Koska etelässä renkaanvaihto?
Aina yhtä vaikeaa. Ei uskalla viime tippaankaan jättää, kun ei itse saa vaihdettua. Kun kylmyys rysähtää, niin joka paikka ruuhkautuu. Vaan entä jos talvi tuleekin vasta tammikuussa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heti. Miksi ihmeessä renkaanvaihto pitäisi ajoittaa viime hetkeen? Eivät ne talvirenkaat siitä kulu vaikka ajat niillä muutaman päivän pidempään. Minä vaihdoin viime viikolla kun oli ensimmäinen aamu jolloin tiet olivat selkeästi jäässä. Siis täällä Vantaalla.
Minä vaihdan renkaat itse omassa pihassani ja teen sen mieluummin kun on vielä sidetettävä sää kuin lumimyräkässä tai paukkupakkasessa.
No minä olen tuore autoilija ja kuuliainen luonne ja stressaan siitä, että ei saisi vaihtaa nastoja jos on sula tie. Teen varmaan asiasta liiankin ison ongelman. Alitajuisesti koen, että ne nastat pitäisi olla alla ekana pakkasaamuna eikä päivääkään ennemmin tai myöhemmin. :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasin ajan ensi viikon torstaille nastojen vaihtoon.
Ei oo mitään järkeä vielä vaihtaa. Uudenmaan alueella varmaan kuukauden päästä.
Keski-Suomessa marraskuun alussa.
Ensilumi tulee lähes poikkeuksetta tänne Vantaallekin lokakuussa. Toki jos voi vaikka jättää päiväksi tai pariksi auton kotiin ja pärjää ilmankin, niin renkaanvaihtoa voi lykätä pitkällekin ennen kuin pysyvä lumipeite tulee. Viime vuonna se toisin tuli jo marraskuun puolivälissä.
Minä oon ajanut jo 2 viikkoa nastoilla koska meen jo aamu viiteen töihin.
Nyt 10 vrk ennusteessa yölämpö nollassa. Kipi kapi etelässäkin vaihtamaan!
Vierailija kirjoitti:
Varasin ajan ensi viikon torstaille nastojen vaihtoon.
Miksi!
Vierailija kirjoitti:
Minä oon ajanut jo 2 viikkoa nastoilla koska meen jo aamu viiteen töihin.
Ja mittarissa +10C ?
Vierailija kirjoitti:
Nyt 10 vrk ennusteessa yölämpö nollassa. Kipi kapi etelässäkin vaihtamaan!
Niin 10 vrk päästä.
Riippuu myös renkaiden nopeusluokituksesta. Mitä korkeampi luokitus sitä pehmeämpi kumi. Mitä pehmeämpi kumi sitä nopeammin se kuluu etenkin korkeissa lämpötiloissa.