Miksi pörssisähköä käyttävät ja määräaikaisella olevat vihaavat toisiaan niin syvästi?
Haukkuvat toisiaan pahemmin kuin poliitikot toisiaan.
Kommentit (27)
Minulle on ihan sama, millaisella sopparille joku minulle tuntematon ihminen sähkönsä ostaa.
Eikö tuosta suurin osa ole pelkää läppää, ei kai kukaan noin tosissaan sähkön hintaa ota.
Tätä minäkin ihmettelen, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Pörssissä halvempi kokonaishinta/epävarmuus ja elämän jaksottaminen sähkön hinnan mukaan. Määräaikaisissa elämän helppous/kalliimpi hinta ja jokainenhan päättää itse miten elämäänsä elää. Itse olin vuoden verran pörssissä ja aluksi oli kiinnostavaa seurata sähkön hintaa ja elää sen mukaan. Vaihdoin sitten määräaikaiseen kun kyllästyin säätämiseen ja nyt maksan vuodessa noin satasen enemmän mitä pörssillä ja elämä helpottui sen verran että maksan sen mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on erittäin halpa jos omat kulutuspiikit ovat päivittäisten ruuhkahuippukellonaikojen ulkopuolella.
Sähköpatterinkin voi ajastaa olemaan pois päältä aamun ja iltapäivän hintapiikkien aikaan vaikka ajastimella. Maksaa ajastin joo mutta itsensä takaisin tienaava sijoitus rahalle on harvinainen.
No me otimme 6 kk määräaikaisen sopimuksen 9 s / kWh, koska viime vuonna vastaavaan aikaan meidän pörssisähkömme kustansi tuon verran.
Pörssärit pelkäävät että joskus tulee maksun aika🤣Ovat juosseet sammuttamaan kahvinkeittimen, kun hintapiikki uhkaa. Tottakai jossakin vaiheessa pätkähtää kunnon lasku ja sitten nauramme yhdessä🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen, molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Pörssissä halvempi kokonaishinta/epävarmuus ja elämän jaksottaminen sähkön hinnan mukaan. Määräaikaisissa elämän helppous/kalliimpi hinta ja jokainenhan päättää itse miten elämäänsä elää. Itse olin vuoden verran pörssissä ja aluksi oli kiinnostavaa seurata sähkön hintaa ja elää sen mukaan. Vaihdoin sitten määräaikaiseen kun kyllästyin säätämiseen ja nyt maksan vuodessa noin satasen enemmän mitä pörssillä ja elämä helpottui sen verran että maksan sen mielelläni.
Eipä ole tarvinnut säätää tai muuttaa mitään. Lämmitys toimii pörssin mukaan automaattisesti.
Tämä vuosi 5.2c/kWh.
Pörssisähkö on erittäin halpa jos omat kulutuspiikit ovat päivittäisten ruuhkahuippukellonaikojen ulkopuolella.