Lapset ja vauvat on ihania 🤰💕
Rakkaus omaan lapseen on paljon suurempaa, kuin etukäteen kuvittelin. Ei sitä edes voi sanoin kuvailla. Tosin se rakkaus ei välttämättä syty heti, minullakin se kasvoi vauvavuoden aikana.
Plus siinä lapsiarjessa on paljon sellaista ihanaa, jota kukaan ulkopuolinen ei pääse näkemään. Se tunne, kun lapsi kömpii aamulla viereen, sanoo rakastavansa tai kun lapsi kikattaa sydämensä kyllyydestä, kun hänelle hassuttelee. 💕
Kommentit (6)
"Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7"
Tuosta syystä en haluakaan lapsia. Ihan ok minulle, jos jotkut haluavat lapsia ja ovat onnellisia heistä. Minä olen onnellinen lapsettomana.
Vaimoni rakkausmaha on aivan ihana, tykkään silitellä sitä. Vauvamme oli vaimoni masussa mukana häissämme.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni rakkausmaha on aivan ihana, tykkään silitellä sitä. Vauvamme oli vaimoni masussa mukana häissämme.
đź’• Tui tui tui
Vierailija kirjoitti:
Ja oma mahani. Olemme naispari ja molemmat raskaana
Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.
Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.