Voisko joku validoida mua vit*tukseen? Lapsen pyörä varastettiin just
Pelkkä irtileikattu vaijerilukko oli jäljellä. Pyörä neljä vuotta siten ostettu, ei ollut halpa pyörä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Tottahan pyörässä on paikannussiru, katsot vain siitä puhelimesi näytöltä sen sijainnin ja haet takasin.
Parissa tunnissa fillari kerkee pitkälle maan rajojen ulkopuolelle. Jos edes niin nopsaan huomaa varkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaijerilukot on ihan pilipali-lukkoja. Ostakaa pyöriin kunnolliset lukot.
Ei se välttämättä auta, jos varkailla on kunnon välineet.
Rälläköintiä ei kestä paraskaan lukko.
No mitä olen rälläköinyt niin ääni kuuluu kauas ja tarvitsee virtaa jostain... Ei ne rälläköitä mukanaan kuljeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on. Yleensä tilaisuus tekee varkaan ja vaijerilukon saa hajalle pelkällä voimakkaalla repäisyllä. Tiedän kokemuksesta, kun hävitin pyöräni lukon avaimen, niin mies nykäisi koko vaijerilukon irti siitä. Oli sitten viimeinen vaijerilukko, joka mun pyärään tuli. Kunnon U-lukko ei repäisemällä tai sivuleikkureilla irtoa.
Kyllä niitä varastetaan ammattimaisesti. Meiltä on myös varastettu pelkkiä osia kunnolla lukitusta pyörästä.
Mitä tarkoittaa "validoida mua vit*tukseen". Ei taida olla suomea?
Pojan lukossa oleva pyörä varastettiin talon lukollisesta pyörävarastosta. Rikosilmoitus poliisille. Kotivakuutus korvasi pyörän koko arvosta. Onneksi oli jopa ostokuitti tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä olen rälläköinyt niin ääni kuuluu kauas ja tarvitsee virtaa jostain... Ei ne rälläköitä mukanaan kuljeta
En halua vinkkejä antaa, mutta on myös muita keinoja kuin rälläkkä joilla saa myös jämerän moottoripyörälukon auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua vinkkejä antaa, mutta on myös muita keinoja kuin rälläkkä joilla saa myös jämerän moottoripyörälukon auki.
Oletko ammattivaras, kun on kaikki keinot ja työkalut tuttuja?
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutus?
Ei kun pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Validaatio on ihan suomea. Se tarkoittaa että tunnustetaan toisen tunnetila. Toisin sanoen annetaan vuorovaikutuksen keinoin toiselle sellainen olo, että hän kokee tulleensa omassa asiassaan kuulluksi ja ymmärretyksi. Tämä on ihan ikivanha menetelmä esim muistisairaiden kanssa kommunikointiin. Tai ikivanha ja ikivanha, 1980-luvulla kehitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ammattivaras, kun on kaikki keinot ja työkalut tuttuja?
En mutta olen murtanut oman pyörän ja varaston lukon joskus kun avaimet hukkui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rälläköinti kuuluu pitkälle.
Mutta ketä kiinnostaa? Tuolla jossain kun varas häärää jonkun fillarin kimpussa, niin ihmiset vaan menevät ohitse eikä kukaan puutu. Pöljimmät rupeaa vielä kuvaamaan, ja varkaalla niin paljon pokkaa, ettei välitä kuvaamisesta. Fillari lähtee, ketään ei kiinnosta, kukaan ei puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitten akkukäyttöisistä työkaluista tietoinen? Kyllä tuolla on ihan rälläkällä vedetty lukkoja poikki kylmän viileästi, jotta on saatu fillari varastettua. Ei tietenkään kaikki varkaat kanna rälläköitä mukanaan, mutta ne jotka kantaa, niin kantaa. Turha tästä on vänkäämällä vängätä, kun aiheesta on oikein lehdessä uutinen ollut.
Pojalta varastettiin pyörä, oli lukittuna tunnin ajan illalla klo 11 aikoihin K-Marketin telineessä suoraan kameran alla.
Testivoittaja U-lukko, akkurälläkällä oli katkaistu vain lukon puolikkaat oli maassa.
Tehtiin rikosilmoitus mutta siitä i tähänkään päivään mennessä ole kuulunut mitään.
Pyörävarkaushan ei ole nykyään rikos ja Poliisi ei tutki yksittäisiä tapauksia vain jos epäillään suuremman luokan bisnestä. Poliisi ei tutki siksi että mitään rangaistusta ei käytännössä saa antaa, joten turhaa hommaa, varas menee puolen tunnin kuluttua seuraavan pyörän kimppuun.
Pyörävarkauksien syynä olette te noin 80% äänestäjistä jotka kannatatte ääriliberalistista kriminaalipolitiikkaa, että rikollista ei saa rangaista pikkurikoksista lainkaan torua vain.
Kannattaa ennen sinne äänestyskoppiin menemistä katsoa peiliin, että tätäkö tosiaan haluan, vapaata rikollisuutta ilman rangaistuksen pelkoa?
Vierailija kirjoitti:
Se on aina koomista, kun käytetään laina- tai sivistyssanoja, joiden merkitystä ei ymmärretä. :D
Ei kotivakuutus mitään korvaa ja siitä vähennetään aina tuo kuluminen. Yhtä tyhjän kanssa. Osta lapselle käytetty pyörä niin ei harmita ainakaan sen arvon menettäminen. Kallis pyörä saa jopa varkaan seuraamaan sitä. Ja kakakrathan nyt välillä unohtaa kiireessä lukita kun ovat aivoiltaan sellaisia.
Voisitko kysyä suomeksi niin että ymmärtää.
Niin tuli, mutta hän halusi sen asian selvittää siitä huolimatta. Kai se unelmien pyörä oli muuttunut hänelle tärkeäksi. Oli nauttinut matkasta.