Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen omenoille, parveke, sauna, pesuhuone ja kylppäri täynnään omenia, noin 800 kiloa!

Vierailija
21.10.2024 |

Ovat niin ihania vihreitä ja punaisia raikkaita omenaisua että en kehtaa näitä roskiin kiikuttaa. Koko ajan minulla omena kädessä, taskuissani omenia, kun pysähdyn liikennevaloihin syön omenan, jutellessani ihmisten kanssa hakeutuu omena suuhuni, parvekkeeni alusta täynnä omenanraatokasoja. Mehuja olen puristanut, hilloa tehnyt. Paistettuna syön, raakana syön, raasteena, pilkottuna, kokonaisena. Juustoa olen pannut omenaviipaleille ja syönyt, grillattuina ihania juuston kanssa myös, tein myös omenalaatikkoa jouluksi useita kiloja.

Mitä muuta omenoista kannattaisi tehdä, näitä todella paljon kun mökkinaapuri kaatoi kaksi omenapuutaan jotka olivat ikivanhoja ja sain heiltä sitten kaksi pakettiautoautokuormallista kerätä omenoita. Talvella haluaisin jäniksille viedä metsän reunaan mutta tosiaan en halua näistä luopua muuten. Kerrostalossa asun ja rehellisesti sanottuna omenat kyllä tuoksuvat talossamme mutta olen sanonut että omenahilloa teen ja tosiasiassa hillokattila jo porissutkin yhtäjaksoisesti jo pari viikkoakin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenapiirakka ihanaa, sitä kannattaa kokeilla ja omenashipsit. Peru- ja omenan kuorista lapsina teimme shipsejä keittämällä ne voissa, nauriinkuoret pehmitimme vedessä ennen voissakeittämistä, erittäin makeita herkkuja olivatten!

Vierailija
2/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota omenoita vastaan. Edes yhtä kappaletta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontikkaa

Vierailija
4/4 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee sitä hilloa/sosetta lisää. Siihen menee paljon omenoita ja kutistuvat kuitenkin. Plus hillo säilyy. Itse sain (vain) 10kg omenoita. Laitoin uuniin ne paloiteltuna (ilman sokeria) ja soseutin. Ei siitä tullut valmista sosetta kuin reilu litra. Ja oon jo syönyt sen kun sitä voi syödä ihan pelkästään.