YLE sijoittajat -ja täysi lähdekritiikin puute, tämäkin Vili keksinyt kaiken :D
Onko täällä keskusteltu miten Suomen media täysin lähdekriikitön. Tämä Vili V. kehuskelee miten on taloudellisesti riippumaton! Kuitenkin verottajan tiedot kertoo, että hänellä pääomatuloja vain 600 euroa! Ja ei ilmeisesti muitakaan tuloja juurikaan :D varmaan lainarahalla poika rahoittanut elämäänsä ja media uskoo että "taloudellisesti riippumaton"
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010746466.html
Kommentit (92)
Pakkohan tolla villillä on olla rahaa. Jätkä asuu Kampissa jo vuokra itsessään tollases kämpässä olis jtn +4000€. Tyypil on ködes Rolex. Näkyy kuvissa 2000€ kengät. Käyttää merkki vaatteita.. omistanut parit 40-50k€ mersut yhtä aikaa.
Ja ei sä et saa pankista lainaa jos sulla ei ole tulopohjasa, eli ei ole rahoitettu lainalla tota palettia.
Olen sata varma ettei ole vaan maksanut veroja.
Tää Jusa on kyl yks iso vitsi. Sitkun xrp on 12€ mä olen miljonääri...
Ööö Jusa hei sitkun xrp on 12€ kpl xrp arvo on tyyliin yksin enemmän kuin koko maailman muiden sijoitus tuotteiden arvo yhteensä...
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Tää Jusa on kyl yks iso vitsi. Sitkun xrp on 12€ mä olen miljonääri...
Ööö Jusa hei sitkun xrp on 12€ kpl xrp arvo on tyyliin yksin enemmän kuin koko maailman muiden sijoitus tuotteiden arvo yhteensä...
Suurin osa ei varmaan tajunnut niin selvemmin näin.. Jusa olis voinu olla tos ohjelmas lottolappu kädessä ja selittää et ens viikolla mä olen miljonääri kun nää 7 numeroa osuu. Toi sen ajatus xrp noususta oli yhtä mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla median huijaaminen noin helppoa...
Rikkaat ja rahattomat ohjelmassa oli persaukinen julkkispari rikkaissa ja perustelivat ohjelman jälkeen, että ovat henkisesti rikkaita 😅
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Siis Vili on oikeasti hieno mies ja ihminen. Fygyä on paljon.. mutt pahasti näyttää siltä ettei ole maksettu veroja krypto voitoista.
Mikäli tyypillä ei ole fimaa jolla maksanut. Toivottavasti kassassa riittää kun tulee jotkut 400 k jälkiverot..
Mut tää ohjelma muuten Jusa Harju ihan täysin Uuno tyyppi. Ajelee hienolla Mersulla ja antaa itsestään kuvan että rahaa olis. Ei vaan taida Mersu olla edes Jusan. Tosin onhan hänellä ollut Mersu n 12k€ arvoinen.
Tuota Jusaa käy sääliksi. Nuo sen kaveritkin vähän naureskelee sille. Vaikuttaa tosi paljon sellaiselta lottoajalta/hedelmäpelien pelaajalta ja riippuvaiselta, joka ei ikinä myy mitään voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä11535 kirjoitti:
Siis Vili on oikeasti hieno mies ja ihminen. Fygyä on paljon.. mutt pahasti näyttää siltä ettei ole maksettu veroja krypto voitoista.
Mikäli tyypillä ei ole fimaa jolla maksanut. Toivottavasti kassassa riittää kun tulee jotkut 400 k jälkiverot..
Mut tää ohjelma muuten Jusa Harju ihan täysin Uuno tyyppi. Ajelee hienolla Mersulla ja antaa itsestään kuvan että rahaa olis. Ei vaan taida Mersu olla edes Jusan. Tosin onhan hänellä ollut Mersu n 12k€ arvoinen.
Tuota Jusaa käy sääliksi. Nuo sen kaveritkin vähän naureskelee sille. Vaikuttaa tosi paljon sellaiselta lottoajalta/hedelmäpelien pelaajalta ja riippuvaiselta, joka ei ikinä myy mitään voitolla.
Jep. Toi vika lause varmasti pitää paikkaansa. Mä pidin ennen tota ohjelmaa Jusaa ihan järkevänä ja kuvittelin rt hän ymmärtää jtn kryptoista. Mut ei näköjään yhtään mitään.
voisiko joku vähän penko tämän Vilin taustoja?? Mua rupes kiinnostamaan!
Vähän epäilyttää, että Vili ollut Punkaharju resoritin varatoimitusjohtaja, kun pestiin valittu aito setämies v. 2018...
https://www.puruvesi.net/paikalliset/4081999
Tuskin siihen hommaan olisi teini-ikäistä lasta valittu? Kuten Vili väittää, tienanneensa Punkaharju resortin varatoimitusjohtajana 10.000 euroa kk:ssa...
Miksei kukaan toimittajista tarkistanut tätä faktaa esim. soittamalla toimarille? Tätä se on nykyään, kun mitään faktoja ei tarkisteta...mihinkään lukemaansa ei voi luottaa!
