Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VR lisämaksullinen extra-luokka on huonompi kuin 2-luokka

Vierailija
19.10.2024 |

Matkustin tänään extra-luokassa. Sillä puolella, missä on vain yksi penkki rivissä, perkkäin .tilaa on puolet vähemmän kuin tavallisessa penkissä.. Olen 193 cm, ja minulla ei jalat mahdu tuohon väliin, ottaa edessä olevan selkänojaan. Ja naama on melkein kiinni edessä olevan selässä. Nämä paikat ovat junan huonoimmat, eikä pitäisi olla lisämaksullisia, vaan junan halvimmat paikat. Mikä on se extra matkustajalle, josta tässä maksetaan lisää?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extra-luokassa saattaa saada kokonaan oman vaunun, mikä on bonusta.

Vierailija
22/25 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuunmyydyissä junissa (joita on tosi paljon nykyään) extra-luokkakin on täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan Extraa enkä nykyään enää muualle menekään. Toisaalta mahdun penkkiin ihan hyvin (luen myös kirjaa sen tason päällä) ja minulla on aina ääntä poissulkevat kuulokkeet päässä, mutta ilmiantaisin kyllä mölisijän jos havaitsisin sellaisen. Joskus muistan että olen nähnyt jonkun häädettävän ko. vaunusta ripeästi pois, esim. kun joskus sinne tuli joku kovaan ääneen polottava perhe joka kai luuli että junassa voi mennä mihin vain :D

Vierailija
24/25 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jossain vaiheessa rupesin suosimaan sitä ravintolavaunun yläkertaa, kun ekstra rupesi kasvattamaan suosiotansa. Pikkasen halvempi ja usein jopa rauhallisempi, kun ei sitä tunnu kukaan koskaan varaavan ellei juna oo loppuunmyyty.

Vierailija
25/25 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen mieluusti ekstra-luokan. Itse asiassa on kaksi ekstra-luokkaa, Pendolinon ja IC-junien. Pendolinossa enemmän jalkatilaa ja yksittäisistuinpaikalla saan Pendolinossa myös tarjottimen mukavasti alas. IC-junissa taasen istuinten välietäisyys (=jalkatila) on pienempi ja tarjotin ottaa ikävästi kiinni vatsaan ja täten kahvikupit ja muut tulee pitää "ikkunalaudalla". Aterioiden syöminen ei olisi minulle mahdollinenkaan näillä paikoilla, vaikka tarjotaan aterioita paikalle tarjottuna. Valitettava suunnitteluvirhe tai sitten luokkaa ei ole suunniteltu skinnyjä muodokkaammille. Uudistetussa IC:n ekstra-luokassa portaikot ja wc:t kuitenkin tilavampia kuin aiemmin ja nyt saa myös isommat matkalaukut laittaa erilliselle "matkatavaratilalle". Aiemmin tätä ei ollut ja hattuhyllyjen korkeus ei edes aiemmin mahdollistaneet tavallisesten Delsey-matkalaukkujen laittamista niihin. Eli tiettyä parannusta on tullut aiempaan, mutta suunnittelua ei ole tehty syvällisesti. Materiaalit ja istuimet kivat, mutta kuten sanottu tietyt asiat suunnittelussa unohdettu. Jos jalkatilaa vähennetään, olisi pitänyt huomioida tämä myös tarjottimien osalta. Ja sitä ei ole tehty. Positiivista on kuitenkin hiljainen tila. Ja kahvikin on useimmiten hyvää. Ja tuoli ehdottamasti parempi kuin ECO-luokassa ainakin minun selälleni. Minun strategiani on valita Pendolino, jos mahdollista. Jos ei, otan IC:n ja tiedän, että tarjotinta en voi käyttää ja syön ravintolavaunussa ja laptopilla työtä en voi tehdä matkalla. Istuimen ja hiljaisuuden sekä yksittäisistuimen takia kuitenkin valitsen ekstran myös IC:ssä.