Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäminen ja luottamuksen takaisin saaminen.

Vierailija
21.10.2024 |

Onko täällä pariskuntia jotka ovat saaneet luottamuksen rakennettua uudelleen kun toinen on pettänyt? Ja onko pettäjä käynyt psykologilla selvittämässä miksi petti? Auttoiko ammattiauttajan käynti siihen ongelmaan? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni työskentelee ulkomailla ja petti minua siellä puolen vuoden ajan 2 vuotta sitten. Kun sain vihiä asiasta hän valehteli törkeästi siihen saakka että löysin selkeästi puhuvia valokuvia hänen puhelimestaan. 

Siitä lähtien on vähätellyt asiaa ja sanonut että on loppu. Hänen mielestään suurentelen juttua ja pitäisi riittää että hän sanoo ettei enää petä. 

Minua satutti eniten tuo valehtelu. Olisi heti kertonut kaiken mutta ei. Valehteli erittäin törkeästi. En saa rauhaa ajatukselta että hän pystyy siihen. Millä voi saada luottamuksen takaisin kun hän on paikassa jossa voi tehdä mitä vain ja sitten silmät kirkkaina väittää ettei mitään tapahdu. 

Olen nähnyt kaksi psykologia ja nyt olen alkanut oireilla fyysisesti. 30 vuoden avioliitto oli tässä? Olemme aina olleet muuten kaikessa samalla aaltopituudella ja toistemme parhaita ystäviä. Ihailin miestäni. Nyt kyseenalaistan kaiken; onko hän koskaan oll

Luottamuksen voi menettää ainoastaan kerran, sen jälkeen sitä ei enää ole. Mies on jo näyttänyt mihin pystyy, ja seuraavat pettämiskerrat ovat aina helpompia. Hän vain oppii peittelemään jälkiään huolelliosemmin, hankkii toisen puhelimen josta pitää yhteyttä sivusuhteisiin jne. Omalla kohdallani kaikenmoiseen oireiluun auttoi ainoastaan ero. Ison päätöksen ja elämänmuutoksen jälkeen hävisivät niin fyysiset kuin psyykkisetkin oireet ja sain itseni vihdoin takaisin.

Oli surullista huomata, etten ollut lopulta ollenkaan tuntenut häntä, vain sen minulle tarjoillun kiillotetun ulkokuoren, joka sitten alkoi pikkuhiljaa säröillä. Koskaan hän ei paljastanut sisintään. Jälkikäteen harmittelin vain, miksi hukkasin niin monta vuotta hänen kanssaan enkä tehnyt ratkaisua jo paljon aiemmin.

Vierailija
22/23 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin miehen siveysvyöhön ja annoin selkään. Vaihto ehtoja oli vain kaksi, mies alistuu tai minä lähden. On ollu 3 vuotta nöyräpoika. Mila 39.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni työskentelee ulkomailla ja petti minua siellä puolen vuoden ajan 2 vuotta sitten. Kun sain vihiä asiasta hän valehteli törkeästi siihen saakka että löysin selkeästi puhuvia valokuvia hänen puhelimestaan. 

Siitä lähtien on vähätellyt asiaa ja sanonut että on loppu. Hänen mielestään suurentelen juttua ja pitäisi riittää että hän sanoo ettei enää petä. 

Minua satutti eniten tuo valehtelu. Olisi heti kertonut kaiken mutta ei. Valehteli erittäin törkeästi. En saa rauhaa ajatukselta että hän pystyy siihen. Millä voi saada luottamuksen takaisin kun hän on paikassa jossa voi tehdä mitä vain ja sitten silmät kirkkaina väittää ettei mitään tapahdu. 

Olen nähnyt kaksi psykologia ja nyt olen alkanut oireilla fyysisesti. 30 vuoden avioliitto oli tässä? Olemme aina olleet muuten kaikessa samalla aaltopituudella ja toistemme parhaita ystäviä. Ihailin miestäni. Nyt kyseenalaistan kaiken; onko hän koskaan oll

Millaista toivoa sinä kaipaat? Kyllähän pettämisestä voi toipua, jos toinen vilpittömästi katuu ja käytöksellään osoittaa, että on luottamuksen arvoinen. Mutta jos päinvastoin syyttää turhasta reagoinnista, ei mielestäni ole järkeä jatkaa. Fyysinen oireilukin on varoitusmerkki, että et voi hyvin. 

Ettekö menneet terapiaan yhdessä? Mielestäni siitä ei ole mitään hyötyä, että yksin käyt, siis ei ainakaan parisuhteen kannalta. On olemassa paatuneita valehtelijoita ja pettäjiä. He eivät milloinkaan lopeta pettämistä ja pettävät kaikkia puolisoitaan. Heidän kanssaan vain rikkoo itsensä. En tiedä kuuluuko miehesi heihin, mutta sellaiset usein näkevät vian pikemminkin puolisosssaan.