Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen kevytviili 75 cnt! Kauhean paljon

Vierailija
21.10.2024 |

Eikö ole? Viisi markkaa!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä?

Vierailija
2/20 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoden rahanarvolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin niin ei tarvitse märistä.

Vierailija
4/20 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä Lipposta ja Niinistöä, maanpettureina ja luopioina pidän.

Vierailija
5/20 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiliä on helppo tehdä itse. 

Vierailija
6/20 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupassa noin paljon maksaa?

Vierailija
7/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupassa noin paljon maksaa?

K-Market. Ap

Vierailija
8/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen "raharemonttiohjelmaa", yks mies käytti ruokaan kk yli 600e.

Tuntui pahalle edes ajatella moista.  Noin 150-200e menee normaalisti, tai joskus jos on vieraita tms noin 250e kk ja syön ok. Tuo 600e on 30e per päivä!

Tosin en koskaan raski ostaa lohta, paistilihoja tai syödä leikkeleitä. Enkä juo olutta tai alkoholia.

Vierailija
9/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse viiliä. Tarvitset vain lusikallisen viilinsiementä jokaiseen astiaan ja maitoa. Luomumaidosta tulee parempaa.

Yhdestä maitolitrasta saa 5 tavallisen viilipurkin kokoista annosta. Ja hinta on maitopurkin hinta jaettuna viidellä.

Vierailija
10/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse viiliä. Tarvitset vain lusikallisen viilinsiementä jokaiseen astiaan ja maitoa. Luomumaidosta tulee parempaa.

Yhdestä maitolitrasta saa 5 tavallisen viilipurkin kokoista annosta. Ja hinta on maitopurkin hinta jaettuna viidellä.

Jep, olen tehnyt viiliä. Mutta se ensimmäinen viili pitää joka tapauksessa ostaa. Ap

Vierailija
11/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jännä tuote, jonka kysyntä ilmeisesti romahtanut. Olin joskus vuoden 2000 tienoilla ennen euroaikaa kaupassa töissä ja viiliä myytiin usein tarjouksella 7 prk/ 10 markkaa. Oma suosikkini olivat Ingmanin jogurtit, jotka maksoivat 1,80 markkaa ja vielä 2010-luvulla kun niitä söin hinta oli 30 senttiä ja myöhemmin 35 senttiä eli siihen verrattuna viilien hinnat ovat nousseet järjettömästi. Nykyisin ovatkin Arlan nuo jogurtit, joita tarkoitan. Nyt en ole hinnoista niin hyvin enää perillä, kun ei tule ostettua kuin maustamatonta jogurttia litran purkissa.

Vierailija
12/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon. Ai kauhia

Vierailija
13/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viili ei ole mikään elämän kannalta välttämätön ruoka. En ole eläessäni syönyt sitä purkitettua limaa ja elossa ja terveenä ollaan.

Vierailija
14/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää viilejä tai jogurtteja työttömänä paitsi tosi harvoin puuron päälle edullisimpia tai laputettuja jotta saa vähän vaihtelua. Ovat liian kalliita minulle.

Vierailija
15/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viili ei ole mikään elämän kannalta välttämätön ruoka. En ole eläessäni syönyt sitä purkitettua limaa ja elossa ja terveenä ollaan.

Tuolle linjalle kun lähdetään, niin mikään ei ole välttämätöntä vaan sen voi korvata jollain halvemmalla. Ihmisillä on kuitenkin omat mieltymyksensä ja tietysti omien suosikkien kallistuminen harmittaa. En minäkään syö viiliä, mutta ymmärrän ap:ta ja olen kauhuissani hintatason yleisestä noususta. Tuo mene töihin on kommenteista kulunein, ei palkalla saa enää samaa kuin muutama vuosi sitten ja kaikille ei riitä niitä huippupaikkoja. Ja kamala on ihminen, joka ei osaa tuntea myötötuntoa niitä kohtaan, joiden on selvittävä vähällä, sillä tämä maailma ei pyöri ilman niitä, jotka tekevät töitä pienellä palkalla. Ruokakaupat ja päiväkodit kiinni eikä tietysti ole itsepalvelukauppojakaan, koska ei olisi ketään hoitamassa edes niitä tavaroita kauppaan ja hyllyyn. Siivoojia ei tietysti tarvittaisikaan enää niin paljon, kun ei olisi juurikaan mitään julkisia tiloja.

Vierailija
16/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön päivittäin 5 dl jogurttia. Tuorepuurona aamulla ja illalla. Maksaa 0,80 e litra maitoa, josta sen teen, 2 pv satsi ja riittää vielä siemeneksi.

Kuka järkevä käyttää vertailuhintoina enää markkoja ?

Vierailija
17/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön päivittäin 5 dl jogurttia. Tuorepuurona aamulla ja illalla. Maksaa 0,80 e litra maitoa, josta sen teen, 2 pv satsi ja riittää vielä siemeneksi.

Kuka järkevä käyttää vertailuhintoina enää markkoja ?

Jos minun kommenttini viittaat, tarkoitin sitä, että vielä parikymmentä vuotta sitten viili oli suosittu tuote, jolla saatiin ihmiset kauppaan tarjoamalla sitä edulliseen hintaan ja että sen hinta on noussut täysin eri suhteessa kuin jogurtin hinta, koska sille ei varmaankaan ole enää suurta kysyntää. Järkevä ihminen olisi ehkä ymmärtänyt sen itsekin.

Vierailija
18/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Temusta, saat edullisemmin.

Vierailija
19/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi viili on nykyään niin hintavaa. Olis kätevä iltapala.

Vierailija
20/20 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista. Menkää töihin niin on vara ostaa ruokaa. Toisten rahoilla eläminen on rumaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä