Miten pitkään odotan viestiä toiselta ekojen treffien jälkeen?
Uusi tuttavuus jonka kanssa käytiin eilen illalla treffeillä. Molemmilla töitä tänään, eli ei varmaan kumpikaan olla kännykän ääressä koko ajan eli en usko että viestittely on prioriteetti. Mutta en ole tapaillut ketään vuosiin niin olen vähän ruosteessa näiden tapojen suhteen. Haluan odottaa että mies (olen siis itse nainen) laittaa ensin viestiä, koska hän on tätä enemmän vienyt eteenpäin muutenkin ja tykkään siitä asetelmasta (on siis kyllä saanut minulta aina vastakaikua tehtyään aloitteen).
Eli kysymys. Miten kauan yleensä kestää että mies laittaa viestiä ekojen treffien jälkeen? Haluaako miehet mieluummin että nainen on se joka laittaa viestiä ensin vai vaikuttaako se liian innokkaalta? Ollaan siis ikäluokkaa 25-35.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäsit niin laita viestiä. Älkää pelatko pelejä. Tiedät kyllä vastauksesta mitä mies tykkäsi, jos ei suoraan sano.
Niin, en haluaisi pelailla mitään pelejä, jännittää vaan. En halua vaikuttaa epätoivoiselta, koska en ole, mutta toisaalta haluan että toinen tietää että itselläni ainakin oli kivaa. Sanottiin se tosin kyllä puolin ja toisin jo eilenkin. Mutta silti.
Ei se ole epätoivoista, jos piti oikeasti. Kamalaa, että pelataan noin ja oletetaan eikä oikeasti kommunikoida.
On se epätoivoista jos AP laittaa nyt viestiä. Viis siitä onko oikeasti epätoivoinen vai ei, mutta jos on niin sitä ei pidä näyttää
Juu ja tuolle odottelulle on laitettava raja. Koska muuten pääsee pokemonkorttipakkaan, osaksi värisuoraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, miehen pitää olla alussa aloitteellisempi. Nämä ovat ihan biologiaan liittyvää pariutusmiskäyttäytymistä, eikä niitä tarvitse häpeillä. Eli miehen pitää laittaa ensin viesti, ellei ole jotain erityisiä syitä, miksi ei. Seuraavana päivänä on varmaan vielä ihan ok, mutta tarkoittaa, että mies on kyllä kiinnostunut, mutta jalat eivät lähteneet alta. Jos laittaa vasta toisena päivänä, niin unohda koko tyyppi (ellei ole jotain erityissyitä, miksi vasta silloin laittaa).
Vähän hupaisaa, vaikka niiiin eletään sitä tasa-arvon aikaa, mutta sitten joissain yksittäisissä itselle sopivissa asioissa sopii vallan mainiosti vaikka 1700-luvun meininki.Valitettavasti pariutumisasioissa ei päästä tasa-arvoon niin kauan kuin toinen sukupuoli kantaa lisääntymisestä isomman hinnan. Mitä tulee sek
Minä kyllä elän ihan nisäkäsaivoilla ja sen vuoksi vaadinkin mieheltä erilaista panostusta, sillä lisääntyminen sitoo ja kuormittaa minua eri tavalla, kuin häntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, miehen pitää olla alussa aloitteellisempi. Nämä ovat ihan biologiaan liittyvää pariutusmiskäyttäytymistä, eikä niitä tarvitse häpeillä. Eli miehen pitää laittaa ensin viesti, ellei ole jotain erityisiä syitä, miksi ei. Seuraavana päivänä on varmaan vielä ihan ok, mutta tarkoittaa, että mies on kyllä kiinnostunut, mutta jalat eivät lähteneet alta. Jos laittaa vasta toisena päivänä, niin unohda koko tyyppi (ellei ole jotain erityissyitä, miksi vasta silloin laittaa).
Vähän hupaisaa, vaikka niiiin eletään sitä tasa-arvon aikaa, mutta sitten joissain yksittäisissä itselle sopivissa asioissa sopii vallan mainiosti vaikka 1700-luvun meininki.
Pariutumisasioihin ei tasa-arvo kuulu, sillä biologiaa ei voi muuttaa. Seksi on naiselle (ennen ehkäisyä) ollut iso riski, sillä voi olla, että tulee raskaaksi ja joutuu seuraavat 18 vuotta paapomaan sen tapailemansa miehen lasta + synnytyksen vaarat siihen päälle. Siksi naiset ovat valikoivia ja edellyttävät miehiltä panostusta, jotta mies on sen riskin arvoinen. Ehkäisyn olemassaolo ei tällaista sisäsyntyistä asiaa muuta. Yhteiskunnan rakenteiden tasa-arvo on täysin eri asia. Parisuhteen saaminen ei ole myöskään ihmisoikeus: Jokainen saa valita, kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Hassu tapa ilmaista tuo ikäluokka, 25-30-vuotiaat treffailee kuitenkin aika eri tavalla kuin 35-vuotiaat.
Mut oon sitä mieltä myös että mieheltä sen aloitteen pitää näin alussa tulla, oon huomannut että jos esim. itse aloitan viestittelyn, se yleensä ei ikinä päädy tapaamiseen asti, mutta miesten kanssa jotka itse tekivät aloitteen ja keskustelu sujuu yleensä myös tavataan. Joku biologia siinä on, vaikka nykyään ei sitä saisi sanoakaan :) Kyllä itse ainakin jos ei tänä iltana viestiä tule tulkitsisin niin että miestä ei syystä tai toisesta kiinnosta tarpeeksi, että juttu jatkuisi.
Mutta se aloitehan on jo tullut, kun treffeillä on käyty. Loppuelämänkö miehen pitää olla aloitteellinen?
Eihän kukaan nyt yhdellä tapaamisella ihastu. 
Minä tiedän heti, kiinnostaako vai ei. Tunnen sen kehossani kun katseet kohtaa, että onko seksuaalinen vetovoima vai ei. Ei se silti vielä kerro muusta kuin että sitä on, ja enempi tutustumalla eli yhdessä aikaa viettämällä selviää sitten se, kiinnostaako muutenkin ihmisenä ja voisiko olla potentiaalia jopa elämänkumppaniksi. 
Joskus sitä viestiä ei koskaan tule. Nykyään treffien jälkeen molemmat kehuu kuinka kivaa oli ja haluaa tavata uudelleen mutta kotimatkalla tietää ettei tästä mitään tullut.
Haistan ketjussa jonkun somen femininity-naisten kurssien ja podien aivopesun uhrin. Ei sillä, että olisin kaikesta eri mieltä, mutta jos joku tavis-Tiina Suomessa lähtee niillä opeilla deittailemaan, niin lol.
Vierailija kirjoitti:
Joskus sitä viestiä ei koskaan tule. Nykyään treffien jälkeen molemmat kehuu kuinka kivaa oli ja haluaa tavata uudelleen mutta kotimatkalla tietää ettei tästä mitään tullut.
Sama se on naistuttavienkin kanssa, sellanen olipa kiva nähdä ja mennään hei viinille joskus :)-lätinä on vain small talkia ettekä ole minnekään menossa eikä se noin sanonut tuttavanainen edes vastaa jos pistät sille viestiä xD
Eläin kuin eläin, niin kyllä se on uros, jonka pitää nähdä vaivaa saadakseen naaras.
Olen aikoinaan keltanokkadeittailijana tehnyt muutamia kertoja sen virheen, että olen itse kiittänyt miestä kivoista treffeistä ja kysellyt jatkoa. Sitä ei ole koskaan tullut. Eli elämänkokemus on opettanut, että mies tekee treffien jälkeen aloitteen (tai sitten ei tee).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu tapa ilmaista tuo ikäluokka, 25-30-vuotiaat treffailee kuitenkin aika eri tavalla kuin 35-vuotiaat.
Mut oon sitä mieltä myös että mieheltä sen aloitteen pitää näin alussa tulla, oon huomannut että jos esim. itse aloitan viestittelyn, se yleensä ei ikinä päädy tapaamiseen asti, mutta miesten kanssa jotka itse tekivät aloitteen ja keskustelu sujuu yleensä myös tavataan. Joku biologia siinä on, vaikka nykyään ei sitä saisi sanoakaan :) Kyllä itse ainakin jos ei tänä iltana viestiä tule tulkitsisin niin että miestä ei syystä tai toisesta kiinnosta tarpeeksi, että juttu jatkuisi.
Mutta se aloitehan on jo tullut, kun treffeillä on käyty. Loppuelämänkö miehen pitää olla aloitteellinen?
Kyllä. Mies panostaa naiseen, nainen lapsiin. Jos tämä ei sovi niin sitten voi tapailla aidosti tasapäisessä asemassa olevaa, eli toista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kolmansiin treffeihin asti. Siinä vaiheessa molemmat jo tietää vähän missä mennään ja mikä dynamiikka siihen on syntynyt ja niistä asioista voi jo vähän helpommin puhuakin.
Vierailija kirjoitti:
Haistan ketjussa jonkun somen femininity-naisten kurssien ja podien aivopesun uhrin. Ei sillä, että olisin kaikesta eri mieltä, mutta jos joku tavis-Tiina Suomessa lähtee niillä opeilla deittailemaan, niin lol.
No, minä olen ihan tavis enkä ole kuunnellut mitään podcasteja. Mutta katsos kun taviskin nainen raskautuu, synnyttää ja imettää ihan samalla tavalla, kuin se julkkiskin. Meillä on siksi ihan samat tarpeet. Erona se, että se tavis saattaa kelpuuttaa kahvitreffit ja viestit, siinä missä julkkis vaatii dinnerin dubaissa ja aamutekstarin sijaan 30 ruusua
Sitten edelleen jos ei halua tätä naiseuden haittaa eli lisääntymiskykyä, voi tapailla niitä joilla näitä haittoja ei ole. Eli: miehiä. Tervetuloa todellisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nuorempana ollut aina tosi "tasa-arvoinen" deittailussa, eli olen laittanut ekana viestiä ja maksanut treffeillä oman osuuteni ja aktiivisesti vältellyt pelaamasta mitään pelejä. Eipä siitä ikinä mitään positiivista tullut. Miehet huonoimmillaan vieroksuu, koska olet liian helppo. Parhaimmillaan ne kokee sen, että "hei, onpa ihanaa kun on tollainen helppo nainen, johon ei tarvi panostaa millään tavalla ja se vaan kattelee ja reiluna mimminä jopa maksaa mun safkat jos oon rahaton". Aika harvoin "reilusti" ja "tasa-arvoisesti" deittaileva nainen toiminnallaan voittaa verrattua siskoihin, jotka odottaa, vaatii ja pelaa.
Merkillisiä kommentteja. Ikään kuin kamppailtaisiin vastakkain noudattaen jotakin kummallista sääntökirjaa. Kyllä kai mukavan tapaamisen jälkeen kumpi tahansa voi olla yhteydessä. Mitä vahinkoa siinä muka syntyisi, oikeasti, kahden aikuisen välillä?
Tehkää hyvät ihmiset niin kuin itsestä tuntuu. Jos tuntuu, että on pakko kysyä onko tyyny hyvin, kysykää. Älkää märehtikö ja lopettakaa ajelehtiminen. Sopikaa heti kättelyssä selvästi jatkosta. Ei mitään puolittaista lupausta, joka jää roikkumaan ilmaan. Keittiöpsykologit jääkööt tänne horisemaan omiin liemiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se on naistuttavienkin kanssa, sellanen olipa kiva nähdä ja mennään hei viinille joskus :)-lätinä on vain small talkia ettekä ole minnekään menossa eikä se noin sanonut tuttavanainen edes vastaa jos pistät sille viestiä xD
Tuttavanaisten kanssa kun sanon noin niin kyllä tarkoitan sitä, että oli oikeasti kivaa. Sitten vaan elämä on aikuisilla usein esteenä, ei vaan kerta kaikkiaan ehdi käydä mitään viini-iltoja viettämässä puolituttujen tai edes parempien kavereiden kanssa vaikka haluaisi. Saatika että molempien vapaa-ajat sattuisi samaan aikaan. Eli ei se välttämättä ole mitään tyhjää puhetta. Treffeissä ehkä on se ero, että siinä on vähän eri motivaatio, jos haluaa nähdä uudestaan. Tavallaan tärkeämpi panostus ja siksi sen eteen näkee helpommin enemmän vaivaakin että sen seuraavan tapaamisen saa oikeasti aikaiseksi.
Aina ei saa mitä haluaa. Haluamaansa voi yrittää edesauttaa laittamalla viestiä ja ilmaista kiinnostuksensa, riippumatta mitä sukupuolta edustat.
Ap, miehetkään eivät halua liikaa innostusta heti alussa.
Siksi viivyttelevät pari päivää, ennen viestin lähettämistä.
Itse olen saanut viestin samana iltana. Ja srvana iltana.
Käyn vain harvoin treffeillä, enkä koskaan sokkotrefeillä, siksi en onneksi koskaan ole kokenut epäonnistuneita treffejä.
Herrasmiehet kiittävät aina treffeistä. Ja tunnustelevat jatkoa, esim. kysymällä voinko soittaa sinulle yms.
Ap, se tavanomaisesti niin, että mies on se, joka pyytää treffeille.
Silloin myös mies on se, joka ottaa treffien jälkeen yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat aina aloitteellisia, jos tietty nainen todella kiinnostaa ja miellyttää.
Miehet eivät jää nyhjäämään tyhjää, siinä välissä toinen kaveri voi viedä sen itseäkin kiinnostavan naisen.
Miehet toimivat.
Ikä kyllä vaikuttaa siten, että jos on teineistä tai aivan parikymppisen alkupään ihmisistä kyse, niin jalkojen alta lähteminen ja super intensiivinen meininki kuuluu enempi asiaan.
Aikuisilla 25+ ihmisillä se sama käytös ja tunne-elämä voi olla epätasapainoisuuden merkki :D