Vanhempani ostavat paremmat joululahjat sisarusten perheille kuin minulle
Saavat jopa sadoilla euroilla enemmän lahjoja kuin minä. Sitten vielä ihmettelevät miksi en haluaisi enää osallistua joulunviettoon.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Minulle kuuluu sentilleen samalla summalla lahjoja kuin sisarukseni perheille.
Ei kuulu, sulle kuuluu just se mitä annetaan.
Täällä ollaan hyvissä ajoin liikkeellä. Jouluun reilut kaksi kuukautta aikaa, mutta nyt jo fiilistellään!
🤣
Vierailija kirjoitti:
Eikö joululahjat ja yhteinen joulun vietto voi olla kaksi eri asiaa ? Ei mielestäni sairauden vuoksi pitäisi olla eriarvoisuutta. Mistä te muuten tiedätte toistenne lahjat ja niiden arvot ?
Kenelläkään meillä ei ole sairauksia. Lahjat on jaettu aina illalla ruokailun jälkeen
Eikös ap:n varakas mies osta kasapäin lahjoja?
Jos ne ottivat nokkiinsa, kun miehen saamat lakanat lensivät sinne kompostiin...
Ootko tosissas? Älä mene sinne joulunviettoon, tottakai esim sisko perheineen saa enemmän lahjoja kuin sinä perheessä kun on enemmän ihmisiä. Ja minkälainen ihminen edes laskee lahjoja ? Varsinkaan niiden hintaa ? Mahtaa siinä puhelin sauhuta kun pitää kaikkien lahjojen hinnat tarkistaa
AP, voitko kertoa mitä sinä olet esim.viime vuonna saanut ja mitä siskosi?
Olen pahoillani että tämä aiheuttaa sinulle pahan mielen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jonkun kusisrn Lego kukkakimpun, halpis suklaata, kasvojen hoito tökötti pakkauksen ja halpis sukat. Millekään näistä minulla ei ollut eikä tule olemaankaan käyttöä. Kaikki meni roskiin.
Sisko sai hotelli loman, vaatekaupan lahjakortin ja Lego paketin, sekä ravintola lahjakortin.
Eroa kirkosta, seuraat Jeesusta itenäisesti sinun omilla arvoilla.
Olet aikuinen, onko oikeasti ihan ison ihmisen toimintaa olla vieläkin tuollaista sisarkateutta?
Vanhempasi ja sisaruksesi ovat myös aikuisia ja tekevät kuten haluavat. Kukaan ei ole oikeasti kellekään mitään velkaa. Lakkaa kadehtimasta. Ei se sinua ainakaan auta.
Ja kyllä minä tunnistan itsessänikin pienen kateuden siemenen kun sisarus saa apua vanhemmiltani, minä en. Mutta kyllä sen yläpuolelle voi nousta ja antaa asian olla. Jos tahtoo. Sisaruksen vika se ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain jonkun kusisrn Lego kukkakimpun, halpis suklaata, kasvojen hoito tökötti pakkauksen ja halpis sukat. Millekään näistä minulla ei ollut eikä tule olemaankaan käyttöä. Kaikki meni roskiin.
Sisko sai hotelli loman, vaatekaupan lahjakortin ja Lego paketin, sekä ravintola lahjakortin.
Ja mä en saanut omilta vanhemmiltani mitään.
Jestas että olet materialistinen ja pikkumainen ihminen.
Mitä itse olet antanut vanhemmillesi lahjaksi? Vuoden aikana? Synttärinä, jouluna, äitienpäivänä, isänpäivänä, kylään mennessä? Olet aikuinen etkä enää pikkuvauva, joka on vain saamapuolella. Sinullakin on velvollisuuksia. Mitä olet rehellisesti sanoen pistänyt pöytään? Ja mitä siskosi?
Lego paketin😅 onhan siinä jo itkun aihetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ehkä kannatakaan ostaa lahjoja jos kuitenkin heität ne roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Olet aikuinen, onko oikeasti ihan ison ihmisen toimintaa olla vieläkin tuollaista sisarkateutta?
Vanhempasi ja sisaruksesi ovat myös aikuisia ja tekevät kuten haluavat. Kukaan ei ole oikeasti kellekään mitään velkaa. Lakkaa kadehtimasta. Ei se sinua ainakaan auta.
Ja kyllä minä tunnistan itsessänikin pienen kateuden siemenen kun sisarus saa apua vanhemmiltani, minä en. Mutta kyllä sen yläpuolelle voi nousta ja antaa asian olla. Jos tahtoo. Sisaruksen vika se ei ainakaan ole.
Sisarusten vikahan se on että ottavat kalliimpia lahjoja vastaan kuin minä saan. Ja minä en heidän seurassaan enää halua joulua viettää.
Aloituksessa on tyypillinen suomalainen nainen.
Vihaan tällaisia aloittajan kaltaisia typeryksiä.
Kieltäydyittekö menemään anopin synttäreille?
https://www.vauva.fi/keskustelu/5038686/kieltaydyimme-menemaan-anopin-s…
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan hyvissä ajoin liikkeellä. Jouluun reilut kaksi kuukautta aikaa, mutta nyt jo fiilistellään!
🤣
Joulusta pitää ottaa kaikki irti! Kaksi kuukautta ennen ja jälkeen. Loppuvuosi sitten murjotetaan, kun ei voi joulutraumoista jauhaa.
Ah joulu. Ja viimeinkin koko vuoden odotettu jouluateria jolloin me paremmat ihmiset saamme sen vuoden ainoan alkoholiannoksen. Lasillinen viiniä jouluaterialla, jouluna.
Taas sama vinkumisjankutus.
Älä jankuta.