Olen poliittisesti vasemmalla ja harmittaa kun kaikki ns vasemman laidan ihmiset leimataan samanlaisiksi kaikki
Ajetallaan että vasemmalla olevat ovat työtä vieroksuvia jne. Itse olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta lähtien, ollut ensin kesät töissä ja opiskeluaikoina tehnyt töitä opintojen ohella. Aina olen joko opiskellut tai tehnyt töitä. Tälläkin hetkellä olen työelämässä ja mietin lisätyön tekemistä, koska pieni palkka ja haluaisin lisärahaa. Pidän itseäni ahkerana ihmisenä, silti minut leimataan työtä vieroksuvaksi vain siksi, koska olen poliittisesti vasemmalla.
Kommentit (42)
Sinua kaivatan äänestämään mutta ei sinua minkään vasemmistopuolueen puheenjohtajistoon päästetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä välittää tyhmistä ihmisistä. Itse olen akateemisesti kouluttautunut ja korkeakulttuurista nauttiva PS-äänestäjä ja tämä yhdistelmä tuottaa monille vaikeuksia. Kaikenlaista olen saanut kuulla, mutta ei pidä antaa ääliöille valtaa. Tsemppiä!
No onhan se vähän outoa että kulttuurista nauttiva äänestää puoluetta joka olisi jatkuvasti leikkaamassa siitä
Tiedän muutamia vasemmiston äänestäjiä, jotka eivät kannata esim. tämän kaltaista maahan muuttoa, mitä vasemmisto ajaa, joten tuskin mikään puolue on täysin täydellinen äänestäjilleen. Jokainen etsii puolueista itseään lähinnä olevia asioita, mitä kannattaa ja pitää tärkeinä. Ei suinkaan kaikki puolueen ajamat asiat käy yksi yhteen, mutta suurin osa.
-ohis
Kaikki tuntemani vassarit ovat sosiaalitukien varassa eläviä. Näin se vaan menee. Kylmä totuus. Persut sen sijaan ovat Suomen ahkerin kansanosa, jotka pitävät Suomea pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on häviämässä maailmasta paria diktatuuria lukuun ottamatta. Suomessa on sosialistinen hallinto purkutuomion kohteena. Sosialistinen vallankumous on liberaalissa Nato maassa mahdottomuus.
Sosialismi on menneen maailman aate. Nuoriso ihannoi yksilön menestystä, rahaa ja ylellistä elämäntapaa. Ei solidaarista köyhyyden ja kurjuuden jakamistaloutta.
Yhdysvalloissa on vuonna 2024 köyhiä 46,2 miljoonaa ja se on 15,1 prosenttia koko väestöstä.
Ei ole kovin sosialistinen valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä välittää tyhmistä ihmisistä. Itse olen akateemisesti kouluttautunut ja korkeakulttuurista nauttiva PS-äänestäjä ja tämä yhdistelmä tuottaa monille vaikeuksia. Kaikenlaista olen saanut kuulla, mutta ei pidä antaa ääliöille valtaa. Tsemppiä!
No onhan se vähän outoa että kulttuurista nauttiva äänestää puoluetta joka olisi jatkuvasti leikkaamassa siitä
Ihmiset eivät aina jakaudu näiden "poliittisten sääntöjen" mukaan, itsekin olen talouspoliittisesti vasemmalla ja humanitäärisesti täysin oikealla.
Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa, että vihaan köyhien kyykyttämistä yhtä paljon kuin wokeja ja sateenkaariväkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialismi on häviämässä maailmasta paria diktatuuria lukuun ottamatta. Suomessa on sosialistinen hallinto purkutuomion kohteena. Sosialistinen vallankumous on liberaalissa Nato maassa mahdottomuus.
Sosialismi on menneen maailman aate. Nuoriso ihannoi yksilön menestystä, rahaa ja ylellistä elämäntapaa. Ei solidaarista köyhyyden ja kurjuuden jakamistaloutta.
Yhdysvalloissa on vuonna 2024 köyhiä 46,2 miljoonaa ja se on 15,1 prosenttia koko väestöstä.
Ei ole kovin sosialistinen valtio.
Hesan kuukausiliitteessä oli kerran juttu köyhästä suomalaisesta uusioperheestä, eli kumpikaan vanhempi ei ollut töissä.
Asuivat 80 neliön rivitalossa ja ajoivat 5 vuoden ikäisellä autolla.
Nämä onkin aika jänniä nämä tilastot, mikä tai kuka on tai lasketaan köyhäksi?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. 12v. kesätöihin ja 15v. töissä ympäri vuoden opiskelujen ajan. Mutta siis tämähän on oikeistopropagandaa - persuissahan ne työttömät on. Itsekin akateemisena ja mediaanituloisena äänestän tietty vasureita ja kaikki tuntemani vasurit ovat ahkeria tyyppejä.
Tämä on tätä projisointia ja käänteistä leimaamista ja mustamaalaamista, mitä viherpunikit harrastavat. Eihän me mitään, vaan kuitenkin syy aina persuissa, oli kyseessä mikä asia tahansa.
Niinpä. Ennen persuja politiikassa oltiin tukkanuottasilla porvarillisen kokoomuksen kanssa, mitä haukuttiin ja halveksittiin. Nyt kokoomus onkin ihan ok. Vasemmisto etsii aina kohteen, jota syyttää ja vihata.
Minua taas harmittaa ylipäätään tämä polarisaatio vassareihin ja persukokkareihin, ikään kuin olisi pakko valita ideologisena pakettina joko tai. Liikkuva äänestäjänä kannatan oikeiston ajatuksia joissain asioissa ja vasemmiston ajatuksia toisissa. En rakenna identiteettiäni politiikan varaan.
Vasuriin sisältyy paljon muutakin ateistisuus, vapaat rajat marxsismi woketus tyhmyys ja paljon muuta.
Tästähän Kirsi Piha viime sunnuntain HS:ssa kirjoitti: "laitaoikeisto pitää keinotekoisesti yllä vasemmisto-oikeisto-jaottelua, joka ei vastaa modernia maailmaa. Kun joku nostaa agendalle ihmisoikeudet, ilmastokriisin, poliittisen aktivismin tai vähemmistöt, laitaoikeiston kuoro leimaa: kommunisti! Totta kai maltillinen tai liberaalioikeistolainen kavahtaa sellaista leimaa.
Todellisuudessa kysymys on ihmiskäsityksestä, ei vasemmistolaisuudesta".
AP on perinteinen vasemmistolainen. Nykyisin vasemmisto on anarkistinen tai dadaistinen liike. Jos joku haluaa korostaa sivistymättömyyttään luokittelemalla ilmiöitä virheellisesti niin se on sen jonkun ongelma.
Sanna Marinkaan ei olisi Hesarin mielestä saanut puheutua Uhanan vaatteisiin tai esiintyä Voguessa. Ihmeellistä, Hesari halusi hänen pukeutuvan kai säkkiin kuin Taleban?
Vierailija kirjoitti:
rasistinatsina en ole onneksi samanlaista leimaamista huomannut.
En minäkään vaikka olen vasemmistolainen ja otan ahteriin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen sosialismin ongelmana ei ole se, että se tähtäisi köyhyyden ja kurjuuden jakamiseen - se perustuu ihan yhtä lailla kuin perinteinen kapitalismikin siihen ajatukseen, että talous jatkaa ikuisesti kasvuaan, mutta hedelmät jaetaan eri tavalla kuin kapitalismissa. Suomalaissosialistin velaksielämisen takana on toiveajattelu siitä, että kohta se tulee se uusi Nokia ja pelastaa. Koulutukseen, kulttuuriin ja kaikkeen mahdolliseen pitäisi jakaa koko ajan enemmän ja enemmän. Sosialistinen järjestelmä ei kuitenkaan itsessään kannusta talouskasvuun, sillä talouskasvu tulee aina pohjimmiltaan yksityisyrityksistä. Ainoaa älyllisesti rehellistä sosialismia on ns. degrowth-sosialismi, joka on nyt saanut isossa maailmassa jalansijaa, jossa hyväksytään se, että yhteiskunnassa on vähemmän aineellista hyvää jaettavaksi. Itse oikeistolaiseksi itseni mieltävänä ymmärrän tätä ajattelua enemmän kuin tavanomaista suomalaista käsi ojossa -sosialismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. 12v. kesätöihin ja 15v. töissä ympäri vuoden opiskelujen ajan. Mutta siis tämähän on oikeistopropagandaa - persuissahan ne työttömät on. Itsekin akateemisena ja mediaanituloisena äänestän tietty vasureita ja kaikki tuntemani vasurit ovat ahkeria tyyppejä.
Tämä on tätä projisointia ja käänteistä leimaamista ja mustamaalaamista, mitä viherpunikit harrastavat. Eihän me mitään, vaan kuitenkin syy aina persuissa, oli kyseessä mikä asia tahansa.
Niinpä. Ennen persuja politiikassa oltiin tukkanuottasilla porvarillisen kokoomuksen kanssa, mitä haukuttiin ja halveksittiin. Nyt kokoomus onkin ihan ok. Vasemmisto etsii aina kohteen, jota syyttää ja vihata.
Nyt ne ovat arvostelleet jopa Sannaa vaikka äänestivät tätä taktisesti viime eduskuntavaaleissa.
Nuoriso ihailee rahaa, koska osalla on sitä riittävästi näyteltäväksi asti, ja loput pelkäävät putoavansa paarialuokkaan ja tekevät kaikkensa esittääkseen, että vahvasti menee. Mitä enemmän keskiluokkaa jaetaan putoajiin ja selviytyjiin, sitä vahvempi ilmiöstä tulee.
Silloin kun paarialuokkaa ei ole vaan kaikkia pidetään ihmisinä, paine on paljon lievempi.
Yleensä sairauksilla on samanlaiset oireet.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen.
En toki määritä itseäni enkä vallitsevaa todellisuutta suomalaisen puoluekartan mukaan. Olin kauan vasemmistossa ja sieltä mukaan jäi työläisten asia sekä paljon muutakin. Nykyvasemmisto on niin tärähtänyttä, että sieltä ei kyllä enää paljoa asioihin vaikuteta.
Persut ovat ehkäpä heterogeenisin puolue tällä hetkellä ja siitä minä nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä ajattelevat, että vasemmistolaiset ovat työtä vieroksuvia ja kaikki samanlaisia? Tämän palstan persutrollit?
Siinä ne sitten ovatkin. Tuskin kukaan muu ajattelee noin.
Taas vihervassari leimaa persut tähänkin asiaan. Onpa häpeällistä, pahimmat huutelijat tulevat aina vasemmalta laidalta.
Tällä palstalla on paljon persuja! Näkeehän sen jo gallupeista, joissa kysytään, mitä puoluetta äänestät/äänestit. Persujen kannatus on näissä yli 30 %. Eli kyllä täällä persut ovat yliedustettuina. Seuraavaksi eniten taitaa olla Kokoomuksen äänestäjiä, joten oikeisto jyllää palstalla.
Ja ketkä muut muka halventaisivat "vihervassareita" oikein urakalla niin kuin persut? Tuo koko termi on käsittääkseni persujen leiristä lähtöisin. Ainakaan ennen persuja tuollaista ei ollut olemassa.
Sosialismi on Pahan ideologia.