Miten päästä yli rahasta ahdistumisesta
Olen köyhästä perheestä ja idioottina kaksi tutkintoa tehnyt ja ei oikein koskaan ole ollut vakityötä. Koittanut säästää ja olen saanut pesämunaakin. Töitä välillä huonosti jaksanut tehdä, olin niin loppu yhdessä välissä että olin vain 4 kuukautta tekemättä enkä edes uskaltanut hakea tukia..Hävetti niin.
Raha asiat ahdistaa kovasti koko ajan vaikka on tuloja vähän nyt. Tuntuu,että pitäisi saada säästöön koko ajan, mutta ei aina onnistu. Ei ole perhettä eikä ystäviä niin aika turvaton olo on. Työt on myös menneet alta työnantajan laittoman toiminnan takia, ei voi luottaa siihen, että mikään sopimus on pitävä ja liittoa ei kiinnosta.
En harrasta mitään maksullista, en käy ulkona syömässä, vaatteet kirpputorilta tai todella harvoin kaupasta. Ihotuotteita oli pakko ostaa kun meni niin huonoksi, mutta nekin tosi riittoisia olleet.
Nyt kun tätä kirjoitan niin miksi edes kysyn. Pitää vaan koittaa jaksaa. Ja olla käyttämättä rahaa mihinkään turhaan. Halvempaan asuntoonkin pitää kyllä muuttaa, siitä jo säästää.
Kommentit (7)
Kun rahaa ei ole se ahdistaa. On kaksi keinoa olla ahdistumatta rahasta: hankkia niinpaljon rahaa ettei ahdista tai opetella elämään täysin ilman rahaa. Sitten ahdistaakin muut asiat.
Yllättäviä menoja tulee koko ajan, itselläkin on siksi vaikea säästää. Olin jo ajatellut luopua autosta, mutta se kaatui siihen ettei bussit kulje työpaikalle semmoisia aikoina kuin tarvitsisi ja talvella en uskalla ajaa pyörällä ja matkaa kuitenkin olisi kävellen melkein 1,5 tuntia. Joka kuukausi yritän säästää, mutta toivottomalta tuntuu. Tsemppiä siis Ap!
Vierailija kirjoitti:
Yllättäviä menoja tulee koko ajan, itselläkin on siksi vaikea säästää. Olin jo ajatellut luopua autosta, mutta se kaatui siihen ettei bussit kulje työpaikalle semmoisia aikoina kuin tarvitsisi ja talvella en uskalla ajaa pyörällä ja matkaa kuitenkin olisi kävellen melkein 1,5 tuntia. Joka kuukausi yritän säästää, mutta toivottomalta tuntuu. Tsemppiä siis Ap!
Kiitos,tsemppiä sullekin -ap
Asioilla on tapana järjestyä, tuo ajatus lohduttaa ainakin minua. Kannattaa ottaa excel käyttöön ja suunnitella rahankäyttöä lähinnä säästämisen JA sijoittamisen tueksi oli tulot kuinka epösäönnölliset/pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos,tsemppiä sullekin -ap
Tsemppiä teillekkin! -anselma pakkarainen
Vierailija kirjoitti:
Asioilla on tapana järjestyä, tuo ajatus lohduttaa ainakin minua. Kannattaa ottaa excel käyttöön ja suunnitella rahankäyttöä lähinnä säästämisen JA sijoittamisen tueksi oli tulot kuinka epösäönnölliset/pienet.
tuota en suosittele. exceliä ei käytetä muutakuin äänestystulosten kirjoittamiseen
Meneppä töihin.