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan toimittajista tarkistanut tätä faktaa esim. soittamalla toimarille? Tätä se on nykyään, kun mitään faktoja ei tarkisteta...mihinkään lukemaansa ei voi luottaa!
Miten uskallat epäillä YLEn faktantarkastusta? Tässäkin tapauksessa asiantuntijat ovat tarkastaneet fakatat, ja tarkastus osoittaa selvästi, että Harris voittaa yhdysvaltojen vaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten uskallat epäillä YLEn faktantarkastusta? Tässäkin tapauksessa asiantuntijat ovat tarkastaneet fakatat, ja tarkastus osoittaa selvästi, että Harris voittaa yhdysvaltojen vaalit.
Koska purematta nielevät kaiken skeidan mitä joku "sijoittaja" poika heille kertoo.. vastahan HS mokasi myös, kun kirjoitti ylistävän artikkelin "sampanjanmaisteija" ökyilijästä, joka oli eniten talousrikollinen...
Aika vaatimaton tulos tällä asuntoflippaajan yrityksellä, 1000 euroa v. 2023:
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/nonpareil+oy/32465793
Mä en kyllä ekaa jaksoa katsoessani hetkeäkään ajatellut, että nämä olisivat jotakin vakavasti otettavia sijoittajia ja kyseessä olisi joku talousohjelma.
Viihdettä, tosi-tv:tä, mukaan valittu oudoimmat ja lennokkaimmat tyypit hakijoiden joukosta.
Enpä usko, että YLE näiden taloustietoja on oikeasti tarkistanut. Se ei mun mielestä ole tämän ohjelman pointti vaan se, että nykynuorissa on näitä tyyppejä, jotka haaveilee rahasta enemmän kuin mistään muusta ja elävät jossakin omassa fantasiamaailmassaan, eivät ole ihan tässä todellisuudessa.
Tämä ohjelma antaa sijoittajista huonon kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ei ole se fiksuin ihmisryhmä...
Toimittajalle voi näyttää vaikka itse tehdyn kopion ns sijoitussalkustaan ja tiliotteestaan. Toimittajalla ei ole valtuuksia varmistaa niiden todenmukaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ekaa jaksoa katsoessani hetkeäkään ajatellut, että nämä olisivat jotakin vakavasti otettavia sijoittajia ja kyseessä olisi joku talousohjelma.
Viihdettä, tosi-tv:tä, mukaan valittu oudoimmat ja lennokkaimmat tyypit hakijoiden joukosta.
Enpä usko, että YLE näiden taloustietoja on oikeasti tarkistanut. Se ei mun mielestä ole tämän ohjelman pointti vaan se, että nykynuorissa on näitä tyyppejä, jotka haaveilee rahasta enemmän kuin mistään muusta ja elävät jossakin omassa fantasiamaailmassaan, eivät ole ihan tässä todellisuudessa.
Onko ohjelman tarkoitus siis olla parodia? Ja tässä siis vähän naureskellaan näille "sijoittajille"? 265
Viihdettä vain! Nauretaan näille "sijoittajille"
Vierailija kirjoitti:
Kierrättää holdingin kautta?
Tallinnassa on yksi kerrostalo, jossa sijaitsee muka tuhat suomalaisten holding-yhtiötä. Tyypillistä on maksaa kirjeet vastaanottavalle ja eteenpäin skannaamalla lähettäjälle eläkeläismummolle 30-40€/kk palkkaa. Osa näistä holding-yhtiötyypeistä siirrättää virolaisesta pankista rahaa muiden tileille ja rahanpesuun veroparatiiseihin jne. Kerrostalo on siis ihan tavallinen neukkukuutiotyylinen talo, eikä mikään luksusalueen näkyvyys. Sieltä lähtee välillä mummoja ja vaareja torikassin kanssa ostoksille eikä siellä ole edes parkkipaikkaa joka asunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ilmoittanut kryptotulojaan verottajalle. Saattaa poijjalle räpsähtää mellevät mätkyt.
Luuletko että on oikeasti edes saanut mitään tuloja? :D
Miksipäs ei. Kyllähän tuollainen aspergerpiirteinen ihan näppärästi on pystynyt kryptoilla treidaamaan. Tokikaan en varmaksi tiedä.
Aika oudolta kuulostaa, että olisi päässyt "varatoimitusjohtajaksi" teininä, ja miksi nämäkään tulot ei näy verottajan tiedoissa? En usko että hänellä on ollut rahaa sijoittaa kryptoihin kummoistakaan summaa, joten voitot jääneet pieniksi TAI kokonaan keksittyjä... Kaverin jutut ainakin kuulostaa ihan keksityiltä
Pimpelipomin isä nimitti poikansa firman toimitusjohtajaksi alaikäisenä. Pimpelipom oli siellä oppisopimuksella kun opiskeli pintakäsittelijäksi eli maalariksi. Nimittäminen ei maksa mitään.
Nii tai sit on käyny unohdus. Ei ole ilmoitettu verottajalle tuloja kryptoista