Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajan kelpoisuus, tietääkö joku?

Vierailija
20.10.2024 |

Jäin pitkältä aineenopettajan uralta työttömäksi ja uuden työn saaminen näyttää nyt todella haastavalta. Tietenkin ikä voi vaikuttaa asiaan, mutta havaitsin juuri, että myös opettajan kasvatustieteellisten opintojen määritelmä on muuttunut. Minulla on tutkinnossa 40 ov näitä opintoja, nykyään kelpoisuusvaatimuksissa lukee 60op. Kuinka hyvin nämä eri laskutavat vastaavat toisiaan? Onko minulla "liian vähän" kasvatustieteellisiä opintoja nykyvaatimuksiin? Ja jos on, niin pitäisikö niitä päivittää, vai kelpaako tutkinto nykyäänkin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin yksinkertainen vai onko tämä jokin omituinen provo? Jos olet tähän asti ollut pätevä opettaja, olet edelleenkin. Eivät kelpoisuusvaatimukset edes ole muuttuneet ja vaikka olisivat, ei se koskaan toimi takautuvasti niin, että vanhemmat ihmiset menettäisivät kelposuuden yhtäkkiä kesken uransa.

Vierailija
2/4 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on opettajat pedagogiset opinnot kokonaisuutena suoritettu aikanaan niin kaikki tarvittava on + oman aineen syventävät opinnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen opiskellut aikana jolloin oli opintoviikot käytössä. Pätevöitymisen osana oli opettajat pedagogiset opinnot. Ei mitään erillisiä kasvatustieteen kursseja satunnainen määrä. 

Vierailija
4/4 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 ov = 60 op