Miksei kirppismyynti kannata enää missään?
Ei netissä, ei myyntipöydässä. Hirveesti puhutaan ostovoiman heikentymisestä mutta kirpputorit ei selvästikään vedä samaan tyyliin kuin ysärilaman aikaan. Köyhilläkin ihmisillä on jo kaikkea.
Kommentit (203)
Minua aina ihmetyttää nämä, jotka valittaa kun tavara ei käy kaupaksi. Ei edes laatukama tai kotimainen tavara.
Ne on teillekin turhia ne tavarat, miksi niitä kukaan muukaan tarvitsisi? Kyllä laadukas tavara säilyttää arvonsa. Ei kenelläkään ole velvollisuutta ostaa tai ottaa edes ilmaiseksi niitä teidän romujanne. Ymmärrän, että lapsiperheessä tai vaikka kuolinpesän myötä tulee paljon sitä tavaraa, mutta jos sitä normaalistikin kertyy, niin kannattaa tarkastella niitä omia kulutustottumuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on parhaillaan kirppispöytä, tällä hetkellä ollaan 38 € voitolla, pöytävuokran ja provikan jälkeen. Puolet viikosta on vielä jäljellä, mutta en tiedä, onko parhain kama jo mennyt. Ei tällä tienaamaan pääse, mutta toivon mukaan ei hirveästi tarvitsisi tavaraa takaisin tuoda.
Kirpparin tarkoitus ei ole bisnes, vaan kierrätys ja osa jätehuoltoa.
Ei tarkoituskaan ole saada voittoa, vaan päästä tavarasta eroon ja kuorittamasta luontoa. Sama elintarvikkeissa jne.
En kyllä n. neljääkymppiä monen tunnin työstä pitäisi hirveänä voittona. Itse olen joskus saanut kaksikymppiä siitä ilosta, että olen muljannut niitä kamoja viikon päivät edestakaisin, hinnoitellut, siistinyt ja sitten vielä hävittänyt asianmukaisesti ne, jotka eivät kirpparilla menneet.
Vierailija kirjoitti:
Netistä saa halvemmalla käytettyä tavaraa. Kirppiksien myyntihinnoissa on aina mukana kiinteistön vuokralisä ja sehän ei ole pieni, kun kyseessä on Suomi.
Mitä horiset? Osaa kamoista, joita myyn kirpparilla, en edes laittaisi nettiin myyntiin, kun en jaksa postittaa tai sopia noutoja, esim. jotkut euron salaattiottimet tai parin euron kukkaruukku. Lastenvaatteet hinnottelen aivan samoin netissä, kuin kirpparillakin. Kirpparilla hinnasta menee joku provikka ja maksan pöytävuokran, mutta hinta olisi sama, vaikka myisin nuo romut netissä. Halvimmat kamat harvoin päätyy sinne nettiin, kun vain epätoivoisemmat jaksaa tehdä siellä nappikauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina ihmetyttää nämä, jotka valittaa kun tavara ei käy kaupaksi. Ei edes laatukama tai kotimainen tavara.
Ne on teillekin turhia ne tavarat, miksi niitä kukaan muukaan tarvitsisi? Kyllä laadukas tavara säilyttää arvonsa. Ei kenelläkään ole velvollisuutta ostaa tai ottaa edes ilmaiseksi niitä teidän romujanne. Ymmärrän, että lapsiperheessä tai vaikka kuolinpesän myötä tulee paljon sitä tavaraa, mutta jos sitä normaalistikin kertyy, niin kannattaa tarkastella niitä omia kulutustottumuksiaan.
"Ne on teillekin turhia ne tavarat, miksi niitä kukaan muukaan tarvitsisi?"
Ööö? Esim. koska lapsilla on tapana kasvaa, eikä jokainen aikuinenkaan ihminen ole saman kokoinen 20- ja 40-vuotiaana. Tai koska sitä joululahjaksi saatua kirjaa ei tee sentään mieli lukea uudestaan ja uudestaan vuodesta toiseen, vaikka se hyvä olikin. Tai koska elämäntilanne muuttuu niin että ne helsinkiläisenä sinkkuna mukavalta tuntuneet korkokengät eivät oikein enää päädy käyttöön kun oletkin kahden tarhaikäisen äiti Hausjärvellä.
Onhan näitä syitä vaikka kuinka. Minkälainen dille edes kysyy tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
15 v sitten tein hyviä tilejä kirpparilla. Tänä kesänä kokeilin tuon tauon jälkeen uudestaan. En saanut mitään myytyä.
Sama kokemus. Aina sai vähintään satasen viikossa, joskus tuli pidettyä kuukauden ajan pöytää. Viimeksi kun kokeilin viikon ajan, jäin miinukselle 20€.
Sanotaan että sinne kannattaa viedä mikä oikeasti menee, mutta kokemukseni on eri. Jos pöydästä saa vain 35 e voittoa on sama myydä se yksi tuote netissä ja heittää loput ilmaiskierrätykseen tai lumppujätteeseen..se vaiva minkä teet pestessä laputtaessa, järjestäessä pöytää ja kiertäessä onko omia kamoja levitelty ei vaan ole sen väärtiä enää...
Ennen pöydästä kun pöydästä sai aina yli 100 e voiton. Ei enää. Köyhillekään ei kelpaa käytetty. Kun katson maahanmuuttajienkin vaatteita, on lapsillaan uudet puvut ja kengät.
Sehän kirppistelyn idea onkin myös ostajan näkökulmasta ollut, että ostetaan jotain kivaa, jos ei ole paljoa rahaa saa kuitenkin jotain. Nyt kun tuote on niin vanhaa, eli myyjät tuo vaan risat ja kuluneet, pilalle rummutetut vaatteet myyntiin, ei ole mitään löytöjä. Niin teen itsekin, eli vien vain ne joiden katoaminen ei haittaa, jota ei netissä mene. Muun myyn netissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on parhaillaan kirppispöytä, tällä hetkellä ollaan 38 € voitolla, pöytävuokran ja provikan jälkeen. Puolet viikosta on vielä jäljellä, mutta en tiedä, onko parhain kama jo mennyt. Ei tällä tienaamaan pääse, mutta toivon mukaan ei hirveästi tarvitsisi tavaraa takaisin tuoda.
Loppuviikost puoleen hintaan ni pääsepähän eroon tavarast
Jaa kyllä minulla ainakin lasten vaatteet tekee hyvin kauppaansa. Hinnat pitää toki olla edulliset. Vasta sain kirppispöydästä 130e viikossa kulujen jälkeen, ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat jotka nettoavat kirpputoritoiminnassa ovat kirpputorien pitäjät. Riistohinnat myyntipöydissä ja siitä vielä provikat pois päältä. Ei oikein innosta enää !
Unohdit sen että ensin ostetaan itse ne kaikki parhaat tavarat halvalla pois pöydistä ja myydään ne jossain muualla kalliimmalla.
Joo, seuraavalla kirpparilla ja keksitään vielä tarina mistä tavara mukamas hankittu.
En jaksa enää käydä kirppiksillä, kun niissä on nykyään niin valtavasti aivan roskiskamaa.
Mulla on kyllä käynyt kauppa hyvin. Noin kerran - kaksi vuodessa naisten vaatteita ja viikkomyynnit noin 400-500 euroa.
Pitäisi taas varata pöytä..
Kukaan ei tartte sun rojuja.
Mene itse ostamaan roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä saa halvemmalla käytettyä tavaraa. Kirppiksien myyntihinnoissa on aina mukana kiinteistön vuokralisä ja sehän ei ole pieni, kun kyseessä on Suomi.
Mitä horiset? Osaa kamoista, joita myyn kirpparilla, en edes laittaisi nettiin myyntiin, kun en jaksa postittaa tai sopia noutoja, esim. jotkut euron salaattiottimet tai parin euron kukkaruukku. Lastenvaatteet hinnottelen aivan samoin netissä, kuin kirpparillakin. Kirpparilla hinnasta menee joku provikka ja maksan pöytävuokran, mutta hinta olisi sama, vaikka myisin nuo romut netissä. Halvimmat kamat harvoin päätyy sinne nettiin, kun vain epätoivoisemmat jaksaa tehdä siellä nappikauppaa.
Samaa mieltä paljon sekä ostavana että myyvänä. Kyllä yleensä livekirppiksillä on halvemmat hinnat ja netissä saisi samasta tavarasta enemmän, ja varsinkin sitä ihan halvimman pään tavaraa ei ole mikään järki laittaa nettiin myyntiin kun se kuvaaminen, av-yv-voitko mitata ja postitus/noudon sopimis-rumba on niin rasittavaa. Kalliimpia laatutuotteita saatan laittaa nettiin ja jotain isompia, ja no toki joskus isona edullisena settinä ne jotka ei livekirppiksellä menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettimyyntejä verottaa tosi paljon postin tolkuton kallistuminen.
Pitää löytää ne edullisemmat väylät kuten Vinted ja toridiili tai huutopaketti. Itse käytän huutopakettia.
Ei ole huutopakettikaan enää niin edullinen kuin joskus. Härskisti ovat hinnat nousseet näissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa uutta tavaraa kolmasosahinnalla, mitä kirpparilta käytetty. Miksi ihmeessä kukaan ostaisi enää mitään käytettynä?
No minä ainakin todellakin ostan ennemmin käytetyn laatutavaran kuin jonkun pahimmillaan hengenvaarallisen, orjatyövoimalla tehdyn Kiina-ihmeen, joka on parin käyttökerran jälkeen entinen. Kaikkea typerää sitä ihmiset kyseleekin. Mutta tosiaan itsekin huomannut että kukaan ei enää arvosta laatua. Muutaman Suomessa tehdyn klassikkohuonekalun myin kesällä ja lähes ilmaiseksi nekin piti antaa, yksi kehtasi vielä vängätä että nojatuoli olisi pitänyt kuljettaa hänelle.
Tämä! Ennemmin ihmettelen miksi kukaan ostaa Temusta vaatteita, kun hyväkuntoista lähes käyttämätöntä olisi kirppikset pullollaan puoli-ilmaiseksi. Ja jos ei viitsi paikan päälle lähteä katselemaan niin on Vinted, Sellpy, Tori ym. joista löytyy aivan takuulla kaikki mitä ikinä voi tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn kaikenlaista pientä halpaa kodintavaraa myös kalliimpien seassa. Kivasti nostaa loppusummaa kun kympin ostoksen kanssa samaan laatikkoon pakkaa vitosen edestä sitä halpaa pikkusälää. Vuoden aikana kertyy jo kymppejä niistä hiluista. Mutta kukin tyylillään, ei ole laiskan hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaikuttaa ludehavainnot, itse aika varovasti ostan enää mitään kirpparilta. Kun lapset oli pieniä, ostin melkein kaiken käytettynä.
Sain just viikon kirppismyynnistä tuottoa 195€, tästä siis vähennetty jo pois paikkavuokra 39€.
Perusvaatteet kyllä liikkui tosi huonosti, vein ne sitten UFFiin. Hyvin kaupaksi meni syyskauden takit, hanskat, kengät, luistimet ja lelut. Kaikki tavarat oli hyvälaatuisia ja halvalla lähti.
Tyypillisesti myyjän tavoin yliarvioit kamojesi arvon.
Mitä tulee varkaisiin, niin niitähän tulee etelästä ihan mustanaan. 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ne on teillekin turhia ne tavarat, miksi niitä kukaan muukaan tarvitsisi?"
Ööö? Esim. koska lapsilla on tapana kasvaa, eikä jokainen aikuinenkaan ihminen ole saman kokoinen 20- ja 40-vuotiaana. Tai koska sitä joululahjaksi saatua kirjaa ei tee sentään mieli lukea uudestaan ja uudestaan vuodesta toiseen, vaikka se hyvä olikin. Tai koska elämäntilanne muuttuu ni
Sanoinkin, että ymmärrän nämä lapsiperheet ja kuolinpesät, voisit itse edes lukea loppuun kommentit, joihin vastaat? 20 vuotta vanhoja vaatteita kyllä näkeekin kirppareilla ja mietin, että kuka näitä ostaa tai myy? Pointtina on se, että ne kamat, joita myyt, eivät välttämättä ole tarpeellisia kenellekään, eikä kenelläkään ole niitä velvollisuutta ostaa. Voin hyvin olla ikuinen citysinkku ja siltikään ne sinun yli kymmenen vuotta vanhat korkkarisi eivät sovi elämääni tai kenenkään muunkaan. Monesti tämä mainittu laadukkuus on pelkkää tunnearvoa, eikä tajuta että aika on ajanut ohi niistä valittujen palojen kirjoista, teiniajan vaatteista ja 80-luvun kalusteista. Aika harva tarvitsee jotain yhtä yksittäistä tuolia, eriparisia astioita tai vaikka puhelinpöytää, ihan sama miten laadukkaita ne on.
Täytyy osata myydä oikein, eli oikea tuote oikeassa paikassa, oikea hinnoittelu ja oikeanlainen esittely. Nämä kun on kunnossa niin kauppa käy.
Kauhea jankkaus luteista. Eikö teillä ole pakastinta/pesukonetta/saunaa?