Mitä keskiluokkaisen pitäisi tehdä Suomen tilanteen ja talouden eteen?
Miten voisi auttaa tavallinen 50 000 - 70 000 vuodessa tienaava akateeminen?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätä. Tutkia rahasysteemiä, teorioita, pankkiasiaa, pörssiä, politiikan manipuloivuutta ja kaikkea. Suuntautua asenteelta inhimilliseksi. Ei uskoa ihan roskaan mitä syötetään sieltä tai tuolta.
Tämä. Moni ei edes tajua että kaikki ongelmat olisi mahdollista korjata muuttamalla talousjärjestelmän luonnetta ja sääntöjä. Nyt eletään järjestelmän armoilla eikä edes keskustella itse ongelman muuttamisesta.
Sata vuotta sitten Argentiina oli yksi maailman vauraimmista maista. Sitten siellä alettiin muutella talousjärjestelmän luonnetta ja sääntöjä. Varsinkin raha- ja pankkijärjestelmän luonnetta ja sääntöjä on muuteltu moneen otteeseen. Ainakin on saavutettu todella sitkeä superinflaatio ja maailmanennätys pankkikri
Tuohan oli niitä keskeisiä Argentiinan menestysreseptin osasia! Keskuspankki otettiin Peronin kaudella 1940-luvulla tiukkaan valtiovallan ohjaukseen! Ennätyksellisiä tuloksia on saavutettu, varsinkin inflaation osalta!
Vierailija kirjoitti:
Luopua marxilaisen luokkateorian kahleista ihan ensimmäisenä.
Mitä ihmettä oikein höpötät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätä. Tutkia rahasysteemiä, teorioita, pankkiasiaa, pörssiä, politiikan manipuloivuutta ja kaikkea. Suuntautua asenteelta inhimilliseksi. Ei uskoa ihan roskaan mitä syötetään sieltä tai tuolta.
Tämä. Moni ei edes tajua että kaikki ongelmat olisi mahdollista korjata muuttamalla talousjärjestelmän luonnetta ja sääntöjä. Nyt eletään järjestelmän armoilla eikä edes keskustella itse ongelman muuttamisesta.
Sata vuotta sitten Argentiina oli yksi maailman vauraimmista maista. Sitten siellä alettiin muutella talousjärjestelmän luonnetta ja sääntöjä. Varsinkin raha- ja pankkijärjestelmän luonnetta ja sääntöjä on muuteltu moneen otteeseen. Ainakin on saavutettu todella sitkeä superinflaatio ja maailmanennätys pankkikrii
Keskuspankki on osa julkista taloutta. Kyllä se on ihan valtiota sekin. Ja aika mitätön osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole koskaan tehnyt yhteiskunnan eteen mitään muuta kuin maksanut veroja. Siinä on ihan tarpeeksi. Muuten teen jotain vain oman talouteni ja tulevaisuuteni eteen.
Kuulostaa oudolta. Itse olen pienituloinen ja aina on ollut ykkösasiana ostaa mahdollisimman paljon kotimaista tuotetta, jotta tämän maan rattaat pysyvät pyörimässä.
Tuo on hyödyllistä lähinnä laskusuhdanteessa. Silloin talouden pyörien pyörimistä rajoittaa vähäinen kokonaiskysyntä. Neutraalissa suhdannetilanteessa tai korkeasuhdanteessa kysynnän suuntaaminen kotimaahan saa sikaan lähinnä inflaatiota, mikä rapauttaa kilpailukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta sitten Argentiina oli yksi maailman vauraimmista maista. Sitten siellä alettiin muutella talousjärjestelmän luonnetta ja sääntöjä. Varsinkin raha- ja pankkijärjestelmän luonnetta ja sääntöjä on muuteltu moneen otteeseen. Ainakin on saavutettu todella s
Globaalin rahajärjestelmän sääntöjen mukaan valtiolla ei ole oikeutta puuttua keskuspankin toimintaan eli siihen miten päättävät koroista ja rahanluonnista. Valtioiden hallituksen menettivät oikeuden vuosikymmeniä sitten päättää tai vaikuttaa tähän. Jos jokin valtio rikkoo tätä sääntöä, käy kuten monelle sitä yrittäneelle valtiolle. Kyllä moni valtio saadaan alaskirjattua kynällä ja paperilla. Kultavarannot ovat muualla jemmassa ja se todellinen omaisuus joka takaa valtion itsenäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et edes tiedä että aloitus sisältää marxin keksimiä luokkatermejä ja sitoo ajattelua niiden rajoittamiin karsinoihin. Itse heivasin luokka-ajatukset metsään ja totesin että sijoittaminen kuuluu myös minulle. Nyt tulee 10% voittoa korkoa korolle periaatteella vaikka en kuulukaan "ylempään" luokkaan. Suurin rikastumisen este on henkinen, sitten kun pääsee edes tavallisiin tuloihin kiinni.
Kannattaa muuttaa pois. Ei tämän maan eteen kannata mitään tehdä kun ei se anna meille mitään. Päin vastoin, vie vaan kaiken.
Keskiluokkaisen miehen ei ainakaan pidä tehdä tämän maan eteen enää yhtään mitään. Keskiluokkainen mies on vuosikaudet ollut tämän maan ainoa nettomaksaja ja pitänyt pystyssä koko himmeliä. Nyt saa joku muu tehdä vuorostaan osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et edes tiedä että aloitus sisältää marxin keksimiä luokkatermejä ja sitoo ajattelua niiden rajoittamiin karsinoihin. Itse heivasin luokka-ajatukset metsään ja totesin että sijoittaminen kuuluu myös minulle. Nyt tulee 10% voittoa korkoa korolle periaatteella vaikka en kuulukaan "ylempään" luokkaan. Suurin rikastumisen este on henkinen, sitten kun pääsee edes tavallisiin tuloihin kiinni.
Lääkkeet!
Osoittakaa omalla käytöksellänne sivistyneisyyttä, tahdikkuutta ja muita hyveitä. Ja opettakaa lapsenne samoin. Toivon, että akateemisuus jonain päivänä olisi merkkinä aidosti fiksuista ja lukeneista ihmisistä. Valitettavasti nyt tulee usein mieleen että yliopisto ei ole muuta kuin eräänlainen ammattikoulu, akateemiset taas rahalle persompia kuin alkoholisti viinalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet!
Sivistyksen ja ajattelunpuute taas lääkehokijan vaivana. Pysy sitten laatikossasi, omatpahan ovat henkiset kahleesi.
Vivuta niit kryptoi niiq muutki 🤑
"Miehet ottavat myös tutkitusti naisia enemmän riskejä. Pöyryn mukaan riskinotto voi johtaa ylilyönteihin taloudenhoidossa. Siitä voi seurata rahaa tuottavia sijoituksia, mutta myös luottohäiriömerkintöjä.
Miehillä voi olla enemmän kiinnostusta varakkaan elämäntyylin tai kalliiden hankintojen tekemiseen."
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan matkailun lopettamimen on ehkä suurin yksittäinen teko mitä tavalllinen ihminen voi tehdä. Matkailkaa kotimaassa tai tehkää niillä rahoilla jotain muuta tai säästäkää. Mutta älkää kantako rahoja ulkomaille.
Mielestäni Suomessa riittää niin paljon nähtävää, että mekin matkailemme vain kotimaassa.
Jemmata rahaa tulevaa vallankumousta varten maasta poistumiseen.
Vastaus ap:lle. Ei mitään enempää. Jos tienaa tuon verran, työpanos on jo sellainen että se riittää. No, kuluttamisessa voi olla erilaisia tapoja - tilaatko Kiinasta vai ostatko suomalaista.