( . ) HUHTISET viikonloppuun ( . )
Katselin tossa tota viikon pinoa ja olipahan venähtänyt jo niiiin pitkäksi että ajattelin aloittaa jo uutta. Huhtiset ovat näköjään ryhdistäytyneet :)
Mä alan olla jo kurkkua myöten täys tätä kotona makaamista...ei kestäis pää enään yhtään päivää sisällä ja mitään ei voi tehdä kun heti alkaa supistelee :( Aika kurjalta tuntuu varsinkin kun tämän odotuksen pitäisi olla niin ihanaa aikaa..Liitoskivut ovat yltyneet järkyiksi ja välillä toi liikkuminen on yhtä tuskaa. Yöt menee siinä kun ihmettelen että miksi ei vauva masussa nuku kun niin paljon pyörii..toivottavasti ei jatku syntymän jälkeen ;)
Justiinsa äsken katselin esikoisen vauvan vaatteita ja valikoin sieltä parhaat päältä jospa joku päivä rupeaisi niitä pesemään. Mitään kiirettä en pidä kylläkään.
Galluppeja on viikon aikana kerääntynyt enkä enään muista puoliakaan mutta ; nimet ovat meillä jo päätetty, tytön nimi oli jo esikoista odottaessa valittu ja samana on pysynyt, pojalle olikin vaikeampi keksiä. Synnytyspelosta kyseli Helinä ja samalla linjalla olen itsekin eli ruvennut pelottamaan ihan hirveästi kun sitä vaan ajattelee koko ajan pahinta. Esikoista oli helpompi lähteä synnyttämään kun ei vielä tiennyt mitä tuleman pitää. Mua pelottaa epiduraali kaikista eniten ja ämä herra on ollut jo pitkän tovin perästilassa joten saa nähdä tapahtuuko pahin pelko eli sektio ja epiduraali :/ toivottavasti poika mmärtäisi kääntyä. Esikoista synnyttäessä ei ollut muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu ja sillä haluiasin nytkin pärjätä.
Itse en ole vielä pakannut kassia sairaalaan varten mutta edellisestä kerrasta otan vähän opikseni nimittäin olin varannut omia siteitä mukaan mutta mulla ainakin oli vuoto niin kamalan runsasta etteivät olisi millään riittäneet joten turvauduin niihin sairaalan jätti siteisiin joita otin muutaman kotiinkin mukaan. Itselleni meinaan ottaa nyt hieman isommat housut kuin viimeksi kun eivät mahtuneetkaan jalkaan, joten lähdinkin niissä missä meninkin sairaalaan. Meikit jätin viimeksikin kotiin ja niin teen nyttenkin mulla ainakin ihan tarpeettomat siel, imetysliivit ja liivin suojukset tälläkertaa ajattelin oottaa mukaan.
Joku kyseli vauvan vaatteista: itse ostin muutamia 50cm bodeja jotka jäivät käyttämättä kun poika oli 51cm syntyessään joten pieniähän ne oli jo saman tien. 56-60cm on mun mielestä paras koko alkuun.
Autosta kyseli joku, meillä Mazda MPV tila-auto joka on erittäin hyvän kokoinen kun ei tarvitse miettiä vaunujen sullomista ja kaikki muutkin tavarat menevät heittämällä sisään, puhumattakaan liukuvista takaovista mitkä ovat lapsi perheessä unelmat :)
Rupeaakin jo tämä istuminen olemaan sen verran vaikeeta kun vauva pönkää jatkuvasti päätä mun kylkiliden alle ja se sattuu inhottavasti, että taidanpa mennä sohvalle vähäksi aikaa lepäämään.
Hauskaa viikonloppua masuille ja voikaahan kaikki hyvin.
Sanna rv 30+3
Kommentit (22)
mittasin jsut kuopuksen kuumeen kun kiukutteli ja on tulinen niin kuume on nyt sitten täällä 38.
ja nyt ollaan ainakin se 3-4päivää jatkossa sisällä kun kuume on nyt täällä.
tänään on jo 5päivä kun ollaan kotona.
onneksi esikoinen o sen verran iso että voi mennä pihalle yksin tai kavereitten kanssa ja meijän keittiön ikkunasta näkee pihalle.
veytä ja mupu 30+3
p.s. mulla on kieli ihan puutunut.....
eli tänään tuli labra tulokset ja kaikki oli siellä ok lääkäri määräs labra kokeet kun mua on supistellut rv 16 alkaen jatkuvasti.
nyt lääkäri käsi olla nostelematta kuopusta mikä tulee olemaan mulle erittän vaikeeta.
kuopus ei oikeen ymmärrä miksi äiti ei voi nostaa sitä enää.
eli nyt sit käyn suppareitten takia lääkärissä kerran viikossa vaan tarkkailussa.
että tällästä täältä päin.
mut nyt pitää mennä kuopus raivoo pahasti.
veytä ja mupu rv 30+3