Kukkaruukun reiässä on kivi, mutta vedet valuu silti suoraan vadille
Kommentit (44)
Sinä joka alapeukuttaa, haluaisin nyt todella tietää miksi.
Odotas vaan niin kohta tämä on poistettu. Kukkaruukuista ei saa keskustella.
Kastelet liikaa. Liian veden tarkoitus on valua pois reiästä.
Et muistanut tiivistää sitä silikonilla
Mä laitan vedet vadille. En multaan. Sulla taitaa mullan päällinen olla valkoinen?
Kivi ei ole riittävän tiukka tulppa. Sukkahousut eivät auta vaikka niitä pirkan niksejä käytetään paljon. Kokeile sulloa kondomi reikään.
Kukkaruukun reiässä on kivi, mutta vedet valuu silti suoraan vadille
ehkä sen virka on vain huokailu, sen hiljainen kutsu maalle,
joka odottaa pohjalla imeytyen syvään multaan, jossa juuret venyttelee varpaitaan.
Mutta tässä, kuoren suojissa, vesi löytää tiensä, kiertää ja kiemurtelee,
ehkä se haluaa paeta, ehkä se haluaa enemmän tilaa,
tai ehkä kivi, sen paino, ei riitä enää, ei jaksa pidätellä virtaa, joka tahtoo pois.
Kysyt, mikä vikana?
Ehkä ruukku ei tiedä, tai ehkä se tietää liikaakin
että joskus, vaikka esteitä asettaisi, vesi löytää tien, ja näin elämä kasvaa.
Multaakaan ei ole ehkä tarpeeksi vaan siinä on lähinnä juuret. Onko se edelleen kukan mukana tulleessa ruukussa? Vaihda se uuteen ruukkuun ja multaan.
Kai sun pitää hommata reiätön kukkaruukku sitten. Mutta sitten pitää laittaa soraa pohjalle, ettei kukkiksen juuret mätäne mahdolliseen liikakasteluun.
Minäpä neuvon. Kasveja ei pidä kastella yläkautta. Vesi tarjotaan alakautta. Tämä saa kasvin kasvattamaan pitkät ja runsaat juuret ja silloin se pystyy tehokkaasti käyttämään saamansa ravinteet ja veden. Eli laita vettä kulhoon ja laitat sinne sen kasvin ruukuineen päivineen. Anna olla vartti. Nosta kasvi ylös ja anna kaiken ylimääräisen veden valua pois. Sitten se on taas valmis viikoksi tai kahdeksi. Näin pimeämpänä vuodenaikana kasvit ei kuluta niin paljon vettä joten kasteluväliä voi pidentää.
Vierailija kirjoitti:
Multaakaan ei ole ehkä tarpeeksi vaan siinä on lähinnä juuret. Onko se edelleen kukan mukana tulleessa ruukussa? Vaihda se uuteen ruukkuun ja multaan.
Voiko vaihtaa syksyllä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on MIESVIHAPALSTA. Ei mikään vihervinkkinurkka.
LÄÄKKEET, JORMA.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän minä olen aina sanonut. Että tämä tyyppi löytää miesvihaa vaikka kukkaruukkukejuista.
Vierailija kirjoitti:
Kastelet liikaa. Liian veden tarkoitus on valua pois reiästä.
Voi olla myös liian kuivaa. Juuripaakku ei ime vettä vaan päästää sen reunojen ja pohjan kautta läpi.
Ap, ruukun alle lautanen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka alapeukuttaa, haluaisin nyt todella tietää miksi.
Jorma Juustomunaa kiukuttaa kun sen raiskausrunkkualoitukset poistetaan.
Sillä on 5-vuotisuhmaikä 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko vaihtaa syksyllä?
Mullat vaihdetaan yleensä kasvukauden mentyä ohi, joten nyt voi aivan hyvin jo vaihtaa. Juuret kannattaa tarkistaa, että ovat ylipäätään hengissä. Niitä voi neysteyttää puhdistamalla juurilleen ja laittamalla muutamaksi tunniksi veteen, sitten laittaa uusiin multiin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Kivi ei ole riittävän tiukka tulppa. Sukkahousut eivät auta vaikka niitä pirkan niksejä käytetään paljon. Kokeile sulloa kondomi reikään.
Sulla taitaa olla siellä sitruuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän minä olen aina sanonut. Että tämä tyyppi löytää miesvihaa vaikka kukkaruukkukejuista.
Se on vain vihainen kun puhutaan jostain muusta kuin miehistä.