Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko sinulla lapsena tarpeeksi vapaa-aikaa?

Vierailija
21.10.2024 |

Siis aikaa, jolloin et ollut koulussa, harrastuksessa, matkalla, tekemässä koulutehtäviä, harjoittelemassa harrastusta varten tai nukkumassa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli. Ei juuri ollut rahaa harrastuksiin.

Vierailija
2/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Mulla ei ollut harrastusta johon olisi pitänyt mennä. Läksyjen ja koulun ja kotitöiden lisäksi minulla ei muuta ollutkaan kuin vapaa-aikaa.

Vierailija
4/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Mulla ei ollut harrastusta johon olisi pitänyt mennä. Läksyjen ja koulun ja kotitöiden lisäksi minulla ei muuta ollutkaan kuin vapaa-aikaa.

Ja läksyjäkään tehnyt

Vierailija
5/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuota. Harrastuksia ei ollut, läksyt tein jo koulussa. Käytin ajan kirjojen lukemiseen. Olisin halunnut harrastaa mutta muahrahrah, SINÄKÖ MUKA, muahrah. 

Vierailija
6/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. 

Kasvoin näissä perheissä joissa ei koskaan saanut olla "jouten" vaan koko ajan hoputettiin tekemään jotain ja huudeltiin "tulemaan hommiin". 

Vierailija
7/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli 90-luvulla.

Vierailija
8/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksia ei ollut. Oli paljon aikaa. Olin enimmäkseen kavereiden kanssa.

Vierailija
9/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan liiaksikin asti. Kyläpahasessa ei mitään harrastusmahdollisuuksia eikä sinne kyllä olisi edes ollut kyytiäkään. Mutta kotiinkaan ei ostettu mitään välineitä vaan ainoa sallittu "harrastus" oli lukeminen.

Vierailija
10/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh; Ei. 

Rahaa ei ollu harrastuksiin ja muutenkin asuttiin käytännössä keskellä metsää. 

Mutta olin käytännössä varahuoltaja pienemmille sisarilleni 24/7 kun äidillä ei kädet ja hermot riittänyt. Asuttiin lisäksi sisävessattomassa talossa, johon ei tullut vettä. Tämä siis ihan 80-luvun puolella reippaasti. 

Äitini vetäytyi hyvinkin usein pyykkäämisen nimissä nelkäksikin tunniksi ulkosaunaan "ei saa häiritä". Eli käytännössä varmaan siellä omasta rauhastaan nautti. Teki myös pitkiä lenkkejä. Muut sisarukset hoidin minä. 

Vapaa-aikaa ei ollut. Eikä hetken rauhaa. Oma huone oli jotain, mistä pystyi vain haaveilla. 

Vierailija
11/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta harrastusta, joiden parissa meni illat ja viikonloput. En koskaan osannut kaivatakaan mitään vapaa-aikaa. Viihdyin niin hyvin harrastuksissa. Jos ei ollut harjoituksia niin treenasin itsekseni. 

Vierailija
12/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luku. Ei. Tuntui että on aina tarhassa, koulussa (bussimatkat), menossa, joskus kirjasto. Vaikka hyvä oli tietenkin ulkoilla muuten ja liikkua lähitienoolla. En halunnut enempää harrastuksia kotoa poissa, koska muut lapset tuntuivat lapsellisilta. Ja säätila. Usein hammaslääkäriin käveltiin kauas. 4H kerhon ilmon kautta tuli hyvä kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi