Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystytte käyttämään noita kuoritakkeja, nehän on muovia?

Vierailija
20.10.2024 |

Itse hikoilen niissä ihan tajuttomasti. Voin käyttää vain puuvillaista anorakkia tai villaa. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt! Enkä voi käsittää vieläkään kuka niitä voi pitää.

Vierailija
2/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan puuvillainen tai villaisen paidan alle. Kuoritakki estää viimaa ja pientä kosteutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan puuvillainen tai villaisen paidan alle. Kuoritakki estää viimaa ja pientä kosteutta.

Mulla se aluspaita on ihan kostea kuoritakin alla, erittäin epämiellyttävää. Ap

Vierailija
4/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suositaan sporttimuotia. Trikoota, legginsejä, ja teknisiä vaatteita jotka tehty tekokuiduista. Onhan se vaikea ymmärtää, miksi aikuiset haluavat pukeutua näin. 

Vierailija
5/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä kysymys.

Vierailija
6/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorilla talvella on aika huono idea laittaa puuvillatakki, kun kiipeilee ja tuulee ja sataa lunta.

Niissä takeissa on tuuletusvetskareita joita avataan. Ainakin oikeissa kunnon ulkoilutakeissa.

Vierailija
7/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa suositaan sporttimuotia. Trikoota, legginsejä, ja teknisiä vaatteita jotka tehty tekokuiduista. Onhan se vaikea ymmärtää, miksi aikuiset haluavat pukeutua näin. 

Minä haluan "pukeutua näin", koska mukavuus on minulle tärkeää. Mukavuudella tarkoitan sitä, että jaksan kävellä, voin kumartua ja kyykkiä ilman, että joka paikasta puristaa ja hankaa ja kinnaa ja ties mitä. Elämä on huomattavasti helpompaa, kun vaatteissa on helppoa liikkua. Minä käytän pelkästään puuvillaa ja viskoosia, joskus sekotteita, mutta tekokuidut ovat hirvitys minulle ainakin yksistään. Eli tyylini ei ole "sporttinen", vaan mukava ja silti tyylikäs.

koska mukavuushan EI tarkoita sitä, että kuljetaan lökäreissä pitkin poikin. Myös siistit housut voivat olla mukavaa, joustavaa materiaalia. Tällaisia käytänkin.

Vierailija
8/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuoritakit hengittävät. Niissä jotka eivät, on yleensä hihojen alla vetoketjulliset aukot tuuletusta varten. Takkia voi pitää myös auki, jos on lämmin. Tarkoitus ei ole hikoilla kuin sika muovipussissa, vaan säätää takkia sen mukaan, paljonko tuuletusta tarvitsee

Ja koska kuorikankaassa ei ole reikiä tai ne ovat minimaalisen pieniä, ne heikentävät ilman läpäisyä, mikä lisää lämpöä takin alla. Villapaita ja puuvilla-anorakki ovat lähinnä näkösuojia, ja niistä tulee ilma koko ajan läpi

Vierailija
9/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuoritakkia lämpimäs säässä enkä hikiliikunnassa, niin ei ole ikinä ollut hikoiluongelmaa. Lisäksi takissani on vetoketjulliset tuuletusaukot kainaloissa, mutta harvoin niiden käytölle on ollut tarvetta.

Vierailija
10/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuoritakkini ei ole vedenpitävä, ainoastaan vettä hylkivä. Mutta se on tuulenpitävä. Ostaessa valitsin mahdollisimman hengittävän materiaalin. Hengittävyyttä mitataan hengittävyysarvolla, joka tulisi löytyä tuotetiedoista. Vedenpitävä materiaali ei voi olla kovin hengittävä.

Vierailija
11/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorilla talvella on aika huono idea laittaa puuvillatakki, kun kiipeilee ja tuulee ja sataa lunta.

Niissä takeissa on tuuletusvetskareita joita avataan. Ainakin oikeissa kunnon ulkoilutakeissa.

Jep, tekniset vaatteet ovat kehitetty nimenomaan orgaanisten heikkouksien vuoksi ääriolosuhteisiin. Ja kyllähän se on taivaan tosi, että niillä pystytään lisäämään myös mukavuutta ja keveyttä. Nytkin itsellä jalassa täysin joustavat polyesteri-tuulihousut ja osittain keinokuituinen, osittain orgaaninen paita. Oikeastaan suurin heikkous näillä on sähköistyminen, joten pitkien hiusten vuoksi en voi käyttää täysmuovisia yläosia

Minulla on myös täysorgaanisia vaatteita, ja käytän niitäkin ihan ilman ongelmia. En kuitenkaan ehkä enää ostaisi uusia farkkuja tai villakangastakkia. Käytän loppuun ja sitten jotain muuta tilalle

Vierailija
12/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kylmä viima tee märästä paidasta ainakaan mukavampaa :D Ongelma on siis jossakin muussa kuin takissa. Vai oletko tosiaan märkä myös puuvilla-anorakin alla, ja pidät sitä mukavana?

Teknisissä takeissa on ajateltu sitä, että niitä voi esim. vaelluksella helposti avata ja sulkea, ne ovat kevyitä ja kuivuvat äärimmäisen nopeasti. Lähes kaikki vaativaa ulkoilua harrastavat ovat siirtyneet kuoritakkeihin, koska ovat käytössä ylivoimaisia. Toki jos et osaa availla ja sulkea takkia ruumiinlämpösi noustessa, olet muovipussissa :D Mutta en tajua, miten anorakki tämän ratkaisee, muuten kuin päästämällä viimaa läpi ja sen vuoksi olemalla viileämpi. Ja tämä ongelma ratkeaa takkia tai tuuletusaukkoja avaamalla

Vierailija
13/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne epämukavia,mutta mielummin sateessa kuoritakki kuin se että kastuu..se on tätä Suomessa, joka säähän varauduttava.

Vierailija
14/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kylmällä syysäällä kuorivaatetus on ihan ylivoimainen. Alle kerrospukeudutaan esim. merinovillalla. Ja tosiaan, jos tulee kuuma, niin ne kainalojen tuuletusaukot auki. Halvimmissa kuorivaatteissa näitä ventilaatioita muuten yleensä ei ole, eli kannattaa panostaa laatuun. Esim. Haglöfs Gore-Tex takit ja housut. 

Vierailija
15/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset tekniset ominaisuudet:

- täysin vedenpitävä

- täysin tuulenpitävä

- hengittävä (toki kyky on rajallinen ja rasituksessa kastuu sisältä)

Sään mukaan alle voi laittaa lämmittävää vaatetta tarpeen mukaan. Hyvä kuoritakki sopii lähes säähän kuin säähän.

Vierailija
16/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole mikään pro-ulkoilija, mutta esim. yhdistelmä missä on alupaita, villapaita ja nk. ohut 'juoksijantakki' pitää viimaa&sadetta suht hyvin loitolla.

Minusta myös kuoritakit on 'jäykkiä' ja hiostavia, paljon epämiellyttäväpiä päällä mitä muut (enemmän tai vähemmän) vedenpitävät materiaalit.

Jopa kertakäyttö-sadetakki on parempi, jos oikein ropisee.

Vierailija
17/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään pro-ulkoilija, mutta esim. yhdistelmä missä on alupaita, villapaita ja nk. ohut 'juoksijantakki' pitää viimaa&sadetta suht hyvin loitolla.

Minusta myös kuoritakit on 'jäykkiä' ja hiostavia, paljon epämiellyttäväpiä päällä mitä muut (enemmän tai vähemmän) vedenpitävät materiaalit.

Jopa kertakäyttö-sadetakki on parempi, jos oikein ropisee.

Niin, onhan siinä toki eroa ostaako 50 euron kuoritakin vai maksaa kunnollisesta satasia.

Vierailija
18/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puuvillaiset ja villaiset ole vähän epämukavia, kun sataa tai tuulee kovasti?

Vierailija
19/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä laadukas kuoriasu on ehdoton. Ei hiosta, ei kankea eikä päästä märkää sisään. 

Vierailija
20/24 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän et vain tarvitse vaatetta juurikaan. Eikös se ole hyvä näin pohjoisessa, että pärjää helposti vähillä vaatteilla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi