksiä tai tehdä. Anna vikingille idea.

Vierailija
13/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin lähteä risteilylle Tanskasta Islantiin 😍

Vierailija
14/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Oksennus haisee ja 60v Railin tissit on tiskillä. 

Siinä se on pahkinänkuoressa. Unohtamatta v*ttuuntunutta henkilökuntaa ja epäsiistejä hyttejä. Ja tahmeaa baaritiskiä.

Vierailija
15/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin risteilyt on todella tylsiä. Emme ole käynyt 12 vuoteen. Olemme käynet välimeren risteilyllä neljä kertaa. Niissä näkee paljon enemmän ja laivalla on paljon ohjelmaa. Ruotsin laivalla ei juuri mitään ohjelmaa ole kuin joku orkesteri soittaa samoja biisejä koko ajan.

Vierailija
16/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne Ruotsiin lentää tunnissa tai parissa ja pääsee noille risteilyille, miks sen tarviis just Suomesta lähteä?

Vierailija
17/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://risteilykeskus.fi/

Vilkaisepa tätä. Suomen satamista suoraan ei varmasti pääse muualle kuin mainitsemillesi.

Googketa, tarjontaa löytyy jos rahaa löytyy.

Vierailija
18/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne Ruotsiin lentää tunnissa tai parissa ja pääsee noille risteilyille, miks sen tarviis just Suomesta lähteä?

Mutta kun ei satu lähtemään lentokonetta Ruotsiin. Helsinki on vähän syrjässä.

Vierailija
19/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli myös Helsinki-Visby -risteilyjä, muistaakseni Siljalla. Sellaisella tuli käytyä.

Vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka jos haluaa hypätä laivaan jostain muualta kuin Suomesta. Jos haluaa välttää lentämistä niin miten olisi ensin laivalla Travemundeen ja sieltä taas jonnekin muualle. Norjan Hurtigrutenille voisi päästä myös suht helposti maata pitkin. Itse olen ronskisti vaan lentänyt, olen käynyt risteilyillä mm. Etelä-Amerikassa ja Kiinassa.

Vierailija
20/23 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin lähteä risteilylle Tanskasta Islantiin 😍

Siitä vaan, eivät ole lainkaan pahan hintaisia laivamatkoja. Itse olen Islannissa jo käynyt joten olen katsellut enemmän noita Färsaarten lauttamatkoja.

https://www.smyril-line.com/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campa